Accenture tarafından Türkiye’de faaliyet gösteren ve çalışan sayısı 1 – 499 arasında olan iş yerleri üzerinde yapılan araştırmaya göre, KOBİ’lerin yüzde 8’i bulut bilişim hizmetlerinden faydalanmaya sıcak bakıyor. Araştırmaya göre, söz konusu işletmelerin bulut bilişim hizmetinden faydalanmak için ayırmayı planladığı bütçe aylık ortalama 509 Dolar olup, toplam pazar, aylık 105 Milyon Dolarpotansiyel büyüklüğe sahip.
Bilişim sektörünün, 2009 yılından bu yana gösterdiği performansı sürdürerek yıllık kümüle %10 büyümeye devam etmesi ve bulut bilişim pazarının da ılımlı bir tahminle, bilişim sektörüne eşit büyüme göstermesi durumunda; 2015 yılında minimum pazar potansiyeli aylık 139 Milyon Dolar seviyesine ulaşabileceği de araştırmanın çıktıları arasında yer alıyor.
Bulut hizmeti almaya olumlu yaklaşan işletmeler, “Perakende Ticaret” ve “Ulaştırma-Depolama” sektörlerinde yoğunlaşıyor. Perakende Ticaret sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yüzde 40’ı, Ulaştırma-Depolama sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ise yüzde 14’ü bulut hizmeti almaya sıcak bakarken, bu sektörler sırasıyla 36 milyon dolar ve 10 milyon dolar pazar potansiyeli sunuyor.
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş ve Teknoloji Grup Lideri Emre Hayretçi, konuyla ilgili yaptıkları değerlendirmede; “Gerçekleştirdiğimiz araştırma Türkiye Bulut Bilişim sektörü için son derece önemli fırsatları ortaya koyuyor. Özellikle Perakende Ticaret, Ulaştırma-Depolama sektörlerinde öngördüğümüz bulut bilişim potansiyeli, gelişmekte olan dijital ticaretin de bir yansıması diyebiliriz. Bu alanda hizmet sunacak şirketin güvenilir olmasının önemi araştırma sonuçlarına da yansıyor. Maliyet ise ikinci önemli unsur olarak dikkat çekiyor. En kritik konu KOBİ’lerin bu hizmeti hem sahada kendilerine yakın hem de uzaktan hizmet verme yeteneğini birleştirebilen yapılardan almayı terchi etmesi olacak. Bulut hizmeti almaya olumlu yaklaşan işletmelerin büyük çoğunluğu telekom operatörleri ve büyük çoğunluğu bankalarla çalışıyor. Bulut hizmetleri pazarında yer edinmeyi hedefleyen firmalar, bankalar ve telekom operatörleri ile yapacakları iş birlikleri ile özellikle yeni kurulmuş işletmelere ulaşmayı başarabilirler. Bu tür örnekler şimdiden dünyada başarılı bir şekilde denenmeye başlamış durumda.” dedi.
Yeni Kurulmuş Ve Olgunluğa Ulaşmış İşletmeler Bulut Bilişime Daha Sıcak Bakıyor
Araştırma sonuçlarına göre, sektörden ve işletme büyüklüğünden bağımsız olarak, yeni kurulmuş işletmeler ile yaşı 9’un üzerinde olan işletmeler, bulut bilişim pazarı için en büyük potansiyeli oluşturuyor. Bulut hizmeti almaya olumlu yaklaşan işletmelerin yüzde 75’i, 2 yıldan kısa veya 9 yıldan uzun süredir faaliyet gösteriyor. İki yıldan kısa süredir faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 12’si, 9 yıldan uzun süredir faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 9’u bulut hizmeti almaya olumlu yaklaşıyor.
Temel Çekince, Veri Güvenliği
Araştırma sonuçları, bulut bilişim hizmetlerine çekinceli yaklaşan işletmelerin, bu yaklaşımlarındaki temel nedenleri ortaya koyuyor. Buna göre; işletmelerin yüzde 40’ı işletme verilerinin güvenliği konusunda çekinceye sahip olduğunu, yüzde 36’sı mevcut sistemi değiştirmek istemediğini belirtirken, yüzde 29’u ise fazladan maliyete katlanmak durumunda kalmaktan çekindiğini belirtiyor.
Bulut Bilişim Pazarı Daha da Büyüyebilir
Araştırmada, işletmelere yönelik kurumsallaşma, teknoloji kullanımının güvenilirliği ve teknolojinin verimlilik artırıcı rolü konularında bilgilendirici faaliyetlerinin yürütülmesi durumunda, bulut hizmetlerinin daha da yaygınlaşabileceği öngörülüyor. Söz konusu faaliyetlerin yürütülmesi ile bilgisayarını iş amaçlı kullanan ancak sadece veri güvenliği çekincesiyle bulut hizmetlerinden faydalanmayı düşünmeyen işletmeler de bulut pazarı için potansiyel kesime dâhil edilebilir. Bu durumda, pazar büyüklüğü aylık 214 Milyon Dolar seviyesine ulaşabilir.
Son Yorumlar