%100 Mobil sloganı ile düzenlenen MMA Forum İstanbul’da, ülkemizden ve dünyadan mobil dönüşümün fikir önderlerinden konuşmalar, ilham verici örnekler ve yeni fikirlerle mobil dönüşümün bugünü ve yarını konuşuldu. MMA’in dünya çapında yankı uyandıran “Çapraz Pazarlama Verimliliği (SMoX)” araştırmasından verilerin paylaşıldığı etkinlikte, önde gelen finans kuruluşları dijital bankacılık stratejilerini aktardılar. Dijital TV yayıncılığından yeni nesil mobil uygulamalara, mobil pazarlamanın geldiği son noktadan güncel araştırma verilerine, nöropazarlama biliminin mobile uygulanmasına önemli bilgiler, uzman isimlerce aktarıldı. MMA Türkiye Forum İstanbul 2017’nin akşamında düzenlenen gala gecesinde, Smarties Türkiye 2017 kazananları açıklandı. Smarties EMEA Bölgesel Ödülleri de ilk kez Türkiye’de sahibini buldu.
50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren ve mobil dönüşüm konusunda en önemli fikir önderleri arasında yer alan MMA’in (Mobil Pazarlama Birliği / Mobile Marketing Association) Türkiye oluşumunun, bu yıl dördüncüsünü düzenlediği MMA Forum İstanbul, dünyayı değiştiren, ekonominin, iletişimin ve pazarlamanın yeni rotasını belirleyen bu dinamiğin bugününü ve yarınını, fikir önderi konuşmacılardan dinleme fırsatı sundu.
Mobil dönüşümün gücünü simgeleyen %100 Mobil sloganı ile gerçekleştirilen MMA Türkiye Forum İstanbul’un açılış konuşmasında söz alan MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, mobil dönüşümün dünyanın en önemli sosyal dinamiklerinden biri olduğunu vurguladı ve “Bu dinamiğin asıl özü, insan doğası. Daha fazla paylaşmak, daha fazla paylaşıma açık olmak istiyoruz; mobil dönüşüm bize tam olarak bunu sağlıyor. İstediğimiz her an, her yerde, her şey için dünya ile tam entegrasyon içerisindeyiz” dedi.
Mobil dönüşümün hayatı her noktada yeniden tanımladığına dikkat çeken İlhan, “Günümüzde hayatını markalar ve insanlar arasında etkileşim sağlamak üzerine kuran herkesin, mobilin bugünü ve yarını üzerinde net bir bilgiye ve bu bilgi üzerine inşa edeceği net stratejilere ihtiyacı var. MMA Türkiye de 2009 yılından bu yana bu alanda küresel bilgi birikimini ülkemize taşıyor. Bankacılık, tüketici ürünleri, teknoloji, reklamcılık, medya gibi sektörlerin öncü kuruluşlarıyla, geniş ve yetkin bir temsil yelpazesi oluşturan 100’e yakın üyemizle, Türkiye mobil pazarlama sektörünün çatı yapılanması kimliğimizle, bu pazarın ve ilgili teknolojilerin sürdürülebilir gelişimine katkı sağlıyoruz.”
MMA EMEA Bölgesi Direktörü Chris Babayode de açılış konuşmasında, Mobile Marketing Association’un, 50 ülkeye yayılan geniş bir coğrafyada, 800’den fazla üyesiyle pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak, tüketicilerle kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla, araştırma, ölçümleme, eğitim, çalışma örnekleri paylaşımı ve networking çalışmaları yürüttüğünü belirtti.
MMA Forum İstanbul kapsamında bir de sunum gerçekleştiren Chris Babayode, dünya çapında yankı uyandıran “Çapraz Pazarlama Verimliliği (SMoX)” araştırmasından veriler aktardı.
Pazarlama için İlgi ve Dikkatin Anatomisi: Nörobilim
MMA Forum İstanbul 2017’in konuk konuşmacısı, birçok alanda olduğu gibi pazarlama dünyasında da önemi giderek artan Nörobilim (Neuroscience) konusunun önde gelen uzmanlarından Coen Olde Olthof oldu.
Olthof konuşmasına, beynin algı kapısının gözler olduğunu vurgulayarak başladı. Beyinsel aktivitenin ve karar verme süreçlerinin bilinç ve bilinçaltı düzeyinde gerçekleştiğini anlatan Olthof, bilinç ağırlıklı karar süreçlerinin daha yavaş, ardışık bir düzen içerisinde, zihinsel çabayla ve farkındalıkla işlediğini söyledi. Olthof, bilinçaltı ağırlıklı karar süreçlerinin de hızlı, anında, kontrol dışı ve farkındalık olmadan gerçekleştiğini, örneklerle anlattı.
Olthof, gözlerin özellikle mobil cihaz ekranlarında verilen pazarlama mesajlarında nerelere kilitlendiğini ve bunun beyinsel aktiviteye nasıl yansıdığını bilimsel araştırma verileri ve görsel kayıtlarla açıkladı. Ana kutupları görsel dikkat, çekicilik, ussal uyanıklık, akılda kalıcılık ve angajman olan bir harita üzerinde göz hareketlerinin önemini anlatan Olthof, mobil pazarlama uygulamalarında stratejilerin buna uygun geliştirilmesinin önemini vurguladı. Coen Olde Olthof, başarılı uygulamalardan örnekler aktardı ve planlama için tavsiyelerde bulundu.
puhu TV: “Türk draması, mobil ve dijital ile daha da büyüyor”
puhutv Pazarlama ve Strateji Direktörü Merve Naz Atmaca, veriye dayalı bir online televizyon olan puhutv’nin Türk draması içeriklerini, yüzlerce dizi ve filmi, yüksek görüntü kalitesiyle ve ücretsiz olarak sunduğunu dile getirdi ve “Dün akşam televizyonda kaçırdığınız en popüler yerli diziler, unutamadığınız, dünyaca ünlü Türk dizileri ve en sevilen Yeşilçam filmleri, ücretsiz olarak, puhutv ile webde, mobilde ve tablette yani siz neredeyseniz oradadır” şeklinde konuştu.
Atmaca, sunumunda, puhutv’nin ilk günden itibaren 15 milyon tekil kullanıcıya ulaştığını ve bunun içerisinde mobilin payının yüzde 45 olduğunu dile getirerek, “TV’deki konvansiyonel içeriğin, akıllı TV’lerle yeniden izlenebilmesi, diz üstü ve masa üstü bilgisayarlar, mobil telefonlar ve tabletler, Apple TV gibi tüm ekranlardan izlenebilir olmasını sağlıyoruz. Hedef kitlemizde ana akım televizyon kanalları kadar bilinirliğe sahibiz. Online platformlar arasında yardımlı ve yardımsız hatırlanmada açık ara birinciyiz. İçerik, deneyim ve reklam satış alanlarındaki değişime yön veriyoruz” dedi. Merve Naz Atmaca, puhutv’nin son 30 günde 8,5 milyon tekil kullanıcıya ulaştığını, bunun da yüzde 45 mobil platformlardan geldiğini belirtti.
Sunumunda puhutv’nin orijinal içeriği Fi dizisinin başarısına da değinen Atmaca, “Fi, başarılı bir prodüksiyon, çok satan bir kitap serisinin iyi uyarlanmış dizisi olmanın da ötesinde, kullanıcılar, yapımcılar, reklam sektörü ve TV pazarı açısından bir çok yenilik getirdi” dedi. Atmaca, yüzde 75’i mobil kanallar olmak üzere 13,5 Milyon tekil izleyici tarafından izlenen dizinin yeni sezonunun da Kasım ayı başına başlayacağını sözlerine ekledi. Merve Naz Atmaca, puhutv’nin 2018 yılında 3, 2019’da da 7 yeni dizi projesi olduğunu da söyledi.
Mobil Bankacılık Kullanıcı Sayısı 5 Yılda 42 Kat Büyüdü
Mobil dönüşümün baş döndürücü hızı, ülkemiz bankacılık sektöründe de kendini gösteriyor. Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) raporlarına göre, 2017 yılının ilk yarısında (Ocak-Haziran) mobil bankacılık aktif kullanıcı sayısı 24,4 Milyon kişiye ulaştı. 2016 Aralık itibarı ile 19 milyon kişi olan aktif mobil bankacılık kullanıcı sayısı, 6 ayda 5 milyon artış gösterdi. Bu dönemde, mobil bankacılık üzerinden gerçekleşen 397 Milyon işlemin tutarı 950 Milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde mobil bankacılık ile gerçekleştirilen yaklaşık 24 Milyon adet yatırım işleminin hacmi de 276 Milyar TL oldu. Mobil bankacılık kullanıcı sayısındaki son beş yıllık büyüme, yaklaşık 42 kat olarak gerçekleşti.
“Presenting Partner” olarak MMA Forum İstanbul 2017’e destek veren, ülkemizde mobil bankacılık uygulamalarının önde gelen kurumları Akbank, Garanti Bankası, İş Bankası ve Yapı Kredi Bankası, gerçekleştirdikleri sunumlarda bu alandaki stratejilerini anlattılar.
Renkli Etkinlik, Doyurucu İçerik
Etkinliğe sürpriz çekilişler de renk kattı. AppsFlyer iş birliğinde bir talihliye iPhone 8 hediye edilirken; SkyScanner iş birliğinde ilginç bir uygulama da gerçekleşti. Forum katılımcılarının gün içerisinde attıkları tweet’ler üzerinden belirlenen bir kişi, SkyScanner sponsorluğunda Avrupa uçak bileti kazandı. SkyScanner’ın kullanıcı trafiği arasında mobilin payı, 2016 yılında yüzde 61’e ulaşmış durumda. Mobil web üzerinden gerçekleşen rezervasyonların toplam rezervasyonlar içerisindeki payı da yüzde 42’ye ulaşıyor.
Etkinlik kapsamında Google’un yeni nesil mobil çözümlerinden LinkedIn’in profesyonel kafa yapısına nasıl hitap ettiğine, Alametifarika reklam ajansının mobil çözümlerinden AdColony’nin mobil videoya getirdiği yeni açılıma, ufuk açıcı pek çok konu ele alındı. Güncel dijital reklam reyting ölçümleme yöntemlerinin araştırma kuruluşu Nielsen tarafından sunulacağı MMA Forum İstanbul’da, “Mobil Uygulama Dünyasında Kişiselleştirme ve Performans” konulu bir panel de bu alanın uzman kuruluşları Adjust, PlanB Media, Performics Turkey ve Hopi yöneticileri ile birlikte paylaşıldı.
Sosyal medya fenomenleri Kaan Sekban ve Sezgin Yılmaz’ın “Sosyal mi, Medyatik mi?” başlıklı katılımlarıyla renk kattıkları etkinlikte, mobil uygulama geliştiricisi App Annie’nin “Tüketici Angajmanı Mobil ile Nasıl Büyür” konulu bir sunumu da gerçekleşti.
MMA Türkiye Forum İstanbul 2017’nin akşamında düzenlenen gala gecesinde, Smarties Türkiye 2017 kazananları açıklandı. Smarties EMEA Bölgesel Ödülleri de ilk kez Türkiye’de sahibini buldu.
#mobil, #hayat, #mmaturkiye, #guncel
Son Yorumlar