Aralarında Yahoo Japonya, Vodafone İngiltere, Türk Hava Yolları ve Migros’un bulunduğu Teradata müşterileri, İstanbul’da düzenlenen Teradata Day etkinliğinde bir araya geldi. “Veri odaklı gelecek” temalı etkinlikte konuşan yöneticiler, Teradata çözümleri ile elde edilen analitik bakışın şirketlerine güç kattığı görüşünde birleşti…
Teradata Türkiye tarafından düzenlenen Teradata Day etkinliği, önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da müşteri ve iş ortaklarını buluşturdu. İstanbul’da düzenlenen “Veri Odaklı Gelecek” temalı etkinliğin açılış konuşmasını yapan Teradata Bölge Başkanı Chris Armitage, 11 bin çalışanı bulunan şirket için Türkiye pazarının önemine değindi. Gamze Aydın’ın Ülke Müdürü olarak atanmasının ardından Teradata Türkiye’nin önemli atılımlar yaptığını belirten Armitage, global çapta satın almaların yanı sıra organik olarak da büyümesini sürdüren Teradata’nın, Türkiye pazarındaki konumunu da her geçen gün güçlendirdiğini söyledi. Teradata Türkiye’nin birlikte başarılı projeler geliştirdiği iş ortaklarına her yıl sunduğu ödüller, bu yıl da etkinlikte sahiplerini buldu. En iyi Veri Ambarı uygulama Projesi Ödülü TTNET’in, En İyi Veri Ambarı Dönüşüm Projesi Ödülü Türk Hava Yolları’nın, En İyi Çok Boyutlu Kârlılık Projesi Ödülü ise Migros’un oldu. Ödüller, yöneticilere Teradata Bölge Başkanı Chris Armitage, Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın ve Teradata Büyük Veri Uzmanlık Merkezi Direktörü Martin Willcox tarafından takdim edildi.
Yahoo Japonya sorunları büyük veri ile çözüyor…
Etkinlikte söz alan Teradata müşterileri, kullandıkları çözümlerle elde ettikleri başarılar hakkında bilgi verdi. Yahoo Japonya’da Veri Çözümleri Sistem Yönetim Grup Direktörü olarak görev yapan Naoyuki Kakuda, sorun çözümünde büyük veriyi kullandıklarını kaydetti. Yıllık geliri 3,6 milyar Dolar’ı aşan Yahoo Japonya’nın 100’ün üzerinde farklı servis sunduğunu söyleyen Kakuda, “Japonya’daki internet kullanıcılarının yüzde 88’inin kullandığı Yahoo, 28 milyon aylık kullanıcısı ve yıllık 7,5 milyar tekil arama sorgusu ile en büyük pazar payına sahip. Farklı kaynaklardan elde ettiğimiz verileri Teradata çözümleri ile değere dönüştürüyor; arama sorgusu önerilerinden kişisel asistan uygulamasına kadar birçok farklı uygulamada kullanıcılarımız için farklılık yaratıyoruz” dedi.
Vodafone iş zekasını Teradata ile yeniledi…
Vodafone İngiltere İş Zekası Yöneticisi Niall Cottrill, Vodafone’un küresel çapta başlattığı iş zekası dönüşüm programında Teradata çözümlerinden yararlandığını söyledi. 400 milyondan fazla müşterisi bulunan Vodafone’un dünyanın önde gelen iletişim şirketleri arasında yer aldığını vurgulayan Cottrill, “Her kıtada faaliyet gösteriyoruz. Farklı pazarlar için farklı iş zekası vizyon ve stratejileri geliştirmek gerekiyor. Bu amaçla başlattığımız dönüş programında, Teradata ile işbirliği yaparak iş zekası için standart bir işletim modeli geliştirdik. Teradata Bütünleşik Veri Mimarisi’ni kullanmaya başladıktan sonra elde ettiğimiz değerler, güçlü veri yönetiminin ne kadar kritik bir role sahip olduğunu bir kez daha gösterdi. Önümüzdeki dönemde Teradata ile büyük veriye odaklanmayı sürdüreceğiz. Aynı zamanda veri bilimci yetiştirmek için de çalışmalar yapacağız” diye konuştu. Teradata Day 2014’in konuk konuşmacıları arasında yer alan Sportif Performans Kondisyonerleri Derneği Başkanı Yrd. Doç. Dr. Türker Bıyıklı’nın “Kişisel Başarıda Fiziksel Performansın Yeri” konulu sunumu da katılımcılardan büyük ilgi gördü. İngiltere’de Arsenal ve Leeds United gibi kulüplerde kondisyoner olarak görev yapan Türker Bıyıklı, konuşmasında hareket etmenin ve bilinçli egzersiz yapmanın önemine değindi.
THY, maliyetlerini analitikle kontrol altında tutuyor…
Türk Hava Yolları’nın (THY) son 3 yıllık dönemde yolcu sayısını her yıl 10’ar milyon artırdığına dikkat çeken THY İş Zekası Müdürü İbrahim Oral Emül, “Avrupa’da 2014 yılının en iyi havayolu seçilen kurumumuzun tüm birimleri için veri analitiğinin önemi tartışılmaz. THY’nin sadece yolcu taşımacılığı alanında değil, kargo ve uçak bakımı gibi teknik konulara kadar birçok farklı alanda aktif operasyonları bulunuyor. Bu yıl içinde gerçekleştirdiğimiz veri ambarı altyapımızın yenilenmesi projesinde Teradata’yı tercih ettik. Maliyetlerin son derece yüksek olduğu sektörümüzde, bu maliyetleri kontrol altında tutabilmek ancak analitik bir bakış açısı ile mümkün. Projenin her aşamasında yanımızda olan Teradata’nın havayolu endüstrisindeki deneyim ve uzmanlığı ile kurulan platform sayesinde elimizdeki veriye, yorumuna ve performans odaklı analitik düşünmeye daha çok zaman ayırabiliyoruz” ifadelerini kullandı.
“Migros’un başarısında Teradata’nın payı büyük”
Migros Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Bartın ise Migros’un veri ile yönetilen bir şirket olmayı başardığını söyledi. Bugün modern perakendeciliğin öncüsü konumunda bulunan Migros’un bu başarısında, 17 yıl önce yaptığı Teradata veri ambarı yatırımının çok büyük bir rolü bulunduğunu söyleyen Bartın, “Teradata ile 1997 yılında başlayan işbirliğimiz 17 yıldır kesintisiz devam ediyor. Kurumumuz çapında 2013’ün en büyük projesi olarak gösterilen veri ambarı projesi de bu işbirliğinin en yeni eseri oldu. Finansal iş birimlerinden yurtdışı operasyonlarına, CRM’den mobil uygulama üzerinden rapor almaya kadar geniş bir yelpazede Teradata veri ambarından yararlanıyoruz. Teradata platformundan mobil ortamda da yararlanıyoruz ve bu uygulamanın sektörde benzeri bulunmuyor. İşbirliğimizin uzun yıllar boyunca süreceğine ve sektörümüzde örnek gösterilmeye devam edeceğine inanıyoruz” diye konuştu.
Son Yorumlar