Kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideri SAP, 10 Haziran’da İstanbul Swissotel The Bosphorus’ta SAP Bankacılık Zirvesi’ni gerçekleştirdi. Gelenekselleşen sektör buluşmaları arasına eklenen ve “Yeni Bir Yaklaşım” sloganıyla hayata geçen etkinlikte, hızla değişen bankacılık sektöründe yeni müşteri davranışları ve inovasyona dayalı uygulamalarla yaşanan hızlı dönüşüm ana gündem maddeleriydi.
Türkiye’nin en büyük 10 bankasından 9’unun çözüm ortağı olan kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideri SAP, gelenekselleştirdiği teknoloji buluşmalarından bir yenisi olan SAP Bankacılık Zirvesi’ni gerçekleştirdi. 10 Haziran’da İstanbul Swissotel The Bosphorus’ta 400’den fazla kişinin geniş katılımla tamamlanan SAP Bankacılık Zirvesi, finans sektöründe bilişim teknolojileriyle gelen sıçramayı gündemine aldı. Zirvede bir araya gelen lider bankaların teknoloji hamleleri ve SAP’nin inovatif çözümleriyle elde ettikleri başarı öyküleri dikkat çekti.
Lider bankacılık teknoloji çözümleri sağlayıcısı olarak dünyada 120 ülkede 12 binden fazla kurumun faydalandığı bankacılık çözümlerini Türkiye’de de finans sektörünün hizmetine sunan SAP, aynı günde teknoloji ve iş çözümleri alanında iki etkinliğe ev sahipliği yaptı. Sabah başlayan SAP Bankacılık Teknoloji Oturumu’nda finans sektöründe yenilikçi teknolojilerin kurumsal mimariye katkısı ve yeni nesil bankacılık platformu konuşuldu.
Zirve öğleden sonra, SAP Bankacılık Analitik ve İş Çözümleri Oturumları’yla devam etti. SAP Türkiye Genel Müdürü Zeynep Keskin ve Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin’in açılış konuşmalarıyla start alan öğleden sonra etkinliği; üç salonda iş analitiği, finansal uygulamalar, insan kaynakları ve müşteri ilişkileri yönetimi temalı üç paralel oturumla sürdü.
Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, açılış konuşmasında şunları söyledi:
“Bankaların müşterilerine dokunduğu mecralar, zamanla ve teknolojinin gelişimiyle müşteri profiline ve trendlere göre değişiyor. Ülkemizde yapılan bir araştırmada bankaların üst düzey yöneticilerinin %76’sının 2025 yılında sosyal medyanın bankacılık ürünleri pazarlanması için bir numaralı mecra olacağına inanıyor. %83 ise akıllı telefonların ana dağıtım mecrası olacağını düşünüyor. Aynı yöneticilerin %66’sı şubelerin self servis bankacılık noktaları ile yer değiştireceğini ifade ediyor ve %70’i de bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon şirketlerinin bankacılara çok ciddi rakip olacağını düşünüyor. Tüm bu değişimlere adapte olabilecek yalın ve entegre edilebilir altyapıyı sağlayarak, bankaların maliyetlerini ve pazara ürün çıkarma sürelerini aşağı çekmek için SAP ile işbirliğini sürdürüyoruz.
SAP Genel Müdürü Zeynep Keskin, şu değerlendirmede bulundu:
“Geleceği bir bulut şirketi olarak karşılamayı hedefleyen SAP, bankaları dünya standartlarında teknolojik çözümlerle buluşturarak onların büyüme hedeflerine katkı sağlamayı amaçlıyor. Türkiye’nin en büyük 10 bankasından 9’unun çözüm ortağı olan SAP, 120 ülkede 12 binden fazla kuruma bankacılık çözümleriyle değer katıyor. Dinamik ve hızlı bir ekonomide, rekabetin yoğun olduğu Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde, iş analitiği, müşteri ilişkileri, finans yönetimi ve insan kaynakları optimizasyonu gibi alanlarda inovatif teknolojilerin, iş süreçlerinde yeni ufuklar açtığına inanıyoruz. SAP olarak stratejimizi bu doğrultuda oluşturarak basit, hızlı ve esnek bir şekilde verinin anlamlandırılmasını sağlayan çözümler sunuyoruz. SAP’nin bankacılık sektörüne sunduğu çözümlerle gelen rekabetçilik ve operasyonel verimliliğin ekonomimize güç katacağına inanıyoruz. Ülkemizin 2023 hedeflerine doğru bankacılık ve bilişim teknolojilerinin oluşturacağı sinerjinin altını çizmesi bakımından son derece önemsediğimiz SAP Bankacılık Zirvesi’nde finans ve bankacılık sektörüyle bir araya gelmekten mutluluk duyuyoruz.”
Akbank, Garanti Bankası, HSBC Bank, ING Bank gibi lider finans kurumlarının müşteri başarı hikayeleriyle zenginleşen zirvenin kapanış panelinde bankacılık sektörünün liderleri bir aradaydı. GelecekHane’nin kurucusu ve yazar Halil Aksu’nun moderatörlüğünde ING Bank Mali Kontrol ve Aktif Pasif Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Alp Sivrioğlu, Garanti Teknoloji Direkt Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Fatih Bektaşoğlu, HSBC Bank İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Şengül Demircan ve Girişim Fabrikası’nın Kurucusu İhsan Elgin, panelist olarak bankacılığın gelecek rotasını konuştu.
SAP’nin Yenilikçi İş Çözümleriyle Bankalar Rekabette Öne Geçiyor
Geleceği bir bulut şirketi olarak karşılamayı hedefleyen SAP, bankaları dünya standartlarında teknolojik çözümlerle tanıştırarak maliyet avantajı sağlıyor. SAP’nin bankacılık sektörüne sunduğu İş Analitiği çözümleri sayesinde hızla değişen müşteri davranışlarını anlık olarak analiz etmek ve yeni ürün ve hizmetleri hızla pazara sunarak rekabette öne geçmek mümkün oluyor. Bellek içi teknoloji ve vaka tabanlı analizlerle bankaların müşteri ihtiyaçlarını anında yakalamasını sağlayan SAP Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümleri, bankaların kişiye özel teklifler sunmasını kolaylaştırıyor. Bankalar için kurum stratejilerini şeffaflaştıran SAP İnsan Kaynakları Yönetimi çözümleri, her bir çalışanın performansının banka hedefleriyle paralel gelişimini sağlayan yönetim yapısını destekliyor. SAP Business One platformu, KOBİ’ler başta olmak üzere kurumsal müşterilerle banka arasında doğrudan entegrasyon sağlanmasına yardımcı oluyor.
Son Yorumlar