Sürdürülebilirlik alanında değerlendirme yapan EPEAT, yeni kategorisi olan TV’ye LG ürünlerini dahil etti.
LG Electronics’in elliden fazla televizyon ürünü, sürdürülebilirlik alanında değerlendirme yapan EPEAT’in TV kategorisi eklenmiş listesine girmeyi başardı. Bu yeni çevresel derecelendirme kategorisi, LG’nin düz ekran HD TV’lerini, internet bağlantılı Smart TV’lerini ve 3D TV’lerini değerlendiriyor. 42 ülke ve bölgede geçerli olan bu kapsamlı EPEAT değerlendirme sistemi tüketicilerin, işletmelerin ve kamu sektörünün televizyon seçiminde çevresel faktörlere göre seçim yapmalarına yardımcı olmayı hedefliyor.
LG’nin 53 adet televizyonunun ABD Çevre Koruma Örgütü, endüstri temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarının da içinde bulunduğu dört yıllık bir konsensus sürecinde geliştirilen dört düzine çevresel performans kriterlerine uygun olduğu belirlendi. EPEAT’in standartları, ürünün enerji tasarrufu, geridönüşümü, tehlikeli maddelerden arındırılma, paketleme ve uzun ömür gibi kriterlerini detaylı şekilde analiz ediyor.
EPEAT CEO’su Robert Frisbee LG Electronics’in EPEAT sistemi televizyon kategorisinde kayıtlı lider bir marka olduğunu belirterek şunları söyledi: “TV kategorisinde kurucu ve üretici firma olarak yer alan LG, tüketiciler için daha yeşil bir televizyon dünyasına doğru ilerliyor”.
LG Electronics Teknolojiden Sorumlu Başkanı Dr. Skott Ahn ise “Bilgisayar ekranları için EPEAT’in uzun süreli ortağı olarak, sürdürülebilir ürünler için tüketicilerimizi eğitme hususunda bu programın fazlasıyla değerli olduğunu biliyoruz. LG, EPEAT’in TV kategorisindeki ilk markası olmaktan gurur duyuyor” dedi.
EPEAT, 2006 yılından bu yana sürdürülebilirlik alanında değerlendirme yapan, şirketler, devletler ve tüketicilerin daha yeşil bilgisayar ve ekranları satın alabilmelerini sağlayan özel bir program. EPEAT’te yer alan TV kategorisine ek olarak, yazıcılar gibi diğer görüntüleme cihazları da bulunuyor.
Son Yorumlar