Veri analizi konusunda akla ilk gelen frmalardan biri olan QlikView Türkiye, kullanıcılarını, iş ortaklarını ve iş zekâsı ihtiyaçlarına çözüm bulmayı planlayan potansiyel kullanıcılarını “Visualize Your World –Turkey” etkinliğinde bir araya getirdi…
24 Eylül tarihinde İstanbul’da InterContinental Hotel’de gerçekleştirilen etkinlikte iş ortaklarıyla birlikte sunduğu yenilikçi çözümleri tanıtan QlikView Türkiye, mobil ihtiyaçlara yönelik yeni ürün Qlik Sense’in lansmanı da gerçekleştirdi. Kalabalık katılımcı kitlesinin yer aldığı etkinlikte sunumlara ilgi büyük oldu.
Veri hayatımızda çok yer kaplıyor…
Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Gelecekhane’nin kurucusu Halil Aksu, bu bölümde verinin yaşamımızda ne kadar fazla yer kapladığına dikkat çekti. Aksu’nun “21. Yüzyıl’da Bilginin Gücü” başlıklı bir sunum ardından konuşmasını gerçekleştiren QlikView Türkiye Genel Müdürü Ruhver Barengi ise, beşincisini gerçekleştirdikleri bu etkinliğin her geçen yıl daha büyük bir ilgiyle karşılandığını belirtti.
Barengi: “Kuvvetli referanslara sahibiz…”
QlikView Türkiye’nin geldiği noktaya dair bilgiler paylaşan Barengi, Türkiye’de yaşadıkları istikrarlı büyümeye değinerek, 200’ün üzerinde referansa sahip olduklarını hatırlattı. Etkinlik için Türkiye’ye gelen Qlik Başkan Yardımcısı Vincent Peter ise gelecek vizyonlarını paylaştı. Qlik olarak amaçlarının 1 milyar insana ulaşan çözümler olduğunu dile getiren Peter, yeni ürün Qlik Sense ile verinin görselleştirilmesi noktasında sunulabilecek en iyi çözümlerden birini gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Mobilite büyük önem kazanıyor…
Etkinliğin yurtdışından gelen bir diğer konuşmacısı ise Qlik Evangelisti olan John Sands’ti. Sands, Türkiye’de de lansmanı gerçekleştirilen Qlik Sense’in, mobiliteye daha da önem verdiğini, kullanıcının mobil ortamda kendi iş zekâsı uygulamasını geliştirebildiğini, kurulum ve kişileştirme uygulamalarının son derece pratik olduğunu belirtti. Ayrıca yeni ürün ile gelen önemli yeniliklere dair detayları paylaştı. Tüm gün süren organizasyonun ikinci yarısında ise önemli bir panel vardı. Halil Aksu’nun yönetiminde gerçekleşen, “Data’nın Dünü, Bugünü ve Yarını” konulu panelde Türkiye’nin önde gelen firmalarının yöneticileri büyük veri ile yaşadıkları sorunları QlikView ile nasıl çözdüklerine dair deneyimlerini paylaştı.
IT Network olarak bu önemli günde bir araya geldiğimiz QlikView Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Müjde Işım’a, “Visualize Your World – Turkey” etkinliğinin detaylarını, yeni ürün hakkındaki izlenimlerini ve iş zekâsı çözümlerinin geleceğinin nasıl şekilleneceğini sorduk…
“Visualize Your World – Turkey” etkinliğinden ve içeriğinden bahseder misiniz?
Bildiğiniz gibi müşterilerimize yönelik her yıl düzenlediğimiz bir etkinliğimiz var. Qlik’in dünya genelinde bu yıl ardaşık etkinlikleri gerçekleşiyor. Bizde kendi etkinliğimizi bu kapsamda ele alıp, Türkiye’de “Visualize Your World – Turkey” ismi altında düzenledik. Genel olarak bilinirliği yüksek bir firma olmamız nedeniyle etkinliğimizin içeriği QlikView’i tekrar tanıtmak değildi. Katılımdaki hedef kitlemiz hem müşterilerimiz, hem de son dönemde yoğun olarak görüştüğümüz bizim için potansiyel sayılan müşteri portföyümüzdü. Bunların yanında iş ortaklarımız ve iş ortaklarımızın da kendi adlarına çalıştıkları veya çalışmayı hedefedikleri kendi davetlileri de etkinliğimizin önemli katılımcıları arasında yer aldılar. Bu etkinlikte 511 davetliyi ağırlayarak ciddi bir katılım sağlamış olduk. IT sektöründe düzenlenen, tek konuya odaklı etkinlikleri göz önüne aldığımızda, bu katılım oranın önemli bir başarı olduğunu düşünüyoruz. Tam gün süren etkinliğimizde gün sonunda bile katılımcı sayımızın yüzde 90’lık kısmı hala etkinliği takip ediyordu. Bu oran da etkinliğimizin bizim adımıza sevindirici bir başka noktasıydı. Etkinliğimize Qlik Başkan Yardımcısı ve Benelüks, Doğu Avrupa, Rusya, Türkiye ve İsrail’den Sorumlu Genel Müdürü Vincent Peters’ın yanı sıra ana firmadan üst düzey yetkililer katıldı. Bizim adımıza katılımlarını rica ettiğimiz hem finans hem de sigorta sektöründen iki tane önemli firmanın başarı hikayeleri yer aldı ve çok ilgi çekti. Yakın dönemde partnerimiz olan Deloitte’ın da etkinlikte bir sunumu oldu. Etkinliğin bir diğer önemli konusu lansmanını yaptığımız yeni ürünümüz olan “Qlik Sense” ürünüydü. Ürün hakkında katılımcılara geniş ve detaylı bilgiyi Qlik Sense Ürün Müdürü verdi. Ardından QlikView Türkiye’den Ürün Yöneticimiz Emre Çabuk katılımcılara ürünün canlı demosunu gerçekleştirdi. Canlı demo beklenen bir seanstı ve katılımcılardan büyük ilgi gördü. GeoQlik firmasından bir yetkili de kendi ürünleri olan harita uygulamaları hakkında katılımcılara bilgiler verdi. Son olarak bir panelimiz vardı. Panelimize de Metro Gross Market, THY, GlaxoSmithKline, OdeaBank ve Turkcell Global Bilgi yetkilileri katıldılar. Panelistlerimiz, GelecekHane Kurucusu Halil Aksu’nun moderatörlüğünde katılımcılara QlikView öncesi sıkıntılarından, Qlikview’i tercih etmelerindeki sebeplerden ve QlikView sonrası bugün bulundukları nokta ve gelecek planlamaları gibi konular hakkında deneyimlerini paylaştılar. Halil Aksu’nun moderatörlüğü ve paylaşımları etkinliğimize ayrı bir keyif kattı.
Etkinlikte lanse edilen “Qlik Sense” ürününüz hakkında geniş bilgi verir misiniz? Bu ürün ile iş zekâsı platformunuzda neler değişti?
Son 2-3 yıldır üzerinde çalışma gerçekleştirilen “Qlik Sense” ürünü etkinliğimizin en çok dikkat çeken, ilgi gören konularının başında geldi. Qlik’in genel olarak baktığımızda iş zekâsı alanında “QlikView” ürünü ile bir devrim yaptığını bugüne kadar defalarca söyledik. Qlik’in öncülüğünde iş zekâsı alında yeni bir segment olan “Business Discovery” oluştu ve halen Qlik bu segmentin liderliği sürdürüyor. Qlik’in geleneksel ürünlerle yeni nesil ürünler arasındaki geçişi sağlayarak “İş Zekâsı” dünyasına yeni bir kimlik kazandırdığını söyleyebiliriz. Yeni nesil iş zekâsı araçlarının son kullanıcılara kattığı katma değer ve özelliklerden ötürü doğal olarak bu kulvarda başka ürünler de ortaya çıktı. Bu sebeple de rekabet üst seviyelere ulaştı. Qlik, son kullanıcılara daha çok hitap eden, ön yüzde görselliği çok, kullanımı çok kolay yeni bir ürün için çalışmalarını sürdürüyordu. Qlik Sense bu çalışmaların bir sonucu olarak ortaya çıkan bir ürün. Bu ürünle yeni bir kullanıcı deneyimi ve daha çok self servis iş keşfi ve analitiği ön plana çıkmaya başlıyor. Ürünün temelini Mobil teknolojiler oluşturuyor, mobilde kolay analiz sağlamayı hedefiyor. Bu sayede son kullanıcılar IT’den bağımsız olarak ön yüzdeki yenilenen kullanıcı deneyimi ile tek başlarına çok daha güzel işler çıkartabilecekler. Ürünün kendi üzerindeki objelerinin yanına dış dünyadan da istediğiniz objeyi alıp ürüne entegre edebiliyorsunuz. İnternette gördüğünüz herhangi bir objeyi bile ürünün içerisine eklemek mümkün. Sistemin altyapısı çok stabil, entegrasyona, büyümeye çok elverişli. Qlik, bu yeni ürün ile “Business Discovery” alanında rakipleri ile arasını açacak bir atak yaptı.
Etkinlikte yeni nesil iş zekâsına yönelik ne tür yenilikler ve gelişmeler anlatıldı?
İş zekâsı alanında artık “Mobilite” ve “Kolobrasyon” çok önem kazanıyor. Geliştirilen uygulamaların ya da elde edilen bir takım analitik sonuçların diğer iş birimleri, kurumlar ya da kullanıcılarla paylaşımı sırasında bir takım yenilikler söz konusu. Bu konuda kurumsal bir yaklaşım sergileniyor. Sosyal medya ve harita analizleri önemli hale geliyor. İş zekâsı sektörüne baktığımız zaman karşılaşılan en büyük sıkıntılardan bir tanesi, bu tür ürünlerin ağırlıklı olarak üst seviye çalışanlar tarafından kullanılmakta olup tabana yayılmamış olmasıydı. Kurumların talebi de, her kişi ve birimin kendi yetkisi dahilindeki bilgileri aktif olarak kullanmalarını sağlamak ve bu sayede karar verme süreçlerini güçlendirmekti. Bu istekler bugünkü iş zekâsı platformunda artık gerçeğe dönüşmüş durumda. QlikView tam anlamıyla bu yaklaşımı destekleyen bir ürün. Bizim Türkiye’de bu konuda 5 bin kullanıcıya kadar olan implementasyonlarımız var. Yeni gelen ürün ile bu yaklaşımı yönetebilmek çok daha kolaylaşıyor. Bu noktada 10 binlerce kişinin tek bir merkezden yönetilebileceği yapılar ön plana çıkıyor. QlikView’in Direct Discovery özelliğini de bu etkinlikte katılımcılarımızla paylaştık. Bu özellik sayesinde “hybrid” bir yapı kurulabiliyor, In Memory tutulan verinin yanı sıra anlık veriye ulaşmak ve bu iki veriyi birlikte analiz etmek mümkün olabiliyor. Tüm katılımcılarımız konuşmalarında, QlikView öncesi ve sonrası yaşadıklarını anlattıkları için yeni potansiyel müşteriler adına çok verimli bir tecrübe paylaşımı olduğunu söyleyebiliriz. Yapılan sunumlarda QlikView ile gerçekleştirilen uygulamaların ne kadar çabuk hayata geçirilebildiği de ön plana çıktı. Yeni nesil iş zekâsının kurumlara katmış olduğu katma değeri göstermesi noktasında bu sunumlar bizim için çok önemliydi.
Etkinlikte ağırladığınız QlikView kullanıcıları, iş ortaklarınız ve iş zekâsı ihtiyacı duyan potansiyel müşterileriniz neler elde ettiler?
Etkinliğimizi düzenlerken ilk hedefimiz, katılımcıların her birinin günün sonunda mutlaka bir şeyler elde etmiş olmasıydı. Partnerlerimizin, Qlik’in ve temsilcisi olarak QlikView Türkiye’nin bu alanda çok kuvvetli olduğunu, çok ciddi bir müşteri portföyüne sahip olduğunu ve yükselen yıldız olduğunu hissetmelerini hedefedik. Kendi adlarına doğru bir şirket ile çalıştıklarını görmelerini ve kafalarında herhangi bir şüphe kalmamasını istedik. Bu konuda yaptığımız çalışmalarımızın karşılığını da etkinlik sonrasında partnerlerimiz ve onların adına katılan kendi davetlilerinin de geri dönüşlerinde söyledikleri “bu güne kadarki katıldığımız en etkili etkinlikti” sözleriyle aldığımızı söyleyebilirim. Türkiye’de artık çok önemli bir ekosisteme sahip olduğumuzu göstermek bir diğer hedefimizdi. Yaklaşık 40 civarındaki iş ortaklarımızdan 9 tanesi etkinliğimizde sponsor olarak bizim yanımızda yer aldı. Desteklerinden dolayı kendilerine tekrar teşekkür ederiz.
Son Yorumlar