Türkiye’nin öncü iletişim teknolojileri grubu Türk Telekom, 2014 yıl sonu operasyonel ve finansal sonuçlarını açıkladı.
Yapılan açıklama sonuçlarına göre grup, 2014 yılı finansal performansına ilişkin tüm beklentilerini gerçekleştirdi. Konsolide gelirler, yıllık yüzde 3,7 artış göstererek 13,6 milyar TL’ye yükseldi. Konsolide bazda Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) 5 milyar TL’yi aştı. Yatırım harcamaları 2,1 milyar TL olarak gerçekleşti. 2014 yılında finansal başarı, müşteri sayısındaki artış ile desteklendi. Toplam genişbant abone sayısı 7,6 milyona ulaşırken, yüksek hızlı genişbant abone sayısı 1,1 milyonu aştı. Mobil segmentte faturalı abone tabanı yüzde 48’e yükselirken, toplam mobil abone sayısı yıllık 1,8 milyon artış ile 16,3 milyona ulaştı. Türk Telekom CEO’su Rami Aslan 2014 yılsonu sonuçları hakkında şöyle konuştu: Türk Telekom Grubu 2014 yılını sağlam operasyonel ve finansal sonuçlar elde ederek ve önemli organizasyonel değişiklikler yaparak tamamladı. Operasyonel olarak mobil ve geniş bantta müşteri tabanımızı genişletmeye devam ederken sabit sesteki kaybı da azalttık. Finansal olarak yatırımcılarımız ile paylaştığımız üç ana beklentiyi de -gelir, FAVÖK ve yatırım gideri- gerçekleştirdik. Organizasyon tarafında ise destek fonksiyonlarımızı birleştirerek ve bireysel ve kurumsal iş birimleri yaratarak fonksiyonel entegrasyonumuzu tamamladık. Müşteri memnuniyetine odaklanmamız ve en iyi değer ve çeşitliliğe sahip ürün ve hizmetleri müşterilerimize sunmamız mobilde 1,8 milyon net abone elde ederek toplamda 16,3 milyon aboneye ulaşmamıza yardımcı oldu. Toplam net yeni müşterilerimizin 1,3 milyonunu faturalı müşterilerin oluşturmasıyla faturalı müşteri oranımızı geçen seneki yüzde 45’ten sektörün en yüksek oranı olan yüzde 48’e çıkardık. Faturalı ve ön ödemeli müşteri oranı açısından sağlıklı bir dengeye sahip olmamız, zenginleştirilmiş data tarife portföyü ve kaliteli şebekemiz sayesinde akıllı telefon kullanan müşterilerimizin oranını toplam müşterilerimizin yüzde 52’sine çıkardık. Abone tarafındaki bu pozitif operasyonel değerler ve kullanıcı başına ortalama gelirin de istikrarlı olması 2014’ün son çeyreğinde mobil gelirlerimizi yüzde 22 artırmamızı sağladı. Kârlılığımızı iyileştirmek için müşteri tabanında ölçek oluşturma stratejisi tasarladık. 2014 yılında mobil FAVÖK marjı yüzde 16’ya çıktı ve böylece 2011’den bu yana FAVÖK marjında yıldan yıla elde edilen kademeli artış devam etti. Sabit hat ve televizyon ürün portföyleri ile gücümüzü birleştirerek mobilde önümüzdeki dönemde de üstün performans göstermeye devam edeceğiz. Sabit geniş bantta odak noktamız yüksek değerli hizmetler olmaya devam ediyor. Pazarın tartışmasız lideri olarak kullanıcı başına ortalama geliri, fiyat disiplini ve ayrıca üst paketlere geçişi sağlayan zenginleştirilmiş tekliferle yukarı çektik. Müşterilerimiz daha yüksek hız ve kapasite istiyor. Daha yüksek hız ve kapasiteyi üstün şebekemiz, sınıfının en iyisi müşteri hizmetleri ve eşsiz katma değerli hizmetler ile sunuyoruz. 16 mbps ve daha yüksek hız paketlerinde bulunan müşterilerimizin oranı yüzde 49 olurken, limitsiz paket kullanan müşterilerimizin oranı yüzde 87’ye yükseldi. 2014 yılında sabit geniş bantta kullanıcı başına ortalama gelirimiz yüzde 4 artarak 41 TL’ye çıktı ve net 273 bin yeni müşteri kazandık. Kullanıcı başına ortalama gelir ve abone artışı ile, sabit geniş bantta yüzde 8,5 gelir artışı elde ettik. 26 Kasım 2014 tarihinde televizyon alanındaki faaliyetlerimizle ilgili önemli bir duyuru yaptık. 2015-2016 sezonundan başlamak üzere UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi yayın hakları 3 yıllığına Türk Telekom’un oldu. Mümkün olan en yüksek sayıda izleyiciye ulaşabilmek için, mevcut IPTV platformumuzu uydu platformu ile destekleyeceğiz. Belirgin olarak güçlenmiş bir televizyon işi halihazırda güçlü olan telekom ve teknoloji hizmetleri portföyümüzün çok değerli bir bileşeni olacak; Türkiye telekom pazarındaki eşsiz yakınsama oyuncusu olma pozisyonumuzu daha da güçlendirecek. 2014 yılı aynı zamanda entegrasyon hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar attığımız bir yıl oldu. Aralık ayının sonunda yaptığımız organizasyon duyurusu ile fonksiyonel organizasyonun son aşamasını tamamlamış olduk. Bireysel ve kurumsal iş birimleri kurarak ürün odaklı bir gruptan müşteri odaklı bir gruba geçiş yaptık. Grubun 2014 yılının başlarında birleştirdiğimiz destek fonksiyonları hem bu yeni iş birimlerini hem de toptan satış iş birimini destekleyecek. Bu dönüşümün grubumuzda önemli bir potansiyeli ortaya çıkaracağına ve gelecekte grubun başarıları için bir dönüm noktası teşkil edeceğine kuvvetle inanıyoruz. Entegre organizasyonumuzla yeni bir yıla girerken ekibimizin daha iyi sonuçlar elde etmek için gerekli donanıma sahip olduğuna duyduğum güveni vurgulayarak, tüm paydaşlarımıza organizasyonumuza verdikleri büyük destek için teşekkür ederim.
Son Yorumlar