NASA’nın gezegenin dört bir yanındaki yetenekleri bulma amacıyla başlattığı, “International Space Apps Challenge” yarışmasının Türkiye ayağı Türk Telekom Grubu ve TAG (Tek Araba Gidelim) sponsorluğunda gerçekleşecek.
Bu etkinlikte, NASA’nın dünya ve uzayda önemli gördüğü sorunların çözümüne, katılımcıların ileri teknoloji uygulamaları ve fikirleri geliştirerek, katkı sağlamaları isteniyor. International Space Apps yarışması, İTÜ Maslak Kampüsü’nde, 10-12 Nisan tarihleri arasında yapılacak. Yarışma sonunda, seçilecek üç projenin sahipleri ya da takımlarından birer kişi, Türk Telekom Grubu sponsorluğunda, global seçmelerde Türkiye’yi ABD’de temsil edecek.
NASA’nın uluslararası projesi Space Apps Challenge, Türk Telekom Grubu ve TAG (Tek Araba Gidelim) sponsorluğunda İstanbul’da ikinci kez gerçekleştiriliyor. Bu yıl yaklaşık 130 şehirde aynı anda başlayacak etkinlikte, dünyadan ve Türkiye’den katılımcılar birbirleriyle yarışma imkanı bulacak. Katılımcılar aynı zamanda NASA’nın halka açık bilgilerini de kullanarak web sitesi, mobil uygulama, elektronik alet, robot, giyilebilir teknoloji ürünü ya da henüz fikir aşamasında olan bir yeniliği dünyanın gelişimi için sunacak.
Geçen yıl dünya çapında 10 bin kişinin katıldığı ve Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen ‘Space Apps Challenge’ etkinliğinin bu yıl daha büyük bir ilgi görmesi bekleniyor. NASA’nın dünya ve uzayda önemli gördüğü sorunların çözümüne katkıda bulunmak isteyen teknoloji uzmanları, bilim adamları, tasarımcılar, sanatçılar, eğitimciler, girişimciler, yazılım geliştiriciler ve her yaştan öğrenci etkinlik kapsamında İstanbul’a davet ediliyor. 10-12 Nisan’da İTÜ Maslak Kampüsü’ndeki Türk Telekom Binası Arı 4’te yapılacak etkinlik aralıksız 48 saat sürecek.
Hakan Dursun: Girişimcilik ekosistemini büyütecek ve geliştirecek projelere desteğimizi sürdürüyoruz.
Türk Telekom Grubu’nun ikinci kez ana sponsoru olduğu ‘Space Apps Challenge’ kapsamında Türk Telekom Grubu Strateji ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Hakan Dursun ‘Space Apps Challenge’ın girişimcileri teknolojiye teşvik eden önemli bir etkinlik olduğuna dikkat çekerek “Türk Telekom Grubu olarak Türkiye’deki girişimcilik ekosistemini büyütmek ve geliştirmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İkinci kez sponsorluğunu üstlendiğimiz Space Apps Challenge, Türkiye’de girişimcileri teknolojiye teşvik eden, dünya çapında bir organizasyon olarak öne çıkıyor. Türkiye’de iletişim teknolojilerinin öncüsü olarak bu tür etkinliklerin tüm Türkiye’de ses getirmesi için çaba gösteriyoruz”şeklinde konuştu.
NASA’nın uluslarası organizasyonunun Türkiye temsilcisi ve TAG Tek Araba Gidelim CEO’su Mehmet Gölhan, projeyle TAG’ın bağını “bilime bakış açımızın NASA ile uyumunun bir yansıması” olarak değerlendirdi. “TAG Tek Araba Gidelim, yalnızca bir app değil, insanlığın gelişimi ile birlikte büyüyen, ulaşım kaynaklarının optimizasyonu konusundaki kaçınılmaz soruna çözüm sunan bir uygulamalı Ar-Ge yaklaşımı örneği. Değişen ihtiyaçlar, şartlar ve olası yeni problemlerin sürekli tahmin edilerek, çözüm arayışlarının ürün geliştirme sürecinin ayrılmaz parçası haline getirildiği bu çalışma formatı ile NASA’nın tüm dünyada yaymaya çalıştığı proaktif düşünme platformu Space Apps Cahllenge arasında artık ayrılmayan bir bağ var. Bu organizasyonun ülkemizdeki tüm insanlara ilham vermesini ve uygulamalı Ar-Ge kültürünün gelişimine katkıda bulunmasını umuyoruz.”
Üç Proje Türkiye’yi Temsil Edecek
‘Space Apps Challenge’ etkinliğinde bu yıl da 3 başarılı proje sahibi Türkiye’yi ABD’de global yarışmada Türk Telekom Grubu sponsorluğunda temsil edecek. Türk Telekom Grubu Strateji ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Hakan Dursun, Türk Telekom Grubu İş Planlama Genel Müdür Yardımcısı Fırat Yaman Er’in de aralarında bulunduğu Türkiye’nin değerli akademisyenleri, girişimcileri ve bilim insanlarından oluşan jüri, Türkiye’yi global yarışmada temsil etmeye hak kazanacak farklı alanlardaki 3 projeyi belirleyecek. Seçilen üç projenin sahipleri ya da takımlarından birer kişi, global seçmelerde Türkiye’yi ABD’de global yarışmada Türk Telekom Grubu sponsorluğunda temsil edecek.
48 Saat Aralıksız Heyecan
“NASA International Space Apps Challenge” ilk kez 2012 yılında düzenlendi ve etkinliğe dünyanın çeşitli bölgelerindeki 25 şehirden yaklaşık 2.000 kişi katıldı. 16-70 yaş arası katılımcılar NASA tarafından belirlenen 71 konu başlığı altında 48 saat içinde 100’den fazla çözüm önerisi geliştirmeyi başardı. Etkinliğin ikinci kez düzenlendiği 2013 yılında ise 44 ülkeden 83 şehirde 9.000’den fazla katılımcı, 48 saat içinde 770 çözüm önerisi geliştirdi.
Son Yorumlar