Uzun zamandır Suriye’de devam eden karışıklık ve siyasi durum, spam üreticileri için de yeni bir alan oluşturdu.
Kaspersky Lab tarafından paylaşılan verilere göre, Nijerya’dan gelen, Suriye ile bağlantılı mesajların sayısında ciddi bir artış var. Spam üreticileri mesajları, banka ve insani yardım kuruluşlarının yanı sıra, bireylerin adına da gönderiyor.
Kurumsal alanda uç nokta koruma çözümlerinde lider şirket Kaspersky Lab, tanınmış Suriyeli ve İngiliz bankalarının adına gönderilen ve Suriye olaylarının hedef alındığı dolandırıcılık mesajlarına dair önemli veriler paylaşıyor. Bu verilere göre bazı müşterilerin, Suriye’deki olaylar nedeniyle milyonlarca dolarlık tasarruflarını transfer etmek istedikleri ve kendilerine yardımcı olacak bir ortak aradıkları belirtiliyor ve yardımcı olmak isteyenlere ödül vaat ediliyor. Dolandırıcılar genellikle iletişim için yardım isteyen “banka müşterisinin” telefon numarası ve e-posta adresini veriyor. Alıcının konuyla ilgilenmesi ve mesaja yanıt vermesinin ardından dolandırıcı, alıcıdan aracının masrafları için az miktarda para transfer etmesini istiyor ve daha sonra ortadan kayboluyor.
Bir diğer farklı senaryoda ise dolandırıcı, bir Uluslararası Kızılhaç üyesi gibi davranarak Suriye’deki çatışmalarda ölen ve serveti bir Kızılhaç çalışanı tarafından bulunan bir petrol tüccarının üzücü hikayesini anlatıyor. Sonrasında ise paraya ulaşmak ve transfer etmek için yardım istiyor. Alıcıya nakit olarak birkaç milyon içeren bir koli gönderileceği söyleniyor. Alıcıya yardım etmesi karşılığında paranın yarısı vaat ediliyor ve dolandırıcı ile iletişim için e-posta adresi veriliyor.
Kaspersky Lab analistleri tarafından tespit edilen bazı e-postaların “sıradan” Suriyelilerin adlarıyla gönderildiği ve değişik konuların işlendiği görülüyor. Bunlardan birinde “Suriyeli öğretmen” alıcıdan, ailesinden büyük bir miras kalan yetim çocukların ülkeden çıkmasına ve yatırım yapılmasına yardımcı olmasını istiyor. ‘Nijerya’dan’ gelen bir başka mektupta ise ağır hasta olduğu iddia edilen bir kişinin bağış yapmak istediği belirtiliyor ve alıcıdan yardımcı olması isteniyor.
Kaspersky Lab Kıdemli Spam Analisti Tatyana Shcherbakova şu yorumlarda bulunuyor: “Yazanın yalnızca alıcıyı daha yakından tanımak istediği oldukça kısa mesajlara da rastladık. Mesaj metninde ‘karışıklık’, ‘kriz’ veya ‘devrim’ gibi sözcükler sıkça kullanılıyor. Alıcının dikkatinin çekilmesinin ardından dolandırıcı, insanların kolay para kazanmak veya zor durumdakilere yardımcı olmak gibi insani duygularıyla oynuyor. Kullanıcılar bu tür mesajları yanıtlamamalı, çünkü ‘Nijeryalı’ bir dolandırıcı ile bir kez iletişime geçtiğinizde, aldatılma riski son derece yüksek hale geliyor.”
Son Yorumlar