Türkiye’nin ilk elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN, TÜBİTAK’ın destek programlarına başvurularda e-imza kullanımı çalışmalarında e-imzanın kullanılabileceği uygulamalar ve bunların entegrasyonları ile ilgili konularda danışmanlık ve e-imza tedarik hizmeti sunuyor.
TÜBİTAK’ın başvuru süreçlerini kolaylaştırmak ve kısaltmak için başlattığı bu uygulama sayesinde, ıslak imzalı evrak alma ve gönderme işlemleri yerini elektronik ortama bırakıyor.
Eğitim sektöründe e-imzanın yaygınlaşması çerçevesinde hayata geçecek bu uygulamanın Türkiye’nin e-dönüşüm sürecinde atılan önemli bir adım olduğuna dikkat çeken E-GÜVEN Satış, Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Ayşegül Tüzün sözlerine şöyle devam etti: “TÜBİTAK’ın programlarına başvuru süreçlerinde ıslak imza yerine e-imza uygulamasına geçiş, iki aşamalı olarak gerçekleşecek. İlk aşamada ARDEB, TEYDEB ve BİDEB başvuruları 1 Eylül’den itibaren, elektronik imzalı veya ıslak imzalı olarak alınacak. İkinci aşamada ise 2016 yılı Ocak ayı itibari ile tüm programlara yapılacak başvurular elektronik imza ile alınmaya başlanacak. Türkiye’nin ilk ve lider elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN olarak, e-imzaya geçiş çalışmalarında üniversitelere sunduğumuz özel fırsatlar, kuruma özel tedarik süreçleri ve avantajlarla onlara daha iyi hizmet vermeyi amaçlıyoruz.”
TÜBİTAK’ın bu uygulaması kapsamında üniversitelerde proje başvurusunda bulunacak tüm akademisyenlerin ve proje önerisini imzalayan kuruluş yetkililerinin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından Nitelikli Elektronik Sertifikaya (NES) sahip olmaları gerekiyor.
Son Yorumlar