Tüm dünyanın yükselen trendi mobil pazarlama alanında Türkiye ABD, Japonya ve İngiltere gibi pazarlarla liderliği başarılı şekilde paylaşıyor. Türkiye’de bu pazarın 3 senede 3 kat büyümesi bekleniyor. Mobil pazarlama ve mobil reklamın geleceği 28 Haziran’da “Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011”de konuşulacak.
Mobil Pazarlama Birliği’nin(MMA) Türkiye ayağı, bir günlük organizasyonda mobil pazarlama ve reklam dünyasının önde gelen danışmanları ve fikir liderlerine ev sahipliği yapacak. MMA mobil pazarlama, reklam ve ilgili teknolojilere liderlik için kurulmuş olan ilk küresel ticaret birliği. Türkiye’nin üç GSM operatörü Avea, Turkcell ve Vodafone 28 Haziran’da ilk kez düzenlenecek “MMA İstanbul Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011” Esma Sultan Yalısı’nda buluşuyor.
Mobil pazarlamanın dehaları geliyor
İstanbul Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011’in dünyaca ünlü iki sürpriz konuğu var. Hong Kong’da yaşayan yazar, danışman ve motivasyonel konuşmacı Tomi Ahonen, Dünya’da dijital pazarlama ve teknoloji alanındaki yenilikleri anlatacak. Infinita Inc. adlı mobil danışmanlık şirketinin kurucusu ve CEO’su Kei Shimada ise Japonya ve dünyanın başarılı örnek ve trendlerini izleyicilere aktaracak.
Organizasyonda iki önemli panele de ilginin büyük olması bekleniyor. Bu iki panelin ilki reklam dünyasının önde gelen isimlerinin katılımı ile gerçekleşecek ’Mobil Reklamın Geleceği’. Diğeri ise üç operatörün genel müdür yardımcılarının buluşacağı ‘Mobil Pazarlama Çağında Mobil Operatör Vizyonu’nu paneli.
Pazar üç yılda üç katına çıkacak!
Mobil pazarlamanın tüm dünyada yükselen trend olduğunu söyleyen MMA Türkiye Eşbaşkanı Özgür Kölükfakı “Türkiye’de cep telefonu pazarı 2 milyar doları buluyor. 2010’un son çeyreğinde dünyadaki akıllı telefon satışlarının tüm telefonlara oranı yüzde 14 iken Türkiye’de bu oran dünya ortalamasını geçerek yüzde 16’ya ulaşıyor. 2015’e kadar akıllı telefonların pazarın yarısına ulaşacak. Türkiye’de mobil pazarlama pazarının 150 milyon TL ve hızla gelişen pazarın 2015’te 450 milyon TL ile üç katına çıkacağını” dile getiriyor.
Türkiye mobil pazarlamada lider!
Mobil pazarlamanın tüm dünyada yükselen trend olduğunu söyleyen MMA Türkiye Eşbaşkanı Özgür Kölükfakı, mobil pazarlama alanında Türkiye’nin ABD, Japonya ve İngiltere gibi pazarlarla liderliği başarılı şekilde paylaştığını belirtti. Reklamverenlerin artık mobile yatırım yaptığını anlatan Kölükfakı, “Türkiye’de 66 milyon abone, 136 milyon cep telefonu bulunuyor. Tüketiciye ulaşmanın en kolay yolu artık mobil dünya” diyor. Mobil pazarlama ve reklam alanında Türkiyede geliştirilen uygulamalar diğer ülkelere öncü oluyor. Ajanslarla geliştirilen farklı ve yenilikci kurgular Türkiye’den diğer ülkere yayılıyor. Her yıl mobil platformu kullanan marka sayısı ikiye katlanıyor. Büyük ölçekli firmalardan KOBİ’lere mobil platform kullanımı artıyor. Özgür Kölükfakı, mobilin doğru yerde doğru zamanda doğru tüketiciyi yakalamak için en stratejik mecra olduğunu vurguluyor.
Son Yorumlar