Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, 2010’un üçüncü çeyreğinin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.
Çağrı sonlandırma ve azami fiyat düzenlemelerinin negatif etkisiyle gelirlerin yüzde 1,7 oranında azalmasına rağmen Turkcell Grubu hem yıllık hem de çeyreksel bazda karını artırdı. Operasyonel verimliliği büyüyen şirketin net karı maliyet odaklı yaklaşım ve iştiraklerin de katkısıyla yıllık yüzde 12’lik artışla 556,3 milyon TL’ye yükseldi.
Mobil İnternet kullanımı artmaya devam ediyor
Hem ses hem de mobil internette kullanım ücretlerinin düşmesine paralel olarak MOU (Abone Başı Aylık Ortalama Konuşma Süresi) yıllık bazda yüzde 33 artarken “Kullanıcı Başı Aylık Ortalama Mobil İnternet Kullanımı” yüzde 343 oranında rekor yükselme kaydetti. Mobil İnternet ve servis gelirlerinin toplam gelire oranı 2010 yılının üçüncü çeyreğinde yüzde 20,5 olurken 9,4 milyon kayıtlı 3G abone sayısıyla Turkcell, 3G ve mobil internette de sektöre liderlik etmeyi sürdürdü.
Penetrasyondaki azalma trendinin durduğu mobil pazarda Turkcell’in toplam abone rakamı 33.9 milyon oldu. Faturalı Turkcell abonelerinin toplam abonelere oranı geçen seneki yüzde 25,3’lük seviyesinden yüzde 29,2’ye yükseldi. Abone Başı Aylık Gelir (ARPU) ise faturalı abone bazı ve kullanım oranlarındaki artışla birlikte bir yıl öncesine göre yüzde 4 oranında artarak 20,4 TL’ye yükseldi.
Ciliv: Kalite ve kapsamada dünya standartlarının üzerindeyiz
Turkcell’in 2010 üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Yatırımlarımızı sürdürdüğümüz ve avantajlı tarifelerle müşteri memnuniyetini sağladığımız bu çeyrekte güçlü sonuçlar elde ettik. Dünya ekonomisinin daraldığı zorlu dönemlerde bile işimize, Türkiye’nin geleceğine, ekonomisine ve sosyal refahına yönelik yatırımlarımızı sürdürdük. Tüm bu hazırlıklar sayesinde, altyapı kalitemizi ve kapsamamızı dünya standartlarının üzerine çektik. Müşterilerimize sunduğumuz avantajlı tekliflerle ses ve mobil internet kullanımında çok güçlü bir ivme yakaladık. Akıllı cihazların pazardaki artan payı ve yaygınlaştırdığımız 3G altyapısı ile başlayan bu yeni dönemde, müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik mobil servis ve uygulamalar ile hem iş modelimizi büyütebileceğimiz, hem de pazar lideri olarak güçlü markamız ile müşterilerimize daha da iyi imkânlar sunmaya devam edebileceğimiz için çok heyecanlıyız” dedi. Ciliv, bu dönemde süregelen desteklerinden dolayı tüm Turkcell müşterilerine, çalışanlarına, iş ortaklarına ve hissedarlarına teşekkür etti.
Son Yorumlar