Ericsson, Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının telekom pazarındaki kullanım alışkanlıkları, eğilimleri ve beklentileri ile ilgili çarpıcı sonuçlar içeren “ConsumerLab 2013 Türkiye” araştırması sonuçlarını düzenlediği toplantıda paylaştı…
Ericsson, bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği ConsumerLab Türkiye Araştırması’nın 2013 yılı sonuçlarını LesOttomans Otel’de düzenlediği bir toplantı ile basın mensuplarıyla paylaştı. Türkiye çapında, 15-69 yaş grubundan haftada en az bir kez akıllı telefon üzerinden internet kullanımı yapan toplam 1.124 kullanıcı ile gerçekleştirilen araştırma, kullanıcıların cepten internet kullanımları süresince mobil ve sabit ağ/şebekeleriyle ilgili yaşadığı deneyime ve mobil operatörlere olan sadakatlerini etkiyen temel faktörlere ışık tutuyor.
Ericsson ConsumerLab 2013 Türkiye Araştırması’nı değerlendiren Ericsson Türkiye Ülke Müdürü Ziya Erdem, “Araştırma, tüketicilerin bir mobil operatör markasına sadakatini belirleyen ana unsurların ‘ağ/şebeke performansı’ ve ‘ödedikleri ücretin karşılığını alabilmek’ olduğunu gösterdi. Bu unsurların olumlu yönde geliştirilmesiyle kullanıcı memnuniyeti ve dolayısıyla kullanıcı sadakati artırılabilir. Diğer yandan, ağ/şebeke performansı ile ilgili kullanıcı memnuniyetini artırmak, kullanıcı başına toplam geliri yükseltirken operatörlere rekabetçi bir avantaj da sağlıyor” dedi.
Ayrıca, rapor akıllı telefon kullanıcılarının 4G teknolojisine de olumlu yaklaştığını ortaya koyuyor. Türkiye’deki kullanıcıların en az yüzde 44’ü yakın gelecekte 4G teknolojisi sunulursa, bugüne göre daha fazla ücret ödeyerek 4G data paketlerine abone olabileceklerini ve 4G cihaz kullanabileceklerini söylüyor.
Ericsson ConsumerLab 2013 Türkiye Araştırmasına Göre;
•Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 79’u günde en az bir kez cep telefonundan sosyal ağlara bağlanıyor. Kullanıcıların yüzde 62’si internet üzerinden anlık mesajlaşma ve yüzde 34’ü ise internet üzerinden sesli/görüntülü arama servislerini kullanıyor.
•İç mekanlardaki (ev, iş, okul, …gibi) data kullanım sıklığının, dış mekanlar ve seyahat halindeyken data kullanımına göre daha yüksek olduğu dikkat çekiyor.
•Diğer yandan, kullanıcılar dış alanlar dışındaki tüm mekanlarda, akıllı telefon üzerinden Wi-fi bağlantısını 3G bağlantısına göre daha fazla tercih ediyor. Evde wi-fi bağlantısının tercih edilmesinin ana sebebinin “daha yüksek hız” olduğu dikkat çekiyor.
•Araştırma, tüketicilerin bir mobil operatör markasına sadakatini belirleyen ana unsurların ‘ağ/şebeke performansı’ ve ‘ödedikleri ücretin karşılığını alabilmek’ olduğunu gösteriyor.
•‘Mobil internet hızı’ ve ‘mobil internetin kesintisiz/problemsiz kullanımı’ bir kullanıcının operatörün ağ/şebekesini tavsiye etmesini etkileyen en önemli iki faktör olarak sıralanıyor.
• Kullanıcıların en az yüzde 38’i, mobil operatör seçerken hızlı bir iletişim ağına (örneğin hızlı 3G bağlantısı) sahip olmasının ücretlendirme planından daha önemli olduğunu düşünüyor.
•Rapor, akıllı telefon kullanıcılarının 4G teknolojisine de olumlu yaklaştığını ortaya koyuyor. Türkiye’deki kullanıcıların en az yüzde 44’ü yakın gelecekte 4G teknolojisi sunulursa, bugüne göre daha fazla ücret ödeyerek 4G data paketlerine abone olabileceklerini ve 4G cihaz kullanabileceklerini söylüyor.
•Kullanıcıların en sık karşılaştığı sorunlar arasında ‘yavaş/başarısız içerik indirme/yükleme’ ile ‘video akışı sırasında yaşanan problemler’ ilk sıralarda yer alıyor.
Son Yorumlar