Factoring sektörünün önemli isimlerinden olan Yaşar Factoring teknoloji yatırımlarından sonuncusunu IP santral alanında gerçekleştirdi. Bu kapsamda bugüne kadar analog santral ile verdiği hizmet kalitesini bir üst sınıfa taşımak adına, müşterilerine daha hızlı ve sonuç odaklı hizmet vermeyi kendisine hedef edinen Yaşar Factoring, İsnet liderliğinde dünyanın sayılı markalarından birisi olan Avaya’yı tercih etti.
Gerçekleştirilen bu yatırımın nedenlerini ve sonuçlarını görüşmek üzere Yaşar Factoring Genel Müdürü Recep Kaya ile bir araya geldik. Hem Recep Kaya hem de İsnet Genel Müdür Yardımcısı Kürşat Çoban projenin detaylarını aktardı.
Yaşar Factoring’ten bahseder misiniz?
Küçük ve orta ölçekli işletmelere 30 dakikada kaliteli hizmet!
Yaşar Factoring 2002 yılında kurulurken küçük ve orta ölçekli işletmelere hızlı ve kaliteli hizmet sunmak amacını kendisine misyon edinerek yola çıkmış ve “Faturalı çeklerinizin vadesi 30 dakika” sloganını kendine şiar edinmiştir. Bugün hala aynı vizyon ve misyon çerçevesinde belirlediğimiz temel kriterlerimiz ve hedeflerimiz doğrultusunda yolumuza devam etmekteyiz.
Hedef müşteri kitlesini küçük ve orta ölçekli işletmeler olarak belirleyen Şirketimiz, bugüne kadar 75.000’ini aşan işletmeye hizmet vermiştir. Bugün 13 farklı şehirde 23 Şubemiz ve 350’ye yakın yetkin personelimiz ile hizmet vermeye devam etmekteyiz. 2015 yılsonu itibariyle Şube sayımızı 25’e çıkarmış olacağız.
Yaşar Factoring’in teknolojiye bakış açısını veya tırımlarını anlatır mısınız?
Şirketimizin vizyon ve misyonunda yer alan hedefleri gerçekleştirebilmesinin ön koşulunu hizmet kalitesi ve hız oluşturmaktadır. Hizmet kalitemiz ve hızımız aynı zamanda rekabet gücümüzü de ortaya koymaktadır. Yaşar Factoring bu rekabet gücünü hem insan kaynağına hem de bilgi teknolojilerine yaptığı yatırımlardan elde etmektedir. Yılda yarısı yeni müşteri olmak üzere 20 binin üzerinde müşteriye hizmet sunmaktayız. Bu kadar müşterinin bize gelebilmesi için bizim de onlara bir şeyler sunuyor olmamız gerekiyordu. Biz de müşterilerimize hizmet kalitemizi ve hızımızı sunduk. Bunu sağlayabilmek adına teknolojik yatırımlara öncelik verdik. Teknolojiye yatırım açısından faktöring sektörünün geneline baktığımızda banka kökenli olan şirketleri ayırmanız gerektiğini düşünüyorum. Çünkü banka kökenli şirketler kendileri yatırım yapmak yerine ait oldukları bankaların kurulu gücünü ve alt yapılarını kullanırlar. Ancak bizim gibi banka kökenli olmayan faktoring şirketleri kendi altyapılarını kendileri kurmak ve sürdürmek zorundadırlar. Yaşar Factoring olarak az sayıda işlem yapan bir firma değiliz. Yıllık yapmış olduğumuz işlem sayısı 70 binlerde ve işlem yaptığımız farklı müşteri sayımız da 20 binler civarında. Bu kadar büyük işlem sayısına ulaşan bir şirket olarak teknoloji altyapınızın çok sağlam ve iş sürekliliğini sağlayan bir yapıda olması gerekir. Hiçbir zaman müşterilerimize ‘bugün sistemlerimiz çalışmıyor’ cevabını vermedik. Kesintisiz hizmeti sağlamak durumundaydık ve sağladık. Teknolojiye yatırım yapmaya devam ediyor olacağız. Bu yılbaşında mobil uygulamamızı devreye aldık. Hep sektörde ilkleri yapmayı kendisine ilke edinmiş olan Yaşar Factoring olarak bu alanda da bir ilke imza attığımızı düşünüyorum. Bu uygulamamız ile müşterilerimiz faktoring taleplerini Şirketimize kolayca ulaştırabildikleri gibi işlem aşamalarını da an be an mobil telefonlarından takip edebiliyorlar. Şu anda müşterilerimizden taleplerini hem web sitemizden online talep şeklinde hem de mobil uygulamamız üzerinden elektronik olarak alıyoruz. Yakın zamana kadar faks cihazlarından gelen taleplerin toplam talep içindeki payı yüzde 80-90 seviyelerinde iken günümüzde bu oran %10-15’lere kadar indi. Bu da müşterilerimizin de teknolojik gelişmelere ne kadar uyum sağladığını ve günlük hayatına soktuğunu göstermektedir.
Bu yatırımda Yaşar Factoring ile İsnet’in yolu nasıl kesişti?Tercih nedenleriniz ve beklenen faydalar hakkında neler söylemek istersiniz?
Bu güne kadar analog santral ile hizmet sunuyorduk. Artan Şube ve personel sayımız gereksinimlerimizi karşılayamaz oldu. Bu sonuç ve büyüme
politikamız doğrultusunda kesintisiz hizmet sunabilmek ve iş sürekliliğimizi sağlayabilmek adına IP santral yatırımı yapma kararı aldık. Bu yatırımımız ile ilgili araştırmalarımız sonucunda Avaya markası ile karşılaştık ve yatırımımızı İsnet ile yapmaya karar verdik. Yaşar Factoring olarak müşterimizin karşısına ‘30 dakikada işleminizi sonuçlandırırız’ sloganıyla çıkıyoruz. Bu yatırımdaki amacımız 30 dakikayı daha da aşağılara çekebilmek ve müşterimize verdiğimiz taahhüdümüzü her daim yerine getirebilmek. Analog santrallerde sadece merkezden hizmet sunabiliyor iken IP santrallerde ise, bütün şubelerinizden çağrı karşılayabiliyor oluyorsunuz. Bu yatırımımızı Avaya’dan yana kullanmamızın birinci tercih nedeni ürünün kullanıcı dostu olmasıdır. Ölçeğimize ve kullanıcı sayımıza göre bu ürünün yeterli olacağına inandık. Kullanacağımız kapasite dâhilinde hem ürünün kalitesini hem de ekonomi tarafını beraber değerlendirdik.
İsnet’i tercih etmemizin nedeni de güçlü bir deneyime ve altyapıya sahip olduklarını görmemizdi. Kendi yazılım ekipleri ve iş yapış deneyimleri bizi bu yatırımda onlarla çalışma yolunda ikna eden faktörlerdi. Yaptığımız yatırımın yavaş yavaş karşılığını almaya başladığımızı söyleyebilirim. Ürünün test ve kullanım aşamasında adaptasyon sürecini yaşıyoruz. Kendi CRM sistemimizle yatırım yaptığımız ürünün adaptasyonu sonucunda hedeflediğimiz verimliliğe tam manasıyla ulaşacağımıza inanıyoruz.
Bu projede İsnet’in sağlayacağı çözümler ve bu yatırımın hangi alanları kapsayacağı hakkında bilgi verir misiniz?
Hizmet kalitesini ön planda tutan bir Şirket olarak, Müşteri memnuniyetinin sürekliğini sağlamak adına müşteri memnuniyet anketleri yapmaktayız İsnet bize bu proje kapsamında ürün tedariği dışında gerçekleştirilen görüşmelerin raporlanması, kayıt altına alınması ve bilgi güvenliği gibi çözümler sağlayacak. Bu raporlamalar sayesinde müşteri hizmet kalitemizi ölçebilme adına yaptığımız anket çalışmalarında kayıtlara çok rahat ulaşabilme olanağı kazandık. CRM sistemimiz ile IP santral entegrasyonu tamamlandığında müşteri hizmet kalitemizi daha da artırma fırsatını yakalayacağız.
İsnet olarak başlangıcından bitişine projenin detaylarını anlatır mısınız?
Gerçekleştirdiğimiz her proje ayrı öneme sahip olsa da Yaşar Factoring gibi sektöründe lider firmalara hizmet vermeye başladığınız andan itibaren, başka firmalara örnek teşkil edecek işler yapmaya başlıyorsunuz. Dolayısıyla bu kapsamda yaptığınız proje ve verdiğiniz hizmet daha sonra ayrı bir gelir kapısı olarak size geri dönüyor. Bu bilinçle projenin başında görüşmelerimizin hep birinci önceliği katma değerli servisler sunmak, hizmet verimliliğini artırmak ve hizmet sunduğumuz kurumu bir üst basamağa çıkartmaktı. Yaşar Factoring’in sektörün liderliğini sürdürme dinamizmi bizi fazlasıyla etkileyen noktası oldu. Dolayısıyla bugüne kadarki gerçekleştirdiğimiz projelerden elde ettiğimiz bilgi birikimi ve motivasyonumuzu bu projeye aktarma ve bunları kurum içerisinde uygulama fırsatını yakaladık. Projenin en önemli kısmı ilk baştaki dizayn ve projelendirme dönemiydi. Bu süre zarfında satış ekiplerimiz, ürün dizayn ekiplerimiz ve teknik ekiplerimizle analizler yaparak ihtiyaçlar ve eksikler belirlendi. Kendi içimizde bulundurduğumuz yazılım ekibimiz
sayesinde proje kapsamında yatırım yapılan Avaya ürünü dışında kuruma özel geliştirilen uygulamalar ile projeyi zenginleştirdik. İki tarafın da yazılım guruplarının entegre ve uyum içerisinde çalışabilmesi sayesinde, ses kayıt ve CRM entegrasyonları, çağrı kayıt ve geçmişe dönük rapor analizleri gibi uygulamalar kullanıma sunuldu.
Projenin İsnet’e olan katkıları nelerdir? Yaşar Factoring ile gerçekleştirdiğimiz IP santral yatırım projesi bizim faktoring sektöründeki ilk projemiz. Proje sayesinde faktöring firmalarındaki dinamikleri deneyimlemiş ve
öğrenmiş olduk. Bu sayede de bu sektöre yönelik firmalara sunduğumuz çözümleri nasıl daha efektif kullanabilecekleri ortamı oluşturabiliriz noktasında tecrübe kazandık. Sektörün önceliklerini ve gerekliliklerini deneyimledik. Yaşar Factoring ile yapmış olduğumuz bu IP santral yatırımı bu sektör adına ciddi bir referansımız oldu.
Yatırım sonrası eklemek istedikleriniz nelerdir?
R.K: Santral projemizde dijital altyapıya geçerek kurduğumuz realtime yedekleme sayesinde santral tarafında iş sürekliliğimizi sağladık. Teknoloji o kadar hızlı bir şekilde gelişiyor ki bu noktada teknoloji yatırımlarında sonun olmadığını düşünüyorum. Müşterilerimize daha iyi ve hızlı hizmeti götürebilmek adına sürekli yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. K.Ç: Proje çerçevesinde altyapıyı şu ana kadar getirdiğimiz noktadan daha ötelere götürme hedefimiz bulunuyor. Yaşayan bu sistemin devamlılığını sağlayıp, servis kalitemizi istenilen düzeyde tutarak Yaşar Factoring ile beraber çalışmaya her zaman devam etmek isteriz. Bu tür yapılar yaşayan yapılardır. Donanım yapıları gibi değil. Bu kapsamda ihtiyaçlar her zaman değişebildiği gibi, ek talepler de oluşabiliyor. İsnet olarak her zaman hem hızımız hem de tecrübemiz ile Yaşar Factoring’in yanında olmaya devam edeceğiz.
Son Yorumlar