Lotus F1 Ekibinin “2014 Resmi Geliştirme Ortağı” olan EMC, bulut bilişim çözümünü Formula 1 pistine taşıyor.
Lotus F1 Ekibi ve EMC, Lotus Ekibi’nin 2015 Dünya Şampiyonası’na yönelik hedeflerini desteklemek için gerekli olan bilişim teknolojisi temelini oluşturmaya yönelik işbirliğini duyurdu. Bu iş ortaklığının bir sonucu olarak Lotus F1 Ekibi BT altyapısında bir dizi özel bulut teknolojisini kullanacak ve verilerin daha çevik, uygun maliyetli depolanması, yönetimi ve korunması sağlanacak.
Lotus F1 Ekibi bu temeli oluşturmaya ve Formula 1’de 2014 senesinde yürürlüğe girecek olan yeni kuralların beraberinde getireceği güçlükleri aşmaya yönelik olarak kaynaklarını optimize etmek zorunda. Yeni yürütmelik ve kurallar, alaşımlı monokok kuralından bu yana bugüne kadarki en radikal tasarım değişikliklerini içeriyor.
EMC, Ürün Operasyonları & Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeremy Burton ise; “2014 sezonunda birçok kural değişikliği olacak; bu değişiklikler Formula 1 otomobillerin tasarlanması ve üretimi için devrim niteliği taşıyor. Daha yüksek aerodinamik verimlilik ve %35 daha az yakıt tüketiminin üzerinde durulması nedeniyle karşılaşılacak teknik zorluklar çok büyük ve EMC olarak, bu zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı olmak için Lotus F1 Ekibinin Teknoloji İş Ortakları arasına katılmaktan dolayı çok heyecanlıyız. EMC, ekiple birlikte çalışarak tasarım ve geliştirme verilerinin güvenli ve verimli biçimde yönetilmesini sağlayacak ve aynı zamanda da ekibin yarış sırasında kullandığı uygulamaların daha etkin şekilde kullanılmasını mümkün kılacak.”
200’den fazla sensör ile, her tur için, otomobil başına 15 MB’dan fazla veri
Lotus F1 Ekibi, yeni tasarım kurallarına uyulması ve aynı zamanda da rekabet avantajı oluşturacak yeni kaynaklar üretilmesi için BT altyapısının hem yarış alanlarında, hem de İngiltere Enstone’daki yönetim merkezinde tamamen gözden geçirilip, varsa gerekli revizyonların yapılması gerektiğine inanıyor. EMC ile işbirliği ekibin, 2014’te yarışlarda kullanacağı otomobilin geliştirme programını şekillendirecek.
Saniyenin yüzde biri kadar bir sürenin bile kazananı belirleyebildiği bu spor dalında, olağanüstü boyutlardaki Büyük Verinin toplanması, bulut benzeri ortamlar için hazır edilmesi ve hızlı bir şekilde analiz edilebilmesi rakipler arasında en ayırıcı ve üstün kılıcı önemli unsur olarak öne çıkıyor.
2014’teki yeni tasarım kuralları Formula 1 yarış tarihinde bugüne kadarki en önemli değişiklikleri temsil ediyor. Otomobillerin tasarımındaki değişikliklerin yanı sıra, 200’den fazla sensörden oluşan karmaşık ağ her bir otomobilin her bir turu için 15MB’tan fazla veri üretebilecek.
F1 Lotus Ekibi CEO’su Patrick Louis konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Günümüzün Formula 1 yarışlarında, teknoloji kazanan otomobili oluşturmada kritik önem taşıyan bir unsur. Biz de eğer 2014’te kazanan olmak ve sonunda da Dünya Şampiyonası’na katılmak istiyorsak, mümkün olan en iyi BT kaynaklarına ihtiyacımız var. Bugün Lotus F1 Ekibi birincilik için yarışıyor ve hedefimiz çok açık: 2015’te dünya şampiyonu olmak. Bu hedefe ulaşmak için güçlü iş ortaklarına ihtiyacımız var. EMC de böyle bir iş ortağı. EMC bize en iyi donanımı, yazılımı, güvenliği, güvenilirliği ve kullanılabilirliği sunuyor. Bunlar bizim kazanan otomobili başarıyla üretmemizde ve dünya şampiyonu olmamızda rol oynayacak kilit özellikler.”
Gelecek yıldan itibaren otomobilleri üretenler normal havalandırmalı V8 motorlardan, daha verimli ve daha güçlü yeni sınıf karma turboşarjlı V6 dinamolarına geçmek ve aynı zamanda da yeni Enerji Kurtarma Sistemi (ERS) teknolojisini entegre etmek zorundalar. Bu değişikliklerin otomobillerin tasarımında ve mühendisliğinde, motor gücünde, aerodinamikte ve özellikle de yakıt tüketiminde önemli etkileri olacak.
Son Yorumlar