BT sistemlerini merkezileştirmek ve müşteri hizmetlerinin geliştirilmesini sağlamak için Slovenya Demiryolları Şirketi, IBM SmartCloud çözümünü seçti. Böylece merkezi bir BT hizmet masasına sahip olmanın yanı sıra, maliyetleri kontrol altında tutmak ve mobil çözümlerden yararlanmak için birinci sınıf ve güvenilir bir çözüme de ulaşıyor.
Orta Avrupa’daki demiryollarının müşteri hizmetleri ve iş operasyonlarını iyileştirmek için Slovenya Demiryolu şirketi IBM’in bulut çözümünü seçtiğini duyurdu. Yeni bulut tabanlı merkezileştirilmiş BT sistemi ile şirket; tüm taşımacılık, yolcu ve lojistik operasyonlarında daha bütünsel bir bakış elde ederek ağ genelindeki demiryolu trafiğinin daha etkin biçimde yönetilmesini ve sürdürülmesini da mümkün kılmayı hedefliyor.
1.200 kilometreden fazla bir demiryolu hattını yöneten Slovenya Demiryolları, her yıl 15,3 milyon yolcu ve 15,8 milyon ton kargo taşımacılığı yapıyor. Pan-Avrupa taşımacılık koridorunda önemli bir bağlantı noktası olan demiryolu hattı, taşıdığı yolcu ve ürün hacmindeki artışı karşılamak için BT altyapısını modernleştirme kararı aldı. Navlun taşımacılığından yolcu ve günlük ulaşım taşımacılığına ve altyapı yönetimine uzanan çeşitli faaliyet alanları bulunan Slovenya Demiryolları şirketi; birimlerin değişen gereksinimlerine yanıt verebilecek, esnek bir BT ortamına ve ayrı BT hizmet masalarına ihtiyaç duyuyordu. Farklı departmanlar arasında daha sağlam işbirlikleriyle, müşterilere kısa bekleme ve gecikme süreleri sağlayarak ve müşteri taleplerine daha hızlı yanıt vermeyi başararak gelişmiş hizmetler sunmayı hedefliyordu.
IBM SmartCloud Kontrol Masası ve IBM MobileFirst Management çözümlerinin bir bileşeni olan IBM Endpoint Manager temeline dayanan bu yeni çözüm, şirket genelinde tek iletişim noktası ve tek bir BT hizmet masası altında Slovenian Railways’e bağlı şirketlerin kullanıcılarını bir araya getiriyor.
Bu ortak BT platformu aracılığıyla demiryolu görevlileri, sistemleri gerçek zamanlı olarak otomatikleştirebiliyor, yönetebiliyor ve sunucular gibi diğer “uç noktalar” ve mobil aygıtların güvenliğini sağlayabiliyorlar. Böylece de kullanım ilkelerinin gözetilmesini ve güvenlik risklerinin en aza indirilmesi sağlanırken çalışanların kendi tercih ettikleri aygıtları kullanmaları konusunda da esneklik kazandırıyor.
Merkezileştirilmiş ve bulut tabanlı hizmet masası, şirketin operasyonlarına ilişkin daha bütünsel bir görünüm oluşturuyor. Bulut altyapısıyla demiryolu şirketi; maliyetleri, BT ekipmanı satın alım ve garanti işlemlerini ve uyumluluk gereksinimlerini daha iyi denetleyebiliyorlar.
IBM Türk Teknoloji Lideri Kıvanç Uslu ise konuyla ilgili düşüncelerini şöyle aktarıyor: “IBM gerek verimliliği gerekse de güvenliği geliştirmek ve yolcu dostu şirketler oluşturmak adına dünya çapında önemli demiryolu şirketleriyle işbirlikleri yapıyor. Bunun son örneği Slovenya Demiryollarıdır. Şirketin IBM çözümü ile müşterilerine daha keyifli ve memnuniyet seviyelerini optimuma çıkartacak bir yolculuk deneyimi sunmaya yönelik önemli bir adım attıklarına inanıyoruz.”
Bu projenin 2013 sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.
Son Yorumlar