Son dönemlerin en popüler gelir elde etme yollarından biri olan e-ticaret, pandemi döneminin de etkisiyle değişen alışveriş alışkanlıkları ile hayatın merkezinde konumlanmış durumda. Mobil e-ticaret, ödeme sistemlerindeki gelişmeler, video içeriklerinin üretim ve tüketimi, satın alma yolculuğundaki iyileştirmeler, sanal ve arttırılmış gerçeklik çözümlerinin popülerleşmesi, ürün kişiselleştirme ve dahası hizmetler ile popülerliğini koruyor…
Elektronik ürünlerini en uygun fiyat, en kaliteli hizmet ve güvenilir alışveriş yaklaşımıyla sunan İncehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, e- ticarette videonun gücünden ürün kişiselleştirmeye, ödeme sistemindeki gelişmelerden mobil dünyaya kadar, 2022 teknoloji trendleri hakkında açıklamalarda bulundu.
E-ticaretin mobil dünyası
Dünya, her geçen gün dijitalleşme yolunda evrilirken, mobil cihazlar da bu etkileşimde baş rol oyuncusu olarak konumlanıyor. Mobil ekranlar, artık birçok e-ticaret sitesinin ana trafik kaynağı durumunda. Bu alanda satışların artması için, mobil cihazlardaki e-ticaret deneyiminin iyileştirilmesi gerektiğini söyleyen İncehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, “Uçtan uca mobil e-ticaret deneyiminde, site hızı, sayfa deneyimi, satış sonrası hizmet ve iletişim kanallarının doğru yönetilmesi büyük bir önem taşıyor. Bu alanlara yönelik yenilikçi çözümler 2022 yılının e-ticaret teknoloji gündeminde yer alabilir” açıklamasında bulundu.
E-ticaretin en önemli bileşenlerinden birinin de ödeme adımı olduğunu belirten Erzen, “Bu adımla alakalı olarak son yıllarda birçok yeniliğe şahit olduk. 2022’de de bu yeniliklerin devam edeceğini ön görüyoruz. Müşteriler, kendilerine en uygun ve en güvenli ödeme yöntemlerini kullanmayı tercih ediyor. Bu talebi karşılamak için piyasaya yeni finans teknoloji kurumlarının gireceğini, var olanların ise yeni çözümlerle müşterilerinin karşısına çıkacağını bekliyoruz. Özellikle mobil ödeme çözümleri noktasında yenilikçi çözümlerle karşılaşabiliriz. Yine bu yıl içinde blockchain, temassız ödeme gibi farklı ödeme kurgularında gelişmeler günlük hayatımızın bir parçası olmaya başlayabilir” açıklamasında bulundu.
Video içeriklerinin gücü
Günümüz dünyasında, video içerik üretiminin ulaştığı boyut ortada. Henüz e-ticarette yeterli boyutta kullanılamasa da 2022 yılı, e-ticarette video pazarlamanın daha yaygın bir şekilde kullanıldığı bir yıl olacağa benziyor. Geçtiğimiz sene içinde Google’ın Video SEO alanında yaptığı yatırımları ve video reklamcılık alanındaki gelişmeler doğrultusunda açıklama yapan Erzen, e-ticarette video içerik tüketiminin 2022 yılında daha önemli bir noktaya geleceğini söylemenin mümkün olduğunu belirtiyor.
Gün geçtikçe e-ticaretin toplam ticaret içindeki payının arttığını ve bu artışla birlikte, e-ticarette müşterilere sunulan satın alma deneyimini baştan tasarlanmasının elzem bir hale geldiğini belirten Erzen, sözlerine şöyle devam ediyor: “Artık basit bir site yapıp müşterilerin sizden alışveriş yapacağını varsayarak hareket etmeniz, doğru bir yaklaşım olmaktan çıktı. Ürün sayfalarının optimizasyonu, arama ve filtre fonksiyonlarının iyileştirilmesi, akıcı bir mobil e-ticaret deneyimi sunulması, sipariş ve ödeme süreçlerinin en az adımla tamamlanması ve satış sonrası hizmetlerde hızlı ve etkin çözümler sunulması gibi konular e-ticarette firmaları öne çıkaran başlıklar hâlini aldı. 2022 yılında, saydığımız bu alanlarda yeni teknolojiler ve yeni yaklaşımları göreceğimizi tahmin ediyorum.”
“Ürün kişiselleştirme” tüketiciyi özel hissettiriyor
E-ticaretle alakalı yapılan çalışmalar gösteriyor ki; ürün kişiselleştirme konusu, her sektörde olduğu gibi e-ticaret dünyasında da müşteriler tarafından sıklıkla talep ediliyor. Tüketiciler ne kadar kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşarsa, o firmaya karşı bağlılıkları da o derecede artıyor. Bu savın gerçekliğini, incehesap.com’da müşterilere sundukları kişiselleştirme çözümlerinin başarısıyla da gözlemlediklerini söyleyen Erzen, “Müşterilerimiz internet sitemiz üzerinden ihtiyaçlarına uygun bilgisayar sistemlerini kolayca toplayabiliyor ve alışverişlerini güvenli bir şekilde tamamlayabiliyor. Ürün kişiselleştirme noktasında 2022 yılında yeni çözümlerin piyasaya çıkacağını tahmin ediyoruz” açıklamasında bulundu.
“Sanal gerçeklik alanında gelişmeler olacak”
2021 yılında teknoloji alanında en önemli gündem maddelerinden biri de, metaverse oldu. Özellikle sonbahar aylarında bu konuda fütüristik bazı çalışmalarla karşılaştıklarını belirten Erzen, bu konunun temelinde, dijital dünyanın parmakların ucuyla ulaşılabilen bir alan olmasından ziyade, bireyin bizzat dahil olduğu bir ortama dönüştürülmesi fikrinin yattığını söyleyerek sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu gelişmenin öncül adımının, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik alanında yaşanacak gelişmeler olacağını biliyoruz. 2022 yılında, müşterilerine sanal gerçeklik deneyimiyle, satın almayı planladığı ürüne dair daha gerçekçi fikirler sunan, yenilikçi e-ticaret gelişmeleriyle karşılaşacağımızı tahmin ediyorum.”
Son Yorumlar