Türkiye’deki en büyük BT hizmet sağlayıcılarından birisi konumundaki Anadolu Bilişim dijital arşiv projesi kapsamında Platin Bilişim’den aldığı destekle müşteri memnuniyetini yüzde 90’a çıkartmayı başardı. İş akışlarında yüzde 70 verimlilik sağlayan Anadolu Bilişim, kurumsal e-posta arşiv çözümünü de bir hizmet olarak müşterilerine sunabilir hale geldi.
Ekonomik koşullar rekabette öne geçmek isteyen kurumları daha fazla tasarruf yapmaya iterken aynı zamanda operasyonel çeviklik ve daha verimli BT altyapılarının oluşturulmasını da zorunlu hale getiriyor. Özellikle mesajlaşma çözümlerinde, arşivlerin düzgün ve güvenilir bir şekilde minimum maliyetlerle sağlanması, kolayca ulaşılabilir ve yönetilebilir olması önem kazanıyor. Anadolu Bilişim, kendi iş süreçlerinde ve müşterilerine sunacağı e-posta arşivleme çözümlerinde, Symantec’in alanında lider ürünü Enterprise Vault’u tercih etti. Symantec Platin İş Ortakları arasında yer alan Platin Bilişim uzmanlığı ile gerçekleştirdiği bu entegrasyon sayesinde Anadolu Bilişim, disk kullanımından bir buçuk yıl içerisinde yüzde 70 oranında tasarruf sağlarken, müşteri memnuniyetini de yüzde 90’lara çıkarmış oldu.
E-posta kritik öneme sahip
Artan regülasyonlar ve yaşanabilecek hukuksal sorunlar sebebiyle kurumlar için e-posta arşivleme çok daha kritik olmaya başladı. Öte yandan iş dünyasında hızla artan e-posta trafiği, depolama ve arşivleme maliyetlerini hızla artırırken aynı zamanda bu verinin yönetimi ve veriye erişimi de gittikçe zorlaştırıyor. Türkiye’de 150’den fazla kurumsal müşteriye yüzde 91’i sertifikalı alanında uzman kadrosu ile bütünleşik BT hizmeti veren Anadolu Bilişim, hem kendi iş süreçleri hem de müşterilerine sunacağı e-posta arşivleme çözümleri için Platin Bilişim uzmanlığı ile sunulan Symantec Enterprise Vault’u tercih etti.
Büyüyen operasyonlar için esnek çözüm
Hızla büyüyen kullanıcı tabanı, Anadolu Bilişim’in mesajlaşma çözümlerinde daha güçlü bir e-posta arşivleme sistemi ihtiyacını meydana getirdi. Kurum geçen yıllar içerisinde depolanması ve arşivlenmesi gereken e-posta trafiğinde hızlı bir artış olduğunu görmeye başladı. Yakın gelecekte hizmet vereceği posta kutusu sayısının 20 bin adedi aşacağını öngören Anadolu Bilişim, müşterilerinin tüm e-posta arşivlerine mekandan bağımsız olarak kolayca erişebilmelerini sağlaması gerektiğini gördü. Öte yandan artan müşteri sayısı, aynı zamanda kolay kullanıma sahip güvenilir bir platform üzerinden hizmet sunulması ihtiyacını doğurdu. Anadolu Bilişim kendi e-posta arşivleme sistemini güncellerken aynı zamanda teknoloji dönüşümde anahtar rol oynayan müşterilerine de uygun bir yapı sunmak istedi.
Otomotiv, sağlık, lojistik, perakende ve finans gibi birçok sektörden geniş yelpazedeki müşterilerinin kolayca kullanabileceği bir çözüm arayışında olan ve gelecekte çok daha fazla büyüme öngören Anadolu Bilişim için artan ihtiyaçlara göre kolayca ölçeklenebilir bir yapı projenin önemli bir kıstas idi.
Hem kendisi, hem de müşterileri için yüksek performans sunan stabil bir çözüme ihtiyaç duyan Anadolu Bilişim, farklı arşivleme çözümlerini test ettikten sonra iş süreçlerini iyileştireceklerine inandıkları Symantec Enterprise Vault’u tercih etti. Platin Bilişim mühendisleri tarafından sağlanan destek sayesinde Anadolu Bilişim’in yerel Microsoft Exchange sistemlerine Symantec Enterprise Vault kurulumu gerçekleşti. Yeni çözüm sayesinde yalnızca başarılı bir e-posta arşivleme süreci kazanmış olmakla kalınmadı, aynı zamanda lokal seviyeden global seviyeye daha kolay bir kurulum ve merkezi yönetim de gerçekleştirilmiş oldu.
Disk kullanımında yüzde 70 tasarruf
Anadolu Bilişim Mesajlaşma Hizmetleri Yöneticisi Volkan Bahar’ın verdiği bilgiye göre, e-posta arşivleme kurumların BT birimleri için ağır kaynak kullanımı ve iş yönetimi açısından farklı zorluklar getirebiliyor. Platin Bilişim tarafından sağlanan destek ile kurulumu yapılan Symantec Enterprise Vault, Anadolu Bilişim’in ihtiyaç duyduğu optimize kaynak kullanımını sağladı. Böylece Anadolu Bilişim neredeyse iki yıllık disk kullanım maliyetlerinden yüzde 70 oranında tasarruf sağlamış oldu. Ayrıca yeni sistem yedeklerin arşivlenmesi ve posta kutusu yönetimi otomatikleştirildiği için kurum, artık çok daha çevik hale geldi ve yönetimsel işler azalmış oldu. Anadolu Bilişim mesajlaşma yönetim ekibi posta kutusunu tanımladıktan sonra geri kalan tüm işler otomatik gerçekleşiyor. Proje ile ayrıca kurumun farklı ölçekteki müşterilerinin ihtiyaçlarına çözüm sağlayacak şekilde konfigürasyonlar da yapılabilir hale geldi.
Platin Bilişim mühendisleri aynı zamanda Anadolu Bilişim’in hizmet verdiği müşteriler için de en önemli destekleyicilerden biri oldu. Anadolu Bilişim tarafından müşterilerine sunulan e-posta hizmetlerinde farklı IT sektörlerden müşterilerin ihtiyaç duyduğu teknik destek konusunda da Platin Bilişim mühendislerinin deneyimli kadrosu yardımcı oldu. firma, gerçekleştirilen bu dönüşüm sayesinde yüzde 60-70 oranında olan müşteri memnuniyeti oranını yüzde 90 seviyelerine çekmiş oldu.
Son Yorumlar