“Akıllı ve Kârlı Büyüme” stratejisiyle son 3 yıldır sektörden hızlı büyüyen Avea, büyüme trendini yılın üçüncü çeyreğinde de sürdürdü.
GSM sektörünün en hızlı büyüyen, en yenilikçi operatörü Avea; 2013 yılı 3. çeyrek dönemine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Açıklanan rakamlara göre Avea; bu dönemde gelirini geçen yıla göre yüzde 7 artırarak 973 Milyon TL olarak gerçekleştirdi. Avea, numara taşımada 133 bin net abone kazanımıyla da 6 çeyrektir kesintisiz sürdürdüğü liderliğini korudu. Geçen yılın aynı döneminde 13 milyon 200 bin olan toplam müşteri sayısını, bu çeyrekte yüzde 7 büyüterek 14 milyon’un üzerine çıkaran Avea, faturalı ve faturasız abone sayısını da artırdı. Avea’nın 5 milyon 900 bin olan faturalı abone sayısı yüzde 6 artışla 6 milyon 200 bine ulaşırken; faturasız aboneleri ise yüzde 7’lik artışla 7 milyon 900 bine yükseldi.
EBITDA yüzde 36 arttı; Kişi başı kullanım süresi yüzde 7 artışla 375 dakikaya ulaştı Bu çeyrekte ara bağlantı gelirlerindeki düşüşe rağmen gelirdeki güçlü büyümesini sürdüren ve kâr etmeye odaklanan Avea, EBITDA’da önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36’lık bir artış elde ederek üçüncü çeyreği 173 milyon TL ile kapattı. Avea’nın, 350 dakika olan kişi başı kullanım süresi de 2012 üçüncü çeyrek dönemine göre yüzde 7 artarak 375 dakikaya ulaştı.
Akdemir: “Gelir artış oranında hakim operatörden 2.4 kat daha fazla büyüdük”
Avea’nın 2013 yılı 3. çeyrek dönemine ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Avea CEO’su Erkan Akdemir;“ 2013 yılı ‘Akıllı Büyüme’ stratejimizin meyvelerini daha da etkin şekilde topladığımız, kâr ederek sağlıklı büyümemizi sürdürdüğümüz bir yıl… Bu çeyrekte de ara bağlantı gelirlerindeki düşüşe rağmen gelirdeki güçlü büyümemiz sürdü. Gelirlerimiz önceki seneye göre yüzde 7 artarak 973 Milyon TL olarak gerçekleşti. Arabağlantı etkisi olmasa gelir artışımız yüzde 16 olacaktı. Yakaladığımız ivme sayesinde, gelir artış oranında 3. çeyrekte hakim operatörden 2.4 kat daha fazla büyüdük. EBITDA artış oranında ise 8.4 kat fazla bir oran yakaladık” dedi.
Akıllı telefon internet kullanımını tetikledi, Avea’nın data geliri yüzde 43 arttı…
Büyümenin önemli bir kısmının mobil internetten geldiğini vurgulayan Akdemir, “Mobil internet bu dönemde de önümüzdeki dönemde de bizim en önemli gelir artış kalemlerimizden bir tanesi. Mobil internetteki güçlü büyümemizde akıllı telefon penetrasyonundaki başarılı performansımızın büyük etkisi var. Akıllı telefon penetrasyonumuz, geçen yıla göre 11 puan artarak yüzde 33’e yükseldi. Bu büyük bir sıçrama. Bu sıçrayışla geçen yılın 3. Çeyreğinde 2.8 milyon olan akıllı telefon kullanıcı sayımız yüzde 63 artışla 4.6 milyona çıktı. Akıllı cihaz kullanan müşterilerimizin de tabiki daha fazla internet talepleri oluyor. Bu etkileşimle bu yıl geldiğimiz noktada data gelirinde yüzde 43 artış oranını yakaladık” dedi.
2 Yılda 1.5 milyar TL’nin üzerinde yatırım…
Akdemir, Avea’nın yatırımlarına da şöyle değindi: “Her geçen gün genişbantın mobil tarafa kaydığını görüyoruz. Altyapı çalışmalarımızı bu trende paralel daha da fazlalaştırıyoruz. Bu anlamda iletişim kule sayımızı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artırdık. Sadece kule değil, hızlı veriyi, daha fazla görüntüyü taşıyabilecek bir şebeke mimarisi üzerinde çok ciddi yatırımlar yaptık ve yapmaya devam edeceğiz. Müşterilerimize 81 ilde çift taşıyıcılı internet teknolojisi Mobil Plus’ı sunduktan sonra son hamlemiz, 3G’yi çift taşıyıcı ve çoklu anten teknolojisiyle 4 kat hızlandırarak 4G seviyesine çıkartmak oldu. Bunların sonucunda da son 2 yılda 1,5 milyar TL’nin üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bu yılın ilk 9 ayında da yatırımlarımız yaklaşık 430 milyon TL’yi buldu”
3. Çeyrek’te 3 ayrı sektörde 3 büyük M2M projesi…
Hayata değer katma odağıyla yılın üçüncü çeyreğinde kurumsal işbirliklerine devam eden Avea, Arçelik işbirliğiyle hayata geçirilen Türkiye’nin en büyük M2M projesi olan TÜBİTAK onaylı, yerli üretim, yazarkasa/pos cihazı’na ilişkin projeyi duyurdu. Ayrıca üçüncü çeyrekte Türkiye’nin ilk Siber Filo Yönetimi Projesi’nde, Pirelli ile işbirliğine giderek filolara yol ve yük güvenliği, yakıt tasarrufu sağlayan Avea’nın ses getiren son M2M işbirliği ise turizm alanındaydı. Rixos Sungate Hotel için tablet aracılığıyla uzaktan yönetilebilen “Akıllı Ev”, “Akıllı Durak” ve “Akıllı Kiosk”tan oluşan sistem geliştiren Avea, turizmde “Akıllı Tatil” dönemini başlattı.
Son Yorumlar