Media Markt Türkiye’nin yeni İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, 2015’i organize elektronik perakende kanalının iki katı büyüme başarısıyla kapattıklarını, e-ticaret kanalında ise yüzde 50’ye yakın büyüme kaydettiklerini belirtti. Gökyıldırım: “Hedefimiz, müşteri memnuniyetiyle fark oluşturarak Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olmak” dedi
Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakende zinciri Media Markt Türkiye’nin yeni İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, yeni görevinde 28 Ocak’ta ilk kez basınla bir araya geldi.
Daha önce 14 yıl süresince Philips Elektronik’in yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarında üst düzey yönetici olarak görev alan, Türkiye’ye döndükten sonra ise sırasıyla Doğan Online ve LC Waikiki’de Genel Müdürlük görevlerini yürüten Gökyıldırım, düzenlenen basın toplantısında İcra Kurulu Başkanlık görevini üstlendiği Media Markt Türkiye’nin 2015 yılı başarılarına değinerek 2016 hedefleri ve planlarını aktardı.
Yenal Gökyıldırım: “Kanalın 2 katı büyüdük”
Media-Saturn Holding’in 2015 yılında 21.7 milyar Euro’luk ciro elde ettiğine dikkat çeken Yenal Gökyıldırım; Avrupa’daki en yakın rakiplerini 7 milyar Euro ciro farkıyla geride bıraktıklarını söyledi. Media Markt Türkiye’nin 2015’te organize elektronik perakende kanalının iki katı büyüdüğünü ifade eden Gökyıldırım; şirketin bir önceki yıla kıyasla sepet büyüklüğünde yaklaşık yüzde 30’luk bir artış yakaladığını ve son 3 ayda da yüzde 17 ciro artışı kaydettiğini belirtti. Gökyıldırım; “Yüzde 50’ye yakın büyüme yakaladığımız e-ticaret kanalımızla, Media-Saturn Holding içinde en fazla büyüyen ülkelerden biri olduk.” dedi.
Yenal Gökyıldırım, Türkiye’de emin adımlarla büyüdüklerinin altını çizerek; “177 bin metrekare toplam perakende alanı ile Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakende zinciriyiz. İlkini Ankara mağazamız ile hayata geçirdiğimiz şehir mağazalarımız ile yeni bir ivme kazandık. 2016 yılında 5’i şehir mağazası olmak üzere toplam 6 yeni mağazamızı daha hizmete açacağız.” dedi. Gökyıldırım, sektörde 2016 yılında %12 oranında bir büyüme beklenmesine karşın, Media Markt’ın sektörün üzerinde, %20 oranında büyüme hedeflediğini belirtti.
“Hedefimiz, tüketicilerin en çok tercih ettiği elektronik perakende firması olmak”
Bu yıl müşteri hizmetlerine yapılan yatırımlara hız verdiklerini, müşteri memnuniyetiyle fark oluşturarak tüketicilerin en çok tercih ettiği elektronik perakende firması olmayı hedeflediklerini ifade eden Gökyıldırım, “Müşteri memnuniyetini odağımıza aldık. Bugüne kadar yaptığımız araştırmalarda gördük ki, müşterilerimizin yüzde 60’a yakın bir bölümü sadece uygun fiyat sunan değil, daha iyi hizmet veren perakende markasından satın almayı tercih ediyor. 2016 ve sonrasında hayata geçireceğimiz yeni uygulama ve kampanyalarla müşterilerimizin kalbine taht kuracağız” dedi.
“Müşterilerimizin yüzünü hizmetlerimizle güldüreceğiz”
2016’da müşterilerinin yüzünü yüksek kaliteli hizmetlerle güldürmeye odaklandıklarını belirten Gökyıldırım, bu kapsamda hayata geçirecekleri çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi: “Müşteri memnuniyetinde bilgili ve donanımlı çalışanın önemini biliyoruz. Şimdiye kadar 2 bine yakın çalışanımıza 24 bin saatin üzerinde eğitim sağladık. 2016 yılında eğitim kapasitemizi 2 kat artırmayı hedefliyoruz. Gerek müşterilerimizin, gerekse çalışanlarımızın memnuniyetini en üst seviyede tutarak daha mutlu müşteriler ve çalışanlar hedefliyoruz” dedi.
“2016 mağazalarımızda dijital dönüşüm yılı olacak”
Gökyıldırım, Media Markt mağazalarının elektronik perakende dünyasındaki son teknolojilerle tamamen yenileceğini söyleyerek; “Mağazalarımızda elektronik etiket uygulamasını başlattık. Online kiosklar, elektronik etiketler ve yenilenen mobil uygulamalarımız, mağazalarımızda hayata geçireceğimiz dijital dönüşümün bir parçası olacak” dedi.
“Çok kanallı stratejimizi güçlendirmeye devam edeceğiz”
Mağazalar ve online alışveriş sitesinin yanı sıra mobil, tablet ve çağrı merkezini de içeren çok kanallı stratejilerini de güçlendireceklerini belirten Gökyıldırım, sözlerini şöyle tamamladı: “Araştırmalar, Türk tüketicilerin yüzde 56’sının çok kanallı alışveriş yapmayı tercih ettiğini gösteriyor. Müşterimiz ürünü nerede satın almak isterse oradayız.
Mağaza ve online satış kanalımızın yanı sıra son olarak yeni bir satış kanalı daha kattık. Çağrı merkezimizi arayan tüketicilerimiz istedikleri ürüne bu kanaldan da kolayca sahip olabiliyorlar. Bu kanalda 4 ayda hedeflerimizi 3’e katlayan bir başarı yakaladık. Buna ek olarak, internetten alışveriş yapan tüketicilere sunduğumuz ‘mağazadan teslim al’ servisimizin de çok sevildiğini görüyoruz. 2015’te yaklaşık 10 bin satın alma bu yöntemle yapıldı. Kısacası cepten, web’den, app’ten ve tabletten ulaşılabilen satış kanallarımızı çoğaltmanın ve müşterimize uçtan uca bir deneyim yaşatmanın gururunu yaşıyoruz.Media Markt olarak global bilgi birikimimizle Türkiye’nin perakendecilik ve rekabet anlayışına yeni bir soluk getirdik. Bu öncü rolümüzü devam ettireceğiz” dedi.
Son Yorumlar