Online Müşteri İlişkileri Yönetim Platformu MeaMinds’ın analizine göre, geçtiğimiz aylarda Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının çoğunluğu giyilebilir teknolojilerden ağırlıklı olarak gözlük ve saatler hakkında içerik paylaşmayı tercih etti.
Türk teknoloji şirketi Proline’ın Ar-Ge merkezi tarafından geliştirilen Online Müşteri İlişkileri Yönetim Platformu MeaMinds, Mart – Mayıs tarihleri arasında yaptığı sosyal medya analizinde giyilebilir teknolojileri masaya yatırdı.
Giyilebilir teknolojilerden gözlük ve saat zirvede
MeaMinds Ürün Yöneticisi Yeşim Kıyamçiçek, MeaMinds’ın elde ettiği analiz sonuçlarını değerlendirdi: “Araştırmamız kapsamında Facebook, Twitter, YouTube, G+ gibi sosyal ağları mercek altına aldık ve yaklaşık 2 aylık süreçte Türkiye’deki kullanıcıların giyilebilir teknolojiler hakkında paylaştıkları mesajları inceledik. Akıllı telefonların hayatımızın merkezine yerleşmesi ile birlikte, günlük hayatımızda en çok kullandığımız gözlük, saat gibi aksesuar ve giysilerimizin de akıllanmasından çok mutlu olduk. Elde ettiğimiz sonuçlara göre sosyal medyada giyilebilir teknolojilerden en çok gözlük ve saatler hakkında konuşulması da önümüzdeki yıllarda bu aksesuarların farklı alanlarda ve farklı amaçlar için kullanılabileceğine işaret etmektedir.”
Giyilebilir teknoloji konuşanların yüzde 75’i erkek
MeaMinds’ın analizinde giyilebilir teknolojiler hakkında yazılan içeriklerin yüzde 75’inin erkekler tarafından üretildiği görülüyor. İçeriklerin yüzde 29’u ise mobil cihazlardan paylaşılmış bulunuyor. Sosyal medya tarafında içeriklerin yüzde 61’inin Facebook üzerinden paylaşıldığı belirtiliyor. Kullanıcıların paylaştıkları mesajların yüzde 74’ü ise haber içeriğine sahip.
Sosyal medya içeriklerinin duygu analizini yapan MeaMinds platformu, ilgili tarihler arasında Facebook, Twitter, G+ ve YouTube başta olmak üzere birçok sosyal ağda giyilebilir teknolojiler hakkında içerik paylaşan sosyal medya kullanıcılarının söz konusu teknolojilere bakışını ortaya koydu. MeaMinds’ın sunduğu verilere göre giyilebilir teknolojiler hakkında paylaşılan içeriklerin yüzde 21’i olumlu, yüzde 13’ü de olumsuz duyguya sahipken, kişilerin çoğunlukla fiyat, ürün bilgisi paylaşması sebebiyle içeriklerin yüzde 66’sının nötr duyguya sahip olduğu görülüyor.
2011 yılında kullanıma sunulan MeaMinds, Twitter ve Facebook gibi Türk kullanıcılarının yorum yapmak için en çok tercih ettiği sosyal medya mecralarında paylaşılan içerikleri otomatik “olumlu”, “olumsuz” ve “nötr” olarak anlamlandırarak, kurumlara pazar analizinden, rekabet analizine göre farklı raporlama imkânları sunuyor.
Son Yorumlar