Özyeğin Üniversitesi, lise öğrencilerine bilgisayar oyunu tasarlamanın öğretildiği, bu yıl altıncı kez gerçekleştirilen Bilgisayar Oyunu Atölyesi’ni düzenlenen sertifika töreniyle tamamladı.
Düzenlen tören öncesi sadece 6 gün içinde geliştirdikleri oyunları akademisyenler ve oyunseverlerle paylaşan 25 lise öğrencisi, atölye boyunca inanılmaz bir deneyim yaşadı. Uygulamalı olarak gerçekleştirilen atölye, öğrencilerin grafik tasarım, programlama ve hikaye kurgulama yeteneklerini geliştirmesini sağladı. Atölyede başarılı bulunan öğrenciler, Özyeğin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği programına yerleştikleri takdirde Özyeğin Üniversitesi’nde %100 burslu olarak okuma imkanına da sahip olacaklar.
Özyeğin Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilgisayar Oyunu Atölyesi bu yıl altıncı kez gerçekleştirildi. Lise öğrencilerine bilgisayar oyunu tasarlamayı öğretmek amacıyla düzenlenen atölye, öğrencilerin geliştirdikleri oyunların sunumu ve sonrasında düzenlenen sertifika töreni ile sona erdi.
Sadece 6 gün gibi kısa bir süre içinde harikalar yapan başaran 25 lise öğrencisi, atölye boyunca grafik tasarım, programlama ve hikâye kurgulama yeteneklerini geliştirerek bilgisayar oyunu yapmanın temel kurallarını öğrenmiş oldu. Atölyede başarılı bulunan öğrenciler, ilk altı tercihleri arasında yer vererek Özyeğin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Programı’na yerleştikleri takdirde “%100 Bilgisayar Mühendisliği Dekanlık Bursu” kazanarak Özyeğin Üniversitesi’nde okuma imkânına da sahip olacaklar.
Lise 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin katılımına açık olarak gerçekleşen atölye çalışması, Özyeğin Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğretim üyelerinden, Türkiye’nin dünya çapında yayımlanan ilk üç boyutlu oyunu “Culpa Innata”yı yapan ekibin yöneticisi Prof. Dr. Tanju Erdem, Microsoft Research Yazılım Mühendisliği İnovasyon Ödülleri program desteğini kazanan Yrd. Doç. Dr. Barış Aktemur ve “Culpa Innata” oyununu geliştiren Momentum Digital Media Technologies ekibi tarafından yürütüldü.
Atölye süresince öğrencilere bilgisayar oyunlarının tarihi, oyun yapım süreci, MIT’nin geliştirdiği Processing diliyle programlama, oyun grafiği ve animasyon hazırlama yöntemlerine dair temel bir eğitim verildi.
Son Yorumlar