Lider görsel tanıma platformu Blippar ile akıllı cihaz kameralarıyla görsel arama yapma devri başlıyor.
Dünyanın en büyük görsel tanıma ve Artırılmış Gerçeklik platformu Blippar, ABD’nin Austin kentinde gerçekleştirilen “South By Southwest” konferansında düzenlenen özel bir etkinlikle dünyanın ilk tescilli mobil görsel arama uygulamasını tanıttı.
Orijinal Blippar uygulamasının lanse edilen bu yeni sürümü, tüketicilerin fiziksel dünya ile kuracağı etkileşim şeklini değiştirecek. Ücretsiz Blippar uygulamasını açan kullanıcılar, mobil cihazlarının kamerasını herhangi bir nesneye tutarak anında dijital aramayı başlatabilecek ve nesne hakkında bilgiler doğrudan cihaz ekranına gelecek. Blippar tıpkı bir göz gibi fiziksel dünyanın kapılarını, digital dünyada geniş içeriklere dönüştürecek.
Blippar’ın bu yeni özelliği ilk aşamada tüm İngilizce müzik albümü kapaklarını, DVD kapaklarını ve sinema afişlerini blipplenebilir hale getirecek. Bir kullanıcı bu ürünleri veya ürünlerin görsellerini blipplediğinde, anında nesne ya da ürünle ilgili bilgi yelpazesine ulaşabilecek. Örneğin bir albüm kapağını blipplediğinde, tüketiciye müzik grubunun videolarına erişim linkleri, yakındaki bir konser için bilet alma seçeneği, başkalarının Twitter üzerinde onlar hakkında neler dediğini veya grubun fotoğrafları sunulacak. Bu, Blippar’ın fiziksel dünyanın tamamını mobil ve giyilebilir cihazlar aracılığıyla görsel olarak aranabilir hale getirmek gibi iddialı bir hedefin sadece ilk adımını oluşturuyor.
Blippar’ın kurucusu ve CEO’su Ambarish Mitra “Öngörülerimize göre 5 yıl içinde bilgiye ulaşmanın iki yolu olacak. Bir tanesi arama motorunda sözcük bazlı arama yapmak. Sözcük bazlı arama yapıldığında algılarımızla kısıtlı kalıyoruz. Yani iki kişi arama motorunda bir objeyi ararken kullandığı kelimeler nedeniyle çoğu zaman aynı sonuca ulaşamıyor. İkinci yol ise mobil cihazlar ile yapılan görsel bazlı arama. Cihazınızın kamerasını hakkında bilgi edinmek istediğiniz objeye veya görsele tuttuğunuzda direkt olarak bilgiye ulaşabileceksiniz. Bizim de ulaşmak istediğimiz nokta bu.” dedi ve ekledi “Gelecekte Blippar, blipplenebilir nesneler kataloğuna kademeler halinde eklemeler yapacak ve nihai hedefi de, bir elmadan çikolata dilimine, sokaktaki bir köpekten, Eyfel kulesine ve diğer her şeyi blipplenebilir hale getirmek olacak.”
Tarafsız bir bilgi ağı olan Blippar’ın tescilli arama motoru, kullanıcılarına uygulama içerisinde en yüksek kaliteye sahip ve en doğru bilgi kaynakları sunuyor. Bilgilerim tasarım ve renk girdilerini doğrudan blipplenen nesnenin kendisinden alan akıcı bir kullanıcı ara yüzü üzerinde görüntüleniyor. Blippar platformunun hızı ve kesinliği, kullanıcıların bilgilere geleneksel web aramalarından daha çabuk erişebilmesine izin veriyor. Blippar’ın konum tabanlı tahmin bilgi işlemi ayrıca görsel arama sonuçlarını her kullanıcı için daha incelikli ve kişisel hale getirmek üzere derin öğrenme ve yapay zekâ yöntemlerini kullanıyor.
Güncellenmiş Blippar uygulaması pilot bölge olarak seçilen Amerika Birleşik Devletleri’nde iOS ve Android kullanıcıları tarafından Nisan 2015 içerisinde indirilebilecek. Türkiye için ise bir yıl içinde bu uygulamanın kullanıma geçeceği ön görülüyor.
Bugüne kadar Procter &Gamble, Pepsi, Nestle, Heinz, Coca-Cola ve L’Oreal, gibi pek çok büyük markaya hizmet veren Blippar’ın dünyada 50 milyondan fazla kullanıcısı buluyor. Türkiye’de ise Ülker, P&G, Yapı Kredi Bankası, İş Bankası, Akbank, Turkcell, Enerji Bakanlığı, FSH, Fenerbahçe, Defacto, Modagram, Nissan ve Eczacıbaşı gibi dev markalar ile çalışıyor.
Son Yorumlar