IAB Avrupa tarafından yaptırılan “IAB AdExBenchmark Araştırması”na göre dijital reklam yatırımları büyümesini sürdürüyor. Araştırma, internetin tüm reklam sektörü içinde en iyi performansı gösteren mecra olduğunu ortaya koydu. Avrupa’da toplam pazar 24.3 milyar Euro’ya ulaşırken, dijital yatırımlarda en fazla büyüyen iki ülkenin yüzde 34’le Rusya ve yüzde 30.4 ile Türkiye olması dikkat çekti…
IAB Avrupa tarafından yaptırılan ve Avrupa dijital reklam yatırımlarını kapsamlı biçimde irdeleyen AdExBenchmark Araştırması, 23-24 Mayıs’ta Barcelona’da düzenlenen Interact 2013 Konferansı’nda açıklandı.
IAB Avrupa’nın her yıl yaptırdığı AdExBenchmark Araştırması’na göre dijital reklam yatırımları, 2012 yılında yüzde 11.5 büyüdü ve internet tüm reklam sektörü içinde en iyi performansı sergileyen mecra oldu.
IAB Avrupa CEO’su KimonZorbas konuyla ilgili yaptığı açıklamada gelişmenin olumlu seyrettiğini belirterek şunları söyledi: “2011’deki yüzde 15.3’lük ve 2012’de devam eden yüzde 11.5’lik büyüme ile sektörümüz Avrupa’daki genel gidişatın tersine bir özellik gösteriyor. Display, markalaşma sürecindeki rolü ve online mecra aracılığıyla iletilen zengin metriklere dayanan ‘big data’ ekonomisinde yaşanan gelişmeyle adeta yeniden doğdu.”
AdExBenchmark Araştırması, medya kullanım alışkanlıklarını uygun olarak yapılan dijital reklam yatırımlarının büyümenin temelini oluşturduğunu ortaya koydu. Araştırmada özellikle online video reklamına artan talebin altı çizildi.
2012 yılında yüzde 50.6 büyümeyle yaklaşık 661.9 milyon Euro’ya ulaşan online video reklamcılığı, yakaladığı çarpıcı yükselişle reklamverenler için bir cazibe alanı yarattı. Avrupa’da online video yüzde 12.9’la ilk defa çift basamaklı pazar payına ulaştı.
Bir başka önemli büyüme de mobil reklam tarafında yaşandı. Mobil reklam, yüzde 78.3’lük artışla toplamda 392 milyon Euro değere ulaşarak büyümesine devam etti ve Avrupa’daki bütünonlinedisplay yatırımlarının yüzde 5’ini oluşturdu.
Son Yorumlar