Teknoloji mağazaları zinciri Bimeks, Fransız kökenli teknoloji perakende şirketi Darty’nin Türkiye’deki mağazalarını satın almak üzere bir anlaşma imzaladı.
Anlaşmaya göre, Darty mağazaları,stokları,demirbaşları ve personeliyle birlikte Bimeks tarafından devralınacak. Devir süreci, Rekabet Kurumu devir işlemini onayladığı takdirde gerçekleşecek.
Bimeks tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu’na gönderilen açıklamada “Türkiye’deki Darty mağazalarının sahibi olan, İngiltere merkezli Kesa Turkey Ltd. ile bağlayıcı bir ön anlaşma imzalandığı, ayrıca bir işyeri ve varlık devir anlaşmasının da önümüzdeki günlerde imzalanacağı” belirtildi.
Fransız kökenli Darty 2007 yılında Türkiye’de ilk mağazasını açmıştı. Fransa’nın en büyük pazar payına sahip markası olan Darty Türkiye’de 14 şehirde 28 mağazada, toplam 33 bin m2 satış alanında faaliyet gösteriyor.
Darty mağazalarını devralmak üzere anlaşma imzalayan, Türkiye’nin ilk teknoloji perakende şirketi Bimeks, 31 Ekim’de de İngiliz perakende devi Dixons’ın Türkiye’de Electro World markasıyla faaliyet gösteren mağazalarını devralmıştı. Bu satınalma sonucunda Bimeks’in mağaza sayısı 109’a, satış alanı ise 93 bin metrekare’ye ulaşmıştı. 49 şehirde faaliyet gösteren Bimeks’in pazar payının, Darty’nin de eklenmesi halinde yüzde 20 civarına yükselmesi bekleniyor. Bimeks’in pazar payı, Electro World’ün satın alınmasından önce yüzde 8-9 aralığındaydı.
2013 yılını (2 aylık Electro World katkısıyla birlikte) 670-700 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefleyen şirket, Darty’nin de katılımıyla birlikte cirosunu yüzde 100’ün üzerinde büyütmeyi hedefliyor.
Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray, geçtiğimiz aylarda verdiği bir röportajda teknoloji perakende sektöründe yabancı sermayeli şirketlerin çekilmek isteyeceklerini ve bir konsolidasyonun kaçınılmaz olduğunu belirterek “Bimeks olarak bu konsolidasyon sürecinde aktif olacağız ve yeni şirketler satın alarak inorganik büyüme hedefimizi gerçekleştireceğiz” demişti.
Perakendeciliğin Kuralları Değişecek
Çoklu kanal yapısı (Omnichannel) ile büyüme stratejisini benimseyen Bimeks’in temel stratejisi, sürdürülebilir karlılık ve verimlilik ile büyüme olarak belirlendi.
Şirket, 1. inorganik büyüme (şirket satınalmalar), 2. organik büyüme (Mağaza İş Ortaklığı-MİO ile bütün şehirlerde mağaza açmak) ve 3. Omnichannel (online satışları mağaza ağı ile entegre ederek çoklu kanal yapısını güçlendirmek) şeklinde 3’lü bir strateji uyguluyor.
Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray online perakendenin yaygınlaşmasıyla, çoklu kanal yapılanmasının kaçınılmaz olduğunu belirterek, “Bimeks, kendi geliştirdiği yazılım entegrasyonlarıyla perakendeciliğinin kurallarını yeniden belirleyecek olan omnichannel (çoklu kanal) modelini uyguluyor. Bu modelde, online satışlarla mağaza yapısı birbirini destekliyor ve şirketin değer üretme kapasitesi artıyor” dedi. Bimeks’in iş modeline ve çoklu kanal stratejisine uyan bir şirket olduğu için Darty’ye talip olduklarını söyleyen Akgiray “Darty beyaz eşya ve ev ürünlerinde iddialı, doğru lokasyonlarda mağazaları olan iyi yönetilmiş bir şirket. Bu anlamda Bimeks’e bu ürün kategorilerinde değer katacak. Electro World’ü satın almamızdan sonra Darty’nin de Bimeks bünyesine katılması, gelecek hedeflerimize ulaşmamız için bizi daha güçlü kılacak” dedi.
Son Yorumlar