Çağrı Merkezleri Derneği, düzenlediği “İletişimin Merkezi, İstihdamın Öncüsüyüz” temalı etkinlikte çağrı merkezi sektöründeki üst düzey yöneticiler ile kamu kurumlarının yetkililerini bir araya getirdi. Gelenekselleşen bu organizasyonda çağrı merkezlerinin sorunları, çözüm önerileri ve potansiyel yeni iş alanları konuşuldu…
Çağrı Merkezleri Derneği, düzenlediği “İletişimin Merkezi, İstihdamın Öncüsüyüz” adlı etkinliğinde içkaynak-dışkaynak çağrı merkezi firmalarıyla, sektöre hizmet sunan teknoloji ve eğitim firmalarının üst düzey yöneticilerini kamu kurumlarının yetkilileri ile bir araya getirdi. Yaptığı çalışmalarla çağrı merkezi sektörünün gelişimine ve büyümesine önemli katkılar sağlayan Çağrı Merkezleri Derneği, bu özel buluşmada hem, 2014 yılını değerlendirdi hem de, sektörün geleceğini masaya yatırdı.
Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), her yıl geleneksel olarak düzenlediği sektör buluşması etkinliğini bu yıl 10 Nisan 2015 tarihinde İstanbul’da, Shangri-La Bosphorus Otel’de gerçekleştirdi. Yaklaşık 300 davetlinin katıldığı etkinliği açılışını her sene olduğu gibi BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer gerçekleştirdi. Sunuculuğunu ekranların ünlü ismi Burcu Esmersoy’un üstlendiği ve “İletişimin Merkezi, İstihdamın Öncüsüyüz” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, çağrı merkezlerini etkileyen önemli yasal düzenlemeler hakkında bilgilendirme, sektörün en büyük sorunlarından birisi olan çalışan sirkülasyonu ve çözüm önerileri, yeni iş alanları arasındaki sosyal medyada en iyi müşteri yönetimi hizmetinin nasıl olması gerektiği gibi pek çok konu tartışıldı.
Çağrı Merkezlerinde İstihdam Artıyor, Büyüme Sürüyor!
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) Başkanı Dr. Tayfun Acarer, çağrı merkezlerinin yarattığı istihdam ile Türkiye’nin bölgesel kalkınmasına en çok katkı sağlayan sektörlerden birisi olduğunu ifade ederken bu alanda istihdam teşviklerinin arttırılması gerektiğine dikkat çekti. Sektörün ihtiyacı olan yasal düzenlemeleri ivedi bir şekilde devreye almak için yoğun çaba sarf etiklerini ifade eden Acarer, etkinliği düzenleyen Çağrı Merkezleri Derneğini de hem bu alanda güçlü ve etkin bir meslek birliği olduğu için hem de yürüttüğü faaliyetler sebebiyle tebrik etti.
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı ise yaptığı konuşmada kurulduğu günden bu yana derneğin başarılı çalışmalara imza attığını ve hızla büyüyen sektörün nabzını tutmaya devam ettiğini söyledi. Tarakçı konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Bu sektörde yer alan tüm paydaşlarımızın ve yöneticilerin de bildiği üzere, çağrı merkezi pazarı son yıllarda ciddi bir değişim geçirdi ve gelişmesini hızla sürdürüyor. Türkiye’de 80 binin üzerinde insana istihdam sağlayan ve pazar büyüklüğü 1,6 milyar Doları geçen sektörümüzde, kalifiye eleman talebinin de artışta olduğunu gözlemliyoruz. Zira gerek sosyal medyanın gelişmesi, gerekse de iletişim sektöründe yaşanan hızlı gelişim neticesinde çağrı merkezleri artık yalnızca sesli iletişim değil, müşterilere farklı kanallardan da seslenmeye başlamış durumdalar. Bununla birlikte, işin çekirdeğini oluşturan sesli iletişim modeli de büyümeye devam ediyor” dedi.
Çağrı Merkezlerinin geçtiğimiz sene içerisinde toplamda yaklaşık 1,9 milyar kez “ALO” dediklerini ve farklı birçok sektöre hizmet sunduğunu sözlerine ekleyen Tarakçı şöyle devam etti: “Vatandaşın günlük hayatında birçok konuda hayatını kolaylaştıran, İletişimin merkezinde olan bir sektörüz. Finans, sigorta, perakende, kamu ve sağlık sektörü artık vatandaşlardan çok daha fazla bilgi topluyor. Bu sektörler elde ettikleri bilgiyi faydaya dönüştürmek için çağrı merkezleri ile daha yakın işbirliği içerisinde olmayı önümüzdeki dönemde de sürdürecekler.
Ayrıca, kamu sektöründe çağrı merkezi hizmetleri kullanımı da gerek iç hizmet gerek dış hizmet alımı modelleriyle artmaya devam ediyor. Örneğin son yaptırdığımız araştırma sonuçları kamu iş kolundaki istihdamın geçtiğimiz yıl yüzde 8,9 oranda ciddi bir artış göstermiş. Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun’un 1 Mayıs’ta yürürlüğe gireceği hatırlatmasını da yapmamız gerekiyor. Türkiye çağrı merkezi sektöründe çalışan 80 bin kişinin yaklaşık yüzde 25’i dış arama yaptığından, bu yasa devreye girdiğinde 12.000 kişinin istihdamı olumsuz etkilenecek. Bizim değerlendirmelerimiz göre, bu yeni yasayla birlikte ticari faaliyetlerin daralması ile Anadolu’daki çağrı merkezlerimizin iş hacmi yaklaşık yüzde 10 kadar, tüm sektörün de yaklaşık yüzde 15 kadar küçülmesine söz konusu olacak.”
İstihdam merkezi halindeki çağrı merkezlerinin Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmasında büyük katkı sağlayacağını belirten Tarakçı sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm dünyada gelişmekte olan çağrı merkezi işi, Türkiye için en önemli istihdam ve dış kaynak servisi olabilir. Ancak bunun için, sektörün önünü kapamayan düzenleme ve mevzuatlar getirmek elzem gözüküyor. Bulunduğumuz coğrafyada, balkan ülkelerinden Türki cumhuriyetlere ve oradan orta doğuya servis verebilecek, son derece düzgün bir altyapıya ve genç nüfusa sahip bir ülke olarak yeterli insan kaynağı ile hazır bir konumdayız.
Daha önce de ifade ettiğim gibi bizler, Türkiye’nin 50 ilinde en büyük işveren konumunda bulunan çağrı merkezlerini 2023 yılına geldiğimizde 300 bine yakın çalışanı ve 6 milyar doları geçen hacmi ile en büyük sektörlerden biri haline getirmek istiyoruz” dedi.
Son Yorumlar