Sberbank Group iştiraki olan DenizBank, psikometrik test aracılığıyla kredi sunulması için Experian’ın Balkanlar, Türkiye ve Orta Doğu’daki ilk müşterisi olarak yeni bir anlaşmaya imza attı…
DenizBank ve Experian, gelişmekte olan pazarlarda tüketicilerin banka kredisine ulaşımını artırmak için işbirliği yaptıklarını açıkladı. İşbirliği çerçevesinde Experian, DenizBank’a kredi riski değerlendirmesi için psikometrik test hizmeti sunacak. DenizBank, bölgede bu alanda psikometrik test kullanan ilk banka olacak.
Experian, kredi ve risk sektöründe psikometrik test sunan lider şirketler arasında yer alan VisualDNA ile anlaşması aracılığı ile bu hizmeti sunuyor. Bu yeni girişim ile DenizBank, kredi geçmiş bilgisi az olan ya da olmayan müşterileri değerlendirirken kullandığı kredi kontrolü ve skorlama tekniklerine ek olarak, psikometrik testi de kullanacak ve bu müşteri segmentini daha iyi değerlendirebilecek.
Bu hizmete Ekim 2015 itibariyle başlayacak. VisualDNA’in öncü teknikleri, çizim ve fotoğraf bazlı testler uygulayarak, müşteri davranışlarına öngörü getirmekle birlikte, kredi geçmiş bilgisi az olan kişilerin güvenilirliklerini ve finansal ürünler için uygunluğunu ölçümlüyor. Bugüne kadar yapılan çalışmalar, bu yeni teknikle daha yüksek kredi onayı ve kredi ödeme gecikmelerinde düşüş olduğunu ortaya koyuyor. Kredi başvurusunda bulunmak isteyenler dilerlerse, kişisel bilgilerini belirtmeden bu teste katılabiliyorlar.
Experian Balkanlar, Türkiye ve Orta Doğu Bölge Başkanı Cenker Özhelvacı, Amerika merkezli Bank Admnistration Institute and American Bankers Association tarafından ‘Yılın En İnovatif Bankası’ ödülünü alan DenizBank’ın, Balkanlar, Türkiye ve Orta Doğu’da bu yeni girişimlerini uygulayacak ilk banka olmasından dolayı çok mutlu olduklarını belirtti ve VisualDNA ile işbirlikleri sayesinde, DenizBank’a Türkiye’de daha önce bir banka ile çalışmamış ve kredi geçmişi olmayan kişilerin güvenilirlikleri konusunda değerli bir öngörü sunacaklarını açıkladı.
VisualDNA Kredi & Risk Genel Müdürü Clare McCaffery, gerçekleştirilen işbirliği ile ilgili şunları söyledi; ‘Hizmet verdiğimiz tüm pazarlarda finansal hizmetlere erişimi artırmak, bankacılık geçmişi olmayan ya da az olan kitlelerin krediye erişimine ve kredi veren kurumların mevcut müşterileriyle olan ilişkilerini iyileştirmelerine yardımcı olmak VisualDNA’in en önemli amaçları arasında yer alıyor. Bu açıdan, Türkiye’de de hizmetlerimizi sunduğumuz için çok mutluyuz ve bu projede DenizBank ve Experian ile birlikte çalışmayı sabırsızlıkla bekliyoruz’ dedi.
Son Yorumlar