Geleneksel sporlara desteğini sürdüren Avea, gençlik markası Woops ile; eSporun gelişimi için dünyanın en fazla oynanan online PC oyunu League of Legends’ın Türkiye Resmi Ortağı oldu.
Geçtiğimiz yıl, dünyanın en fazla oynanan online PC oyunu League of Legends’ın (LOL) 2013 Sezonu Mevsim finalleri ve Türkiye Şampiyonası’na sponsor olan Avea, bu yıl işbirliğini daha da genişleterek yeni gençlik markası Woops ile “Riot Games ve League of Legends”’ Türkiye Resmi Ortağı oldu.
12 Temmuz’da düzenlenecek olan “League of Legends 2014 Sezonu Türkiye Büyük Finali”, Türkiye’de lisanslı sporcuların da katılacağı en büyük eSpor organizasyonu olacak.
Dünyada 1 milyarın üzerinde insanın dijital oyun oynadığını ve sektörün büyüklüğünün yaklaşık 75 milyar dolar olduğunu belirten Avea Pazarlama İletişimi Direktörü Gelincik Onan:
“Karşılıklı etkileşimi yüksek, takım olmayı gerektiren, mücadele keyfini yaşatan LOL ve bu kapsamda düzenlenen turnuvalar; ülkemizdeki gençlerin bu tür oyunlara gösterdiği ilgi ve ayırdığı zamanı da göz önünde bulundurduğumuzda, Woops özelinde bizler için çok önemli. İnanıyorum ki; bu yeni işbirliğimiz, ilerleyen dönemlerde hem Türkiye’de eSpor’un daha da gelişmesi hem de bu alanda başarılı olan oyuncularımız için yeni fırsatlar oluşturulması yönünde yeni adımlar atılmasına da ön ayak olacak.”
Değer oluşturmak misyonuyla geleneksel sporlara verdiği desteğin kapsamını, yeni atılımlarla genişleten Avea, dünyada hızla gelişen eSpor (elektronik spor) organizasyonlarının ülkemizde gelişmesi için de yatırım ve işbirlikleri yapmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz yıl, dünyanın en fazla oynanan online PC oyunu League of Legends’ın (LOL) 2013 Sezonu Mevsim finallerine ve Türkiye Şampiyonası’na sponsor olan Avea, bu yıl işbirliğini daha da genişleterek yeni gençlik markası Woops ile “Riot Games ve League Of Legends”’ Türkiye Resmi Ortağı oldu.
İşbirliğinin detayları ve eSpor’un Türkiye’deki durumu ve gelişimi, Avea Pazarlama İletişimi Direktörü Gelincik Onan ev sahipliğinde, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu’nun katılımıyla düzenlenen toplantısında paylaşıldı.
Gelincik Onan: “Marka işbirlikleri konusunda benzer değerlere sahip olduğumuz ve kendi alanlarında en başarılı olan markaları tercih ediyoruz”
Konuşmasına, Woops’un hedef kitlesi ve sahiplendiği değerler itibariyle League of Legends ile pek çok ortak noktada buluştuğuna değinen Gelincik Onan; League of Legends’ın Türkiye Resmi Ortağı olarak Riot Games’le yürütülen işbirliğine ilişkin şunları söyledi: “Avea iyimser; heyecanlı meydan okuyan, takım oyununa ve mücadeleye inanan bir marka. Özellikle son yıllarda pek çok alanda elde ettiği büyüme oranları ile sektörün en dinamik ve hızlı oyuncusu… Avea olarak kurulduğumuz günden bu yana, Türkiye’de daha başarılı bir toplum tabanı oluşması için sporu desteklemek amacıyla özellikle futbol ve basketbolda pek çok vizyoner projeyi hayata geçirdik, geçirmeye de devam ediyoruz. Her yıl mevcut iş ortaklıklarımızın kapsamını genişletirken yeni nesil işbirlikleri ile bu alanda değer oluşturuyor ve bunu önceliğimiz olarak görüyoruz. Bunun için de marka işbirlikleri konusunda aynı projede yer alacağımız iş ortaklarımızı seçerken, değerler düzleminde aynı dili konuştuğumuz ve kendi alanlarında en başarılı olan markaları tercih ediyoruz. Futbolda FC Barcelona, basketbolda NBA işbirliğimiz de bunun en güzel örneklerinden. eSpor alanında, dünyanın en fazla oynanan PC oyunu LOL ile işbirliğimiz ise bu alandaki çalışmalarımızın en yenisi.
Woops, 15 milyon genç için League of Legends Türkiye Resmi Ortağı oldu
TÜİK’in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de 14-24 yaş aralığında 15 milyon civarında genç nüfus bulunduğunu da sözlerine ekleyen Onan, Türkiye’de gençliğin ihtiyaçlarını en iyi karşılayan markaların başında gelme iddiasıyla 2013 sonunda pazara sundukları Woops’un hedef kitlesi ve sahiplendiği değerler itibariyle League of Legends ile pek çok ortak noktada buluştuğunu söyledi.
“Karşılıklı etkileşimi yüksek, takım olmayı gerektiren, mücadele keyfini yaşatan LOL, Woops özelinde bizler için çok daha önemli bir hale geliyor”
Onan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Woops markası samimi tavrı, eğlenceli fırsat ve faydaları ile gençlerin karşısına çıkıyor. Onların her tür ihtiyaç ve beklentilerine yanıt veren mübalağasız teklif ve kampanyalarımızla ki her hafta yeni bir teklif ve kampanya ile çıkarken; bu tür etkinlikler de Woops’un gençler ile bağını daha da güçlendiriyoruz. Dolayısıyla, League of Legends’ın Türkiye Resmi Ortağı olarak Riot Games’le yürüttüğümüz işbirliğine, Woops’la devam etmekten ayrı ve yeni bir heyecan duyuyoruz.”
Dünyada 1 milyarın üzerinde insanın dijital oyun oynadığını ve sektörün büyüklüğünün yaklaşık 75 milyar dolar olduğunu da belirten Onan; “Her geçen gün bu sayıların artarak devam ettiği düşünülürse oyun pazarının yakın dönemde en hızlı büyüyen sektörlerden biri olacağını söylemek abartı olmaz” diye de ekledi.
“Dünyada bir Türkiye nüfusu kadar oyuncu eSpor izliyor;
Türkiye’de ise her 3 kişiden 1’i bilgisayar başında”
Dünya genelinde neredeyse Türkiye nüfusu kadar eSpor izleyicisi olduğunu, Türkiye’de de ilginin gün geçtikçe arttığını vurgulayan Onan; “Super Data araştırmasına göre, dünyada eSpor’ları izleyenlerin sayısı 70 milyonu aşmış durumda. Dünya genelinde her gün 27 milyon kişi tarafından oynanan League of Legends ise Twitch tarafından yapılan bir araştırmaya göre, her ay 45 milyon kişi tarafından izleniyor. “Farklı milletlerden oluşan 27 milyon kişi her gün ortak bir platformda buluşuyor ve 2015’e kadar 42 milyon yeni oyuncunun katılacağı öngörülüyor. Dünyadaki gelişmelere paralel, yoğun genç nüfusuyla ülkemiz de dijital oyunlar için cazip ve sıcak bir pazar. 22.8 milyon kişinin, yani her 3 kişiden birinin PC oyunlarına zaman harcadığı Türkiye, bu oyunlara ayrılan zaman bakımından Polonya ve Rusya’nın ardından dünya üçüncülüğünü elinde bulunduruyor. Türkiye’deki oyuncular toplam vakitlerinin yüzde 70’ini PC ekranı karşısında geçiriyor” dedi.
Hasan Çolakoğlu: “Riot Games olarak amaçlarımızdan biri Türkiye’de elektronik sporlarla uğraşanların da resmi sporcu sayılması”
Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu ise: “LOL, dünyada yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor. Neredeyse İstanbul nüfusunun iki katı büyüklüğüne denk geliyor… Riot Games Türkiye ofisi olarak 2014 yılında da, eSporu ana akım haline getirmek, farklı alanlara ilgi duyan insanları bu spor dalına çekebilmek gibi hedeflerimiz var. Bu noktada önemli işbirliklerimiz oluyor. Türkiye’de en büyük destekçimiz ise Avea Woops… Bu sene de Şampiyonluk Ligi’mizin Türkiye Resmi Ortağı ve ana sponsoru. Avea’nın sektördeki gücü ve kalitesi, amacımıza ulaşırken en büyük destekçimiz olacak. eSpor’a yaptıkları katkıdan dolayı, Avea Woops ailesine teşekkür ediyoruz ve tüm eSpor severleri finallerimize bekliyoruz. Riot Games olarak amaçlarımızdan biri, Türkiye’deki elektronik sporlarla uğraşanların da resmi sporcu sayılması. Oyuncuların uluslararası yarışmalara giderken sporcu vizeleri alabilmeleri ve ödül kazandıkları zaman Türkiye’de bu unvanlardan yararlanabilmeleri. Bugün herhangi bir tekvando, boks nasıl değerlendiriliyorsa, eSpor oyuncularının da amatör sporcu gibi kabul edilmelerini istiyoruz. Bu anlamda hızlı bir şekilde gelişme kaydediyoruz” şeklinde konuştu.
Türkiye’nin en büyük elektronik spor organizasyonu “League of Legends 2014 Sezonu Türkiye Büyük Finali”, Woops ana sponsorluğunda 12 Temmuz’da Ülker Sport Arena’da gerçekleştirilecek ve organizasyon Türkiye’de lisanslı sporcuların da katılacağı en büyük eSpor organizasyonu olacak.
eSpor ve LOL’e ilişkin rakamlar…
- Araştırmalara göre dünyada 1 milyarın üzerinde kişi dijital oyun oynuyor.
- Sektörün büyüklüğü yaklaşık $75 milyar.
- Dünyada milyonlarca kişi (+70m) eSporları izliyor.
- Online oyun oynayan her üç kişiden biri kadın.
- Ortalama bir izleyici ayda yaklaşık 42 saat harcıyor.
- LOL her gün yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor.
- Genç nüfusun yoğun olduğu Türkiye, 22.8m kişi ile PC oyunlarına harcanan zamanda dünya 3’sü.
Son Yorumlar