İnterpromedya tarafından düzenlenen ve Türkiye’deki bilişim sektörüne ışık tutmayı amaçlayan Bilişim 500 araştırması için başvuru süreci başladı. Türkiye’de ve yurtdışında kendi alanında referans olarak kabul edilen Bilişim 500, bu yıl önemli yeniliklerle geliyor.
İnterpromedya tarafından bu yıl 15’incisi gerçekleştirilecek Bilişim 500 araştırması için başvuru süreci başladı. Şirketlerin belgelerle onaylı net satış gelirlerine bağlı olarak cirolarına göre sıralandığı Bilişim 500, Türkiye’de ve yurtdışında Türkiye’deki bilişim sektörünün büyüklüğünü ortaya koyan referans niteliğinde bir araştırma olarak kabul ediliyor.
Yurtiçinde ve Yurtdışında Önemli bir Referans
İnterpromedya Genel Müdürü Murat Göçe, Türkiye’de benzer bir örneği olmayan Bilişim 500’ün sektöre ve katılımcılara birçok yönden fayda sağladığına dikkat çekti. Bilişim 500’ün temel olarak üç amacı olduğunu söyleyen Göçe, bunları şöyle özetledi:
“Bilişim 500 sayesinde şirketler kendi performanslarını ölçme ve rekabetteki yerlerini görme şansı yakalıyorlar. Ayrıca araştırma sektör tarafından önemli bir referans kaynağı olarak kabul ediliyor. Özellikle kurumsal şirketlerin satınalma ve bilgi işlem birimleri açısından, Bilişim 500’ün ortaya koyduğu sıralamalar satınalma kararında belirleyici rol oynuyor. Son olarak, araştırmamızı Türkçe’nin yanı sıra İngilizce olarak da yayımlıyoruz. Bu sayede Bilişim 500 Türkiye’deki bilişim sektörünün büyüklüğüne dair yurtdışında da önemli bir kaynak olarak konumlanıyor. Bu da yurtdışına açılmak ve yurtdışı ortaklıklar kurmak isteyen şirketler için Bilişim 500’ü önemli bir pazarlama aracı haline getiriyor.”
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sıralaması Bu Yıl Ayrılıyor
15’inci Bilişim 500 araştırmasında kendilerine gelen talepler doğrultusunda önemli bir yeniliğe imza attıklarını söyleyen Göçe, araştırmada bu yıl ilk kez bilgi ve iletişim teknolojileri alanında sıralamanın ayrı olarak değerlendirileceğini söyledi.
Bilişim 500, ilk 500 bilişim şirketi sıralamasının yanı sıra bilgi ve iletişim teknolojileri olarak iki ana kategoriye ayrılacak. Bu iki ana kategori altında 9 alt kategori ve 37 ürün ve hizmet kategorisi yer alacak. Böylece katılan şirketlerin bilişim sektöründeki faaliyet alanlarına göre kendilerini konumlandırması ve kıyaslaması mümkün olacak.
Son Yorumlar