Merkezi Silikon Vadisi’nde bulunan ve dünyadaki en büyük switch üreticilerinden birisi olan Brocade, yakaladığı ciddi büyümeyi, Türkiye pazarına yansıtıyor. 4 yıldır Türkiye’deki faaliyetlerine ara vermeden devam eden Brocade, dünya üzerinde oluşturmak istediği pazar liderliğini Türkiye içinde planlıyor. Firma olarak Türkiye’deki yatırımlarını arttırmayı planladıklarını aktaran Brocade EMEA Kanal Başkanı John Mitchell, Türkiye’nin büyümek için iyi bir pazar olduğunu belirterek, Brocade’nin Türkiye planları ile alakalı sorularımızı yanıtladı.
Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
İsmim John Mitchell. İki buçuk senedir Brocade firmasında çalışıyorum. Bilişim sektöründe ise 20 seneden beri bulunmaktayım. Brocade, büyük değişimlerden geçerek büyüyor. Benim görevim ise data center alanında büyümemizi sağlayacak pazar lideri bir kanal oluşturmak.
Brocade’in vizyonundan bahseder misiniz?
Vizyonumuz data center sağlayıcıları arasında tercih edilen marka olmak. Ayrıca Amerika’da hükümet için kamu sektöründe de bu vizyona sahibiz. Ayrıca, pazar liderliğimizi de pekiştirmek niyetindeyiz. Son kullanıcılara da avantajlar sunuyoruz. Örneğin; avantajlı fiyatlar, yazılımın esnekliği vb. gibi.
Türkiye’deki hedeflerinizden bahseder misiniz?
Biz Türkiye’de iki numaralı network sağlayıcısı olmak istiyoruz. Burada veri depolama alanında çok güçlüyüz. Ciddi bir büyüme yakaladık ve yenilikçi bir firma olarak şunu düşünüyoruz; bizimle yola çıkan firmaların kendi son kullanıcılarına, diğer firmalardan daha farklı çözümler sunmalarına olanak tanıyoruz. Bunun Türkiye pazarının ve global pazarın sağlığı açısından iyi olacağını düşünüyoruz. Özellikle de kârlığı sağlamayı hedefliyoruz, özetle Türkiye’de başarmak istediklerimiz bunlar. Dünya geneline baktığınızda,
Türkiye IT sektörü hakkında neler söylersiniz?
Burada bizim için firma olarak birçok büyüme fırsatı var. Yatırım yapmayı düşünüyoruz. Sahada görecek küçük bir takımımız var. Ancak bunu büyütmeyi planlıyoruz. Çünkü bu süreçte, geçmişte 18 aydır yaptığımız yatırımın geri dönüşünü görmeye başladık. Türkiye’yi büyümek için iyi bir pazar olarak görüyoruz. Bu büyümelere İngiltere ve Almanya’da da devam ediyoruz. Ancak burada gerçekten büyük bir fırsat yakaladığımızı düşünüyorum. Peki,
Türkiye’de yapmış olduğunuz bu ortaklığın hedefi nedir?
Ortaklarımızın, sunduğumuz fırsatları ve neden bizim teknolojimizi satmaları gerektiğini anlamalarını istiyoruz. Ayrıca, network alanında sadece Türkiye’de değil, dünyada bir değişimin meydana geldiğinin anlaşılmasını istiyoruz. Günümüz network teknolojisi ulaşmak istediğimiz yerlere bizi taşıyamıyor. Günümüzde son kullanıcıların kullandığı network yapısı, bugün talep edilen sanallaştırılmış ortamı sunmuyor. Biz de ortaklarımızı bu yönde eğiterek gelişmelerine yardımcı olmak istiyoruz. Onların müşterilerine gidip networking’in geleceğini sunduğumuz hizmetleri anlatmalarını istiyoruz ve dolayısıyla müşterilerine kârlılığın yollarını açmalarını istiyoruz.
Türkiye’deki ortaklarınızdan bahseder misiniz?
Biz ortaklarımızı çok dikkatli seçiyoruz ve çok fazla ortağımızın olmasını istemiyoruz. Ortaklarımızın firma kültürümüze uygun olması çok önemli. HP, IBM ve HITACHI gibi firmalarla da çok güçlü OEM ortaklıklarımız var.
Bu toplantıdan sonrası için ortaklarınızla birlikte ne gibi planlarınız olacak?
Bir internet sitemiz var ve Türkçe çevirisini yaptırdık. Bu sayede de yerel pazarda da sesimizi duyurmak istiyoruz.
Eklemek istediğiniz başka bir şey var mı?
Biz firma olarak teknoloji açısından pazar lideri olmak istiyoruz. Güven sağlama açısından da yeterince büyük bir firmayız. Teknoloji, yaptığımız işlerin merkezinde yer alıyor. Ayrıca markamızı da oluşturmaya çalışıyoruz. Türkiye gibi büyüme hedeflerimizin olduğu bölgelerde, insanların bizi tanıması çok önemli. Ayrıca piyasayı da varlığımızla rahatsız etmek istiyoruz.
Son Yorumlar