2016 Rio Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’nda kullanıcı deneyimini geliştirmek için MOP! isimli bir uygulama geliştiren Fransız mühendislik okulu ekibi, Olimpiyatların uluslararası IT altyapı ortağı Atos‘un düzenlediği yarışmada birinciliği kazandı. My Olympic Plan (MOP!) uygulaması spor etkinliklerine ve turistik yer ziyaretlerine ayırılacak zamanın planlamasını yapıyor.
Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve Uluslararası Paralimpik Komitesi’nin 2024 yılına kadar IT alt yapı iş ortağı olan Atos’un, 2016 Rio Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’nda kullanıcı deneyimini geliştirecek uygulamalarla ilgili düzenlediği yarışması 2014 IT Challenge’ın kazananları belli oldu. Birincilik ödülünü Fransız mühendislik okulu ENSEIRB-MATMECA’nın ekibi Eirb Dev aldı. Ekibi, ABD’deki Columbia Üniversitesi ve İngiltere’deki Loughborough Üniversitesi ekipleri izledi.
Birinciliği kazanan uygulama, belirlediğiniz tercihlere göre spor etkinliklerine ve turistik yer ziyaretlerine ayıracağınız günleri planlamanıza yardımcı oluyor. Uygulama sayesinde hazırladığınız programınızı zaman çizelgesi veya harita şeklinde görüntüleyebiliyor, uygulamayı gideceğiniz noktalara ulaşmak için rehber olarak kullanabiliyorsunuz. Atos Başkanı ve Ceo’su tarafından altın madalya ile ödüllendirilen ekip Barcelona’da güzel bir tatilin de sahibi oldular.
Atos Başkanı ve CEO’su Thierry Breton ekibi tebrik ederken şunları söyledi: “Ekipte yer alan öğrencilerin yeteneklerinden yıllardır etkilenmekteyiz. Yarışma boyunca uygulamanın kalitesinin yanı sıra öğrencilerin coşkuları da öne çıktı. Ekipler, başından sonuna kadar yaptıklarıyla geleceğin internet bağlantılı dünyasında ne şekilde yaşayacağımızı ve yenilikçi düşünceler getirerek spor etkinliklerini gerçekten nasıl daha keyifli izleyeceğimizi gerçek yaşamdan örneklerle gösterdiler.”
Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin Olimpiyat Oyunları Teknolojisi Başkanı Frédéric Wojciechowski ise şunları söyledi: “Olimpiyat Oyunlarının başarısında Bilgi Teknolojileri çok önemlidir ve bize, yarınlar için teknolojiyi geliştirme fırsatı veren Atos IT Challenge’a destek verme fırsatına sahip olduğumuz için çok heyecanlıyız. Bu yarışmada geliştirilen nefes kesici uygulamalar, spor etkinlikleri deneyimini daha da geliştirmemiz için elimizde bulunan potansiyeli göstermiştir.”
University of Columbia’nın ekibi Columbia tarafından geliştirilen Platter ise ikincilik ödülünü kazandı. Uygulama kullanıcıların mağaza konumlarını, yiyecek satış noktalarını, şehir içi ulaşım noktalarını, ilk yardım merkezlerini ve ayrıca açılış zamanlarıyla birlikte hangi hizmetlerden yararlanabileceklerini öğrenebilmelerini mümkün kılan etkileşimli bir harita ve GPS konum belirleyiciye sahip. Uygulama, farklı noktalardaki bekleme sırası durumunu önceden tahmin edip ona göre bilgi sağlayan ve kalabalık yoğunluğunu gösteren özelliğiyle de dikkat çekiyor.
Loughbourough University ekibi Chocobo tarafından geliştirilen ve üçüncü gelen Rio Fantasy App uygulaması, iddialı oyuncuların takım oluşturduğu ve altın madalya için arkadaşları ve diğer oyuncularla yarıştıkları bir atletizm oyunu sunuyor.
Son Yorumlar