Avea, 2014’ün ilk çeyreğini, abone tabanında rekor büyümeyle kapattı. 2013’ün aynı döneminde 239 bine varan abone büyümesini bu yıl 3 kat daha artırma başarısı göstererek 757 bin net abone büyümesine ulaşan Avea; 2007’den bu yana gerçekleştirdiği en yüksek büyümeyi kaydetti.
Türkiye’nin en yenilikçi mobil iletişim operatörü Avea, 2014 yılı ilk çeyreğine ilişkin operasyonel ve finansal sonuçlarını açıkladı. 2013 yılını 3.838 Milyon TL gelir ve 14,5 milyon aboneyle kapatan Avea; 2014’ün ilk çeyreğinde, toplam abone sayısını geçen yıla oranla %11 artırarak 15,3 milyona yükseltti.
Numara taşımada son 8 çeyrektir sahip olduğu kesintisiz liderliği devam ettiren Avea, 2013’ün aynı döneminde 239 bine varan abone tabanı büyümesini, bu yıl 3 kat artırma başarısı göstererek; ilk çeyreği 757 bin aboneyle kapattı. “Mobil iletişimde özgür dönemin tasarımcısı” olma iddiasıyla ‘Akıllı Büyüme’ stratejisine devam eden Avea, kullanıcı sayısı ve kullanımdaki artışla mobil datada yüzde 65’lik bir büyüme yakaladı.
Erkan Akdemir: “2014’te müşterinin tercihi açık ara Avea oldu”
“2013 sonuçlarımızın verdiği güç ve Türkiye’nin geleceğine yatırım yapma vizyonumuzla 2014’e hızlı bir giriş yaptık” diyen Akdemir; ilk çeyreği şöyle değerlendirdi: “Büyük ilerlemeler kaydedip heyecan verici rakamlara ulaştığımız üç aylık süreçte, kendi rekorlarımızı kırarak büyümemizi sürdürdük. Kendimizle olan yarışımız, bizi birçok alanda liderliğe oturttu. Sunduğumuz bolluk ve çeşitlilik dünyasına; avantajlı, cazip teklif ve kampanyalarımıza ilişkin başarılı iletişimimiz, beklediğimiz sonuçları verdi. 2014’ün ilk çeyreğinde de müşterinin tercihi açık ara Avea oldu.”
Abone Tabanında Rekor Büyüme
Tüketici dostu tarifeleri ve kampanyalarla abone tabanında rekor büyüme kaydettiklerine dikkat çeken Akdemir; “2012 yılının ilk çeyreğinde 170 bin olan abone tabanı büyümemizi 2013’ün aynı döneminde 239 bine yükseltmiştik. 2014 ilk çeyrekte abonemizi 757 bin büyüterek, 2007’den bu yana en yüksek büyümemizi gerçekleştirdik. Toplam abone sayımız geçtiğimiz yılın ilk çeyreğine göre yüzde 11 oranında arttı. Faturalı tabanımız yüzde 15, faturasız tabanımız ise yüzde 8 büyüdü. 2013’ü piyasadaki en yüksek faturalı oranına sahip şirket olarak kapatmanın mutluluğunu yaşarken; bu yılın ilk çeyreğinde kaydettiğimiz büyümeyle faturalı abone oranımızı yüzde 45.5’e yükselttik” dedi.
“Numara Taşıma” kavramını, neredeyse “Avea’ya Taşıma” ile eşdeğer hale getirdiklerini belirten Avea CEO’su Erkan Akdemir, son iki çeyrektir pozitifte olma başarısını gösteren tek operatör olduklarını vurgulayarak; “8 çeyrektir numara taşımada kesintisiz açık ara lideriz. İki yıldır numara taşıma kavramı Avea ile özdeşleşti. Yılın ilk çeyreğinde net 698 bin cep telefonu kullanıcısı, numarasını başka bir operatörden Avea’ya taşıyarak Avea’nın avantajlarla dolu dünyasının bir parçası oldu” dedi.
Avea Gelirde İstikrarlı Büyümesini Sürdürdü; Kârlılığını da Korudu
Her alanda gerçekleşen yükselişin, gelir ve kârlılığa da yansıdığına dikkat çeken Akdemir; “Gelirde güçlü ve istikrarlı büyümemizi sürdürürken; kârlılığımızı da koruduk. 2014’ün ilk çeyreğinde EBITDA 109 milyon, gelirimiz ise 957 milyon TL olarak gerçekleşti. Arabağlantı fiyat düşüşü söz konusu olmasaydı; gelirimiz yine çift haneli artarak yüzde 14’lük bir büyümeyle 1 milyar 43 Milyon TL olarak gerçekleşecekti” diye konuştu.
Mobil Data Gelirindeki Yüzde 65’lik Büyüme; Büyümenin Lokomotifi Oldu
Mobil datanın Avea’nın büyümesinde lokomotif görevi gördüğünün altını çizen Akdemir; açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Yeni nesil teknolojilere yaptığımız yatırımları tüm hızıyla sürdürürken, en hızlı interneti en uygun paket ve tekliflerle sunarak ‘iletişimde özgür dönemin tasarımcısı’ olduk. Bu öncü çalışmalarımızın bir sonucu olarak data servis gelirimizi önemli ölçüde artırmayı başardık. Tüm bunların sonucunda, kullanıcı sayısı ve kullanımdaki artışla mobil data gelirimizde de yüzde 65’lik bir büyüme yakaladık. 2013’ün aynı döneminde yüzde 14 olarak gerçekleşen servis gelirimizdeki mobil data payı bu yılın ilk çeyreğinde yıllık 8 puan artışla yüzde 22’ye yükseltmiş durumdayız.”
Erkan Akdemir: “Akıllı telefon penetrasyonunda çeyrek açıklamasını yapan diğer operatörlerden 10 puan öndeyiz”
Avea’nın, akıllı telefon penetrasyonundaki liderliğini 10 çeyrektir kesintisiz sürdürdüğünü vurgulayan Akdemir; geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 13 puanlık bir artışla penetrasyon oranını yüzde 42’ye yükselttiklerini belirterek “Çeyrek açıklamasını yapan diğer operatörlerden 10 puan öndeyiz” dedi.
Sunduğu Avantajlı Alternatifleriyle Avea, Akıllı Cihazların İlk Adresi Olmayı Sürdürdü
Erkan Akdemir, kitleleri sundukları Avea markalı cihazlar sayesinde akıllı telefonlarla tanıştırmaya devam ettiklerini ve “Akıllı Cihazların İlk Adresi” olmayı sürdürdüklerini söyledi. Operatör markalı ilk 4,5 inç ekrana sahip Avea inTouch 3 ve 5 inç ekranlı Avea inTouch 3 Large’ın yanı sıra Türkiye’de bir GSM şirketi tarafından gerçekleştirilen “ilk üretici ve operatör markalı” cihaz olan Nokia Lumia 525 ile akıllı telefon penetrasyonunda çok önemli adımlar attıklarına dikkat çeken Akdemir; “Akıllı telefon sahibi olmak isteyen herkese uygun alternatifi sunmak, bizim önceliklerimiz arasında yer almaya devam edecek” diye konuştu.
Son Yorumlar