Nice Medya tarafından düzenlenen 2. Call Center Zirvesi 30 Mayıs 2014 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Sektörün profesyonellerini aynı çatı altında buluşturan zirvenin, açılış konuşmasını Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Metin Tarakçı yaptı. Konuşmasında istihdam konusuna dikkat çeken Tarakçı, sektörün 3-4 yıl içinde 100 bin kişiye iş olanağı sağlayacağının altını çizdi
Nice Medya tarafından Connect Çağrı Merkezi ana sponsorluğu, Turkcell Global Bilgi resmi sponsorluğu ve Sistaş’ın teknik sponsorluğunda, 30 Mayıs 2014 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen 2. Call Center Zirvesi’ne farklı sektörlerden 600 davetli katıldı. ‘Gelecek Şimdi’ teması ile sektörün ihtiyaçları, Türkiye çağrı merkezi sektörünün bugün geldiği nokta, sektörün hedefleri ve sektörde istihdamın konuşulduğu zirvede A’dan Z’ye tüm ayrıntılar görüşüldü.
Çağrı Merkezleri Son 5 Yılda 200 Milyon TL’lik Yatırım Yaptı
Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Metin Tarakçı’nın açılış konuşmasını yaptığı zirvede, sektörün istihdam konularına değinildi. Çağrı merkezi sektörünün önümüzdeki yıllarda atağa kalkacağını belirten Tarakçı, konuyla ilgili şunları söyledi; “Dünyada 400 kişiye bir müşteri temsilcisi düşerken Türkiye’de bu rakam 1.200 kişiye bir koltuk olarak gerçekleşiyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre ise Türkiye genelinde işsiz sayısı 2013’te 2 milyon 747 bin kişiye ulaştı. Çağrı merkezi sektörünün önümüzdeki 3 – 4 yıl içinde toplam 100 bin kişiye iş olanağı sağlayacağı tahmin edilirken, sektör 2023 yılına kadar toplam 350 bin istihdam potansiyeline sahip. Rakamlar da sektörün Türkiye’nin işsizlik sorununa önemli bir çare olacağını ortaya koyuyor. İstanbul, Ankara ve İzmir dışında Anadolu’nun birçok ilinde de hızla sayıları artan çağrı merkezleri son beş yılda 200 milyon TL’lik yatırım yaptı. Bu yatırımla sektörün sağladığı istihdam, iki katına çıktı. Sektör Anadolu ekonomisine yıllık ortalama 800 milyon TL değer kazandırıyor ve oluşturduğu ekosistem ile ekonomiye 7 kat daha fazla hareket getiriyor.”
“10’dan Fazla Firma Anadolu’da Yatırım Yapacak…”
Çağrı merkezi sektörünün diğer sektörlere göre daha çok kariyer sağladığını söyleyen Tarakçı sözlerine şöyle devam etti; “Çağrı merkezi sektörü genç işgücüne diğer sektörlere oranla çok daha fazla kariyer fırsatları sunuyor. Kendini geliştirmek ve ilerlemek isteyenler için farklı kariyer yolları sunan çağrı merkezi sektöründe yaş ortalaması 24-25 iken, çalışanların yüzde 62’sini kadınlar oluşturuyor. Genç işgücüne iş olanağı sağlayan sektörde 10’dan fazla dış kaynak firması yakın dönemde Anadolu illerinde yeni yatırım planlıyor. Özellikle Karadeniz Bölgesi ve İç Anadolu Bölgesi’ne yoğunlaşacağı öngörülen yatırımlar birçok ilden kişiye istihdam sağlayacak.”
Yeni tüketici yasasından iletişimde inovasyona, sektör trendlerinden, çalışan sağlığı ve eğitime kadar birçok önemli konunun konuşulduğu zirvede, sektörün farklı konuları toplam 18 oturumda ele alındı.
İnsan Kaynağının Önemi Vurgulandı: “Eğitim Şart”
Sektörün önde gelen şirketlerinin konuşmacı olarak yer aldığı zirvede, UNIQ Eğitim ve Danışmanlık Genel Müdür Yardımcısı Ayşegül Açıkgöz farklı sektörlerden önemli davetlilere çağrı merkezlerinin eğitim süreçlerinden bahsetti. Müşteri temsilcilerinin temel eğitim ve yetkinlik eğitimleri olarak 2 farklı eğitimden geçmesi gerektiğini vurgulan Ayşegül Açıkgöz şunları söyledi; “Teknik yetkinlik eğitimleri, hizmet verilen sektöre göre eğitim süresi ve adımları açısından farklılık içermektedir.
Banka ve GSM gibi müşterilerden gelen tüm taleplerin tamamının karşılandığı çağrı merkezlerinde eğitimler 3-4 hafta gibi süreleri bulurken, sadece ürün bazlı hizmet veren ya da sadece satış yapan ekipler için 2-3 gün gibi sürelerde tamamlanmaktadır.
Davranışsal becerileri geliştirmeye yönelik verilen telefonla profesyonel iletişim becerileri, telefonda satış-ikna becerileri gibi eğitimler ise genelde 1-2 gün gibi sürelerde verilmektedir. Yaklaşık 55 bin çalışanı olan çağrı merkezi sektöründe her yıl en az 7 bin kişinin işe başladığını varsaydığımızda, ortalama 5 gün temel eğitim verilmesi durumunda, her yıl sektörde 35 bin gün sadece temel eğitim olarak verilmektedir. Eğitimlerin günlük maliyetlerine baktığımızda; yaklaşık maliyetlerinin 1 müşteri temsilcisi için ortalama 100 lira civarında olduğunu düşünürsek, bu da demek oluyor ki sadece temel eğitim yatırımı 3,5 milyon lirayı bulmaktadır.”
Açıkgöz ayrıca müşteri temsilcilerinin çalışmaya devam ettiği süre boyunca yeni ürün ve sistem bilgisi güncellemelerinde eğitimler almalarının gerekliliğine vurgu yaptı.
Son Yorumlar