Kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik alanında kurumların iş ve teknoloji hedeflerini geleceğe taşıyan UXservices, UXistanbul etkinliğinde; Google, Microsoft, booking.com, Goldman Sachs, UXPA gibi dünyanın önde gelen kurumlarından uzman konuşmacıları ağırladı…
UXistanbul’da, kullanıcı deneyimleri alanında şirketleri geleceğe taşıyacak çözümler aktarıldı. Firmaları ve sektör profesyonellerini değişen dünyaya adapte edecek sunum ve taktiklerin aktarıldığı etkinlikte, kullanılabilir ekran tasarımlarının nasıl yapıldığı ve en iyi kullanıcı deneyiminin nasıl yaşatılabileceğine dikkat çekildi. “Global UX and Usability Best Practices and Techniques” temasıyla gerçekleşen etkinliğe; iş analistleri, UX ve Usability uzmanları, tasarımcılar, pazarlama uzmanları gibi farklı iş kollarından profesyoneller katıldı.
İhtiyaca Yönelik, Etkili UX Çözümleri…
Sunumlarda iyi kullanıcı deneyimleri, buna yönelik oluşturulan arayüzlerin ihtiyaçlara birebir yanıt vermesi yani; kolay, hızlı ve rahat bir kullanım sunması kadar, arayüzün yarattığı hissiyatın ve imajın, sosyal ve kültürel olarak da çekici olması gerektiğine değinildi. Kullanılabilirlik açısından tutarlı bir işlevselliğin kullanıcıların hayat kalitesini olumlu yönde etkilediğinden, kullanıcı deneyimlerinin sadece dijital değil, fiziksel ürünlerin ve telefon bankacılığı gibi servis sistemlerini de kapsadığına dikkat çekildi.
Ayrıca kullanıcı deneyiminin, özellikle dijital alanda ürün veya hizmet sağlayan firmalar için karlılığı ve geri dönüşüm oranlarını artırıcı bir unsur olmasının bu alanda yapılan yatırımların devamlığını tetiklediği aktarıldı.
Son Yorumlar