480’in üzerindeki şubesi ve 10 bin çalışanı ile Türkiye’nin önde gelen 5 bankası arasında yer alan Finansbank; ticari ve perakende bankacılık hizmetlerinin yanı sıra yerli iştirakleri üzerinden emeklilik fonları, yaşam sigortası, finansal kiralama, faktoring, portföy yönetimi ve yatırım hizmetleri de sağlıyor.
2005 yılından bu yana Finansbank çatısı altında faaliyet gösteren IBTech, Finansbank’ın tüm projeleri, ve iş hedeflerini güvence altına almak üzere BT’sini en verimli şekilde yönetmek zorunda. IBTech, 2004 yılından bu yana proje yönetimi için merkezi bir proje yönetim ofisine bağlı PMP (Proje Yönetim Metodolojisi) sertifikalı proje yöneticileriyle çalışıyor. IBTech’in proje yönetimi konusunda otomasyonun gerçekleştirilmesi ile temel süreçlerin modernizasyonu için işlevselliğin geliştirilmesi ve sistemin yeniden düzenlenmesi ihtiyacı ortaya çıktı.
IBTech Planlama ve Analiz Departmanı Müdürü Metin Örnek ortaya çıkan ihtiyaçlar ve yapılan çalışmalarla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Proje portföyünün raporlanması ciddi zaman alıyordu ve uyumluluk kısıtları zaman zaman hesap tablosu kayıtları üzerinde özenle yapılması gereken kontrollerimizi de engelliyordu. Kaynak ve finans yönetimi de, halledilmesi gereken bir diğer önemli konuydu. Bu doğrultuda biz de bir an önce, kaynak kapasitesini planlama yetkinliğini geliştirmeye ve geri bildirim süreçlerini sadeleştirmeye karar verdik.”
Kapsamlı bir proje, portföy, kaynak ve finans çözümü ile yönetimi geliştirmek
Metin Örnek bu kapsamda proje, portföy, kaynak ve finans yönetimi işlevlerine tam olarak yanıt verebilecek; kullanıcı dostu, üst seviyede yapılandırılabilen ve kolay entegre edilebilen eksiksiz bir çözümün arayışına girdiklerini söyledi: “Bu konudaki ihtiyaçlarımızı tam olarak karşılamak üzere pazardaki mevcut proje ve portföy yönetim yazılımlarını değerlendirmek için oldukça uzun ve titiz bir çalışma yaptık. Çalışma gruplarına katıldık, çeşitli referans sitelerini ziyaret ettik. 200’den fazla soruyu içeren karmaşık ve zorlu bir teklif hazırladık. Bu süreç sonunda ise aradığımız özelliklere sahip olan CA Clarity PPM’i kullanmayı tercih ettik. CA Clarity PPM, şu anda şirketimizin günlük faaliyetleri kapsamında 50 proje ve 30 kaynak yöneticisinin yanı sıra 200’e yakın takım üyesi tarafından kullanılıyor. 2.500’den fazla projenin verisini içeren çözüm üzerinde, hâlihazırda 200 aktif proje ve rutin 300 iş yürütülüyor. Tüm bu projeler, yüzlerce çalışanın dâhil olduğu programların dönüştürülmesinden, BT ihtiyaçlarının gün bazında yönetimine kadar çok geniş bir kapsam sunuyor.”
IBTech, daha iyi bir yönetim sağlama hedefi doğrultusunda, CA Clarity PPM ile ciddi denetim sistemleri geliştirebiliyor. Her aşamada bir projeye ayrılan zaman ve bütçe analiz edilirken, tekrarlayan darboğaz sorunları tanımlanabiliyor ve böylece, gecikmeler de önlenebiliyor. Risk Yönetiminin de Clarity PPM ile yalınlaştırılabildiğine dikkat çeken Metin Örnek, bu konuda da şunları söyledi: “Kendi proje yönetim metodolojimizi oluştururken, olası risk kategorilerini ve alt kategorilerini de tanımladık. Böylece olası sorunlara kolaylıkla ışık tutabiliyor ve iş kararlarımızı, kesin risk analizleri temelinde verebiliyoruz. İhtiyaçlar doğrultusunda en uygun hale getirilmiş raporlama ve kaynak ayırmanın yanı sıra, CA Clarity PPM’in birlikte çalışma ve entegrasyon özellikleri sayesinde verimliliğimiz de arttı. Bu çözüm bizim Finansbank’a daha hızlı ve kaliteli proje bazlı hizmetler sunmamızı sağlıyor”.
Son Yorumlar