İş Zekası alanında Türkiye’nin önde gelen yazılım şirketlerinden Intellica’nın Kurucu Ortağı Dr. Kemal Ünaltuna, İnsan Kaynakları Departmanları’nın iş zekası’ndan nasıl yararlandıkları ve yararlanabilecekleri ile ilgili önemli bilgiler veriyor.
İş Zekası bir kurumun elindeki verilerin, kurumun daha etkin, daha karlı ve daha başarılı olmasını sağlamak için kullanılmasıdır. İş Zekası, bir kurumun performansının, finansal, müşteri memnuniyeti, çalışan memnuniyeti kategorilerindeki çeşitli bazlarda izlenmesini ve performans artırıcı proaktif aksiyonlar alınmasını sağlamaktadır. Bu aksiyonlar genellikle finansal durumu iyileştirmek için (çapraz satış, ayrılmanın önlenmesi, yeni müşteri kazanımı, karlılık) alınsa da, müşteri ve çalışan memnuniyetini artırmak da son yıllarda büyük önem kazanmış durumda.
İnsan Kaynakları Departmanları İş Zekasını, performans yönetimi, işgücü planlama, çeşitli risklerin analizi, anahtar performans kriterlerinin analizi ve raporlanması için kullanıyor. Ana amaçları ise, çalışan performansını ve memnuniyetini artırarak kurumu daha etkin bir hale getirmek.
Çalışanların ve başvuru yapanların demografik verileri, CV bilgileri, hedefleri, performansları, maaş/primleri, harcamaları, eğitimleri, tecrübeleri, izin kullanımları, yaptıkları işler ve bunların değerlendirmeleri, periyodik performans ölçümleri, çalışanların ve çalışma arkadaşlarının yorumları, çalışanların şikayetleri gibi verilerin çoğu insan kaynakları uygulamaları tarafından toplanabilmektedir. Bunların dışında sosyal medya (mesela LinkedIn) verileri de çok değerli veriler olabilir. Bu veriler kullanılarak önemli ölçümler ve kategorizasyonlar yapılarak çeşitli analizlerde kullanılabilir.
İş Zekası uygulamalarını kullanabilmek için en önemli girdi tabii ki veridir. Verilerin kaydedilmesi, yani sözel veya kağıt ortamı yerine elektronik ortamda saklanması bazı departmanlar için zor olabilir. Ama daha da önemlisi bu verilerin organize ve yapısal bir şekilde tutulmasıdır. Bunun için de bir insan kaynakları uygulaması kullanılmasını şiddetle tavsiye ediyoruz. Buna rağmen yapısal olmayan bazı veriler söz konusu olabilir. Bunları da büyük veri teknolojileri sayesinde anlamlandırıp İş Zekası ortamlarında kullanabiliyoruz. Intellica olarak İş Zekası, Büyük Veri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi konularında hizmet verirken, oluşturduğumuz ‘Intellica Akademi’ bünyesinde müşterilerimize ve çalışanlarımıza İş Zekası ile ilgili konularda eğitimler veriyoruz.
Son Yorumlar