Turkcell Global Bilgi’nin 2010 senesinde hizmete sunduğu “Ses Tanıma” teknolojisi bugün 10 milyondan fazla kullanıcısı sayısıyla dünya birincisi. Yapılan aramalarda kimlik doğrulama süresini 20 ila 45 saniye kısaltan teknoloji üzerinden şimdiye kadar Turkcell aboneleri, 40 milyondan fazla işlem gerçekleştirdi.
Gelen çağrılarda, ortalama 25-50 saniye süren kimlik doğrulama süresini 5 saniyeye kadar düşüren “Ses Tanıma” teknolojisi, bir yandan kullanıcı güvenliğini artırırken bir yandan da şirketin operasyonel maliyetini aşağı çekiyor.
Turkcell müşterilerinin hizmetine ücretsiz olarak sunulan “Ses Tanıma” teknolojisi üzerinden bu güne kadar 40 milyondan fazla işlem gerçekleştirildi. Sesin parmak iziyle yakalanan güvenlik düzeyinin de üzerinde olan taklit edilemez ve kişiye özel biyometrik özellikleri sayesinde kullanıcılar, “Ses Tanıma” teknolojiyle işlemlerini geleneksel şifreleme yöntemlerine göre çok daha güvenli bir şekilde gerçekleştiriyor.
Teknolojinin sunduğu olanaklarla müşterilerin hayatlarında fark oluşturmak ve yüksek müşteri memnuniyeti anlayışıyla çalışmalarına yön verdiklerini belirtenTurkcell Global Bilgi Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı A. Fahri Arkan; “2010 senesinde Ses Tanıma teknolojisini müşterilerimizin hizmetine sunduk. 4 yıl gibi kısa bir sürede bu teknolojiyi kullanan müşteri sayımızı 10 milyonun üzerine taşıyıp, önemli bir başarıya imza atarak dünya birincisi olduk. Bu kullanım sayısı “Ses Tanıma” teknolojisindeki başarımızın ve müşterilerimiz tarafından beğeni topladığının da göstergesi bizim için. Turkcell Global Bilgi olarak gelişen ve değişen teknolojiyi sürekli takip etmeye ve böylelikle müşterilerimizin hayatında fark oluşturmaya devam edeceğiz” dedi.
Ses Tanıma uygulaması; konuşanın kimliğini teşhis etmek için sesin biyometrik özelliğinin kullanılmasına dayanan bir teknolojiyle geliştirildi. Bu teknolojiye göre bir Turkcell abonesi çağrı merkezini aradığında ses tanıma kaydını bırakması için ilgili adıma yönlendiriliyor. Bu aşamada “Turkcell beni sesimden tanır” cümlesini 3 defa üst üste söyleyen abonenin ses örneği sisteme kaydediliyor. Abone, müşteri hizmetlerini tekrar aradığında sesi, sisteme kaydedilen sesle karşılaştırılarak kimlik tespiti yapılıyor.
Son Yorumlar