Adobe’nin yaptığı en son açıklamaya göre, geliştirdikleri ücretsiz “.folio” özelliği, Dijital Yayın Endüstrisi’nin gelişmesinde adeta lokomotif görevi görüyor.
Adobe DPS’in yaklaşık 3 yıl önceki lasmanından bu yana, mobil cihazlara 150 milyondan fazla dijital yayın indirildiğini kaydeden Adobe yetkilileri, son 1 yıl içerisinde, yayıncıların 2012 yılına kıyasla 3 kattan daha fazla diital baskı okuyucusu kazandığını belirtti.
Adobe’nin verilerine göre okuyucuların dijital dergilerle daha çok ilgilendiği; abonelerin her ay DOS dijital sayılarına ortalamada 50 dakika ayırdığını gösteriyor. Bu hızı kullanan Adobe, DPS kullanılarak oluşturulan dijital dergilerin ulaştığı noktaları maksimize etmek amacıyla, 2014’ün ilk çeyreğinde ücretsiz lisansla birlikte dijital dergilere özel. folio formatı için geliştirdikleri teknik özellikleri yayınlayacak. Bu sayede, dijital yayınların kabul görmesi hızlanacak; gazete bayilerinin DPS kullanılarak hayata geçirdikleri dijital dergileri sergilemesini sağlayan kendi görüntüleme uygulamalarını oluşturmaları sağlanmış olacak.
.folio, tüm DPS dergilerinin yayınlandığı ve interaktif dijital sayılar için de fakto standart haline gelmiş bir formattır. Bu ücretsiz lisans, tüm gazete bayisi lisans sahiplerinin. folio görüntüleyiciyi kullanabilmesini sağlayacak.
DPS, Etkili Okuyucu Katılımı Sağlıyor
DPS dergi uygulamalarının içinde bulunan tüketici pazarlama araçları, okuyucu artışını desteklerken; her sayı için özelleştirilebiliyor. Özellikleri arasında yayınlanan makalelerin Facebook, Twitter ve Pinterest gibi büyük sosyal ağlarda paylaşılması, her bir makale veya tam sayılar için ücretsiz ön izleme özelliği ve okuyucuları yeni içerik hakkında bilgilendiren anlık özel bildirimler bulunuyor.
Bu araçlar keşifleri arttırarak, içeriğe hemen erişimi sağlıyor ve satın alma tekliflerini yerleştirerek yeni okuyucular kazandırıyor, diğer yandan yayıncıların içerik satışlarını arttırıyor.
Ayrıca, Adobe, yayıncıların, okuyucuda farkındalığı arttırma, veri toplama, optimum fiyatlandırma ve abonelik tekliflerini belirleme ve nihayetinde okuyucu ve satın alma dönüşümünü maksimuma çevirmeleri için DPS özelliklerinden faydalanmaları için bir en doğru uygulamalar rehberi yayınladı. DPS, çalışanları ve müşterilerine özel güzel uygulama deneyimleri sağlamak isteyen şirketler ve eğitim kuruluşları tarafından da kullanılıyor.
.folio Ücretsiz Lisansa Sahip Olacak
Adobe’den alınan diğer bir bilgiye göre, yayıncıların işletim sistemlerinin yanı sıra DPS dergi uygulamalarının bulunmadığı yerlerdeki gazete bayilerinde bile DPS’i ana dijital yayın platformu olarak kullanma oranında artış olduğunu gösteriyor.
Yayıncılardan Alıntılar
Nick Bogaty, Adobe Dijital Yayıncılık Yöneticisi
– “Lider dijital yayın platformu olan DPS, mobil cihazlarda tüketilen tüm dijital sayıların ¾’ünde kullanılmaktadır. Çekici okuma deneyimi ve uygulama içi tüketiciye pazarlama özellikleri, yayıncıları dijital döngüde hızla artan büyümelerini devam ettirmeleri için gereken araçları sunuyor. Bu özellik, DPS’i dijital içerik satışlarını arttıran, ayrıca yüksek değerde reklam deneyimi sağlayan güçlü bir çözüm haline getiriyor.”
– “Adobe uzun süredir içerik yayını ve dağıtımını sağlayan açık dosya formatlarını oluşturuyor ve destekliyor. PDF, masa üstü yayıncılığı ve belge paylaşımının gelişiminde muazzam bir rol oynadı. HTML5 dahil Web standartları üzerindeki çalışmalarımız ise, web ve mobil uygulamalarda yapılabileceklerin ötesine geçti. .folio’yu dijital dergiler ve diğer yayınların büyümesinin hızlanması için ücretsiz olarak kullanıma açmaktan dolayı heyecan duyuyoruz.”
Son Yorumlar