Obama’nın Teknoloji Danışmanlarından ve Teradata’nın CTO’su Stephen Brobst, TeradataDay için İstanbul’daydı. Türk iş dünyasına rekabette teknolojinin stratejik kullanımına ilişkin önemli açıklamalarda bulunan Brobst, teknoloji sayesinde gündelik hayatımızın da tamamen farklılaşacağını dile getirdi.
İş zekası ve veri ambarı alanında dünya lideri olan Teradata, her yıl gerçekleştirdiği ‘TeradataDay’ adlı etkinliği bu yıl 4. kez düzenledi. “Bir’likten Güç Doğar” konsepti ile düzenlenen etkinliğin bu yıl önemli bir konuşmacısı vardı; Stephen Brobst…
ABD Başkanı Barack Obama’nın İnovasyon ve Teknoloji komitesinde görev alan, aynı zamanda Teradata’nın CTO’su Brobst, finans, perakende, telekomünikasyon başta olmak üzere kurum yöneticilerine teknoloji kullanımındaki en son yaklaşımları anlattı.
Veri ambarı alanında dünya lideri Teradata’nın geleneksel hale getirdiği TeradataDay Etkinliği bu yıl 23 Kasım Salı günü Swiss Otel Bosphorus’da gerçekleşti. “Bir’likten Güç Doğar” başlığıyla düzenlenen etkinliğe Teradata uzman danışmanları, Teradata İş Ortakları ve Teradata müşterileri olan 200’ün üzerinde kişi katıldı.Teradata, Krizde Büyüdü
Teradata Türkiye Genel Müdürü Murat Yılmaz’ın açılış konuşması ile başlayan etkinlikte Teradata’nın 2009 yılında sektördeki diğer firmaların aksine büyüme kaydettiği ve 2010 yılının ilk dokuz ayında da bu büyümenin devam ettiğini belirtildi. Yılmaz Teradata hakkında şu bilgilere de yer verdi.
– Teradata, Information Week dergisi tarafından yapılan araştırmada bilişim alanında en stratejik 10 firma arasında yer aldı.
– Teradata, Garnter’ın yaptığı araştırmada son 6 yıldır kendi alanında lider konumdadır.
– Teradata tam 30 yıldır, yalnızca Veri Ambarı alanına odaklanıyor.
– Teradata’yı rakiplerinden ayıran en önemli özellik, kurumların sahip olduğu verileri tek bir platformdan takip edebileceği entegre veri ambarı hizmeti ve uygulamalar sunar. Veri ambarı çözümleri ile Teradata sektöründe lider konuma ulaştı.
– Teradata, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 15”lik artış trendi yakalayarak gelirini 489 milyon dolara çıkardı. Böylece 2010 yılı üççeyrek, yani ilk dokuz aylık bilançosunda 1 milyar 388 milyon dolarlık gelir etti.
– Teradata’nın 2010 yılı üçüncü çeyrek kârıysa 75 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu dönemde hissedarlar, hisse başına 0.44 dolarlık kazanç elde etti.ABD Başkanının
Danışmanlarından ve İş Zekası Guru’su Brobst’tan Teknolojik Öngörüler
“30 yıldır entegre olmaya, veriyi bilgiye dönüştürmeye, bu sayede müşterinin hızlı karar almasına odaklandık!”
Etkinlikte en çok katılımın gerçekleştiği konuşma ise Teradata’nın Teknoloji’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Stephen Brobst’un konuşması oldu. Brobst konuşmasında, “kurumlar sahip olduğu yoğun miktardaki veriyi farklı birimlerde tutmanın ne kadar masraf sağlıtığından yakınıyorlar” diyerek şunları ekledi “bu verileri tek bir platformda bulundurarak hızlı karar alma aşamalarında bilgiye dönüştürmek gerekir, Teradata 30 yıldır buna odaklanıyor.” Teknoloji Sayesinde Kişiye Özel ilaçlar Bile Hazırlanacak!
“Günümüzün hızla ilerleyen teknolojik gelişmeleri ışığında mobil sistemler çok daha büyük önem kazandı. İnsanlar artık, sahip oldukları mobil cihazlar sayesinde kendi yaşam kalitelerini geliştirmek için günlük olarak programları takip edebilecekler. Veri Ambarı ve İş Zekası hizmetinin buna imkan sağladığı bugünden itibaren artık yakın zamanda kişinin DNA bilgileri üzerinden ona özel ilaç hazırlanmasına kadar teknoloji ilerliyor ”
İş Zekası “guru”su olarak da tanınan Brobst’un uzmanlık alanı; rekabetin yoğun olduğu iş koşullarında teknolojinin stratejik kullanımını müşteriye sunmak. ABD Başkanı Barack Obama’nın Başkanlık Danışmanlık Kurulu’nda İnovasyon ve Teknoloji komitesinde danışman olan Brobst bu komitede Bilim ve Teknoloji konularında yaptığı çalışmalarla tanınan bir isim.
Veri ambarı alanında lider konumda olan Teradata kendisini farklı kılan hizmetini, verileri tek bir platformda konsolide etmenin sağladığı faydaları iş dünyasına tanıtmak amacıyla bu etkinliği her yıl düzenliyor.
Etkinlikte İş Zekası sistemini tek bir yapı içinde kullanmanın kurumlara sağladığı iş kazançları anlatıldı. Teradata müşterileri ve İş Ortaklarının da konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte, Teradata çözümlerini kullanan kurumların başarı öyküleri de vardı. “Bir’likten Güç Doğar”
Verilerin yoğun olarak biriktiği kurumlarda, bu verilerin bilgiye dönüştürülmesi aşamasının farklı birimlerde gerçekleşmesi ciddi bir zaman ve maliyet kaybına neden olduğu biliniyor. Teradata veri yönetimini tek bir yapı içerisinde gerçekleştirerek, kurumlara kısa vadede konsolide edilmiş bilgiye daha fazla kullanıcı tarafından hızlı erişim ve bu sayede maliyetlerini daha aşağı çekme imkanı sağlıyor.
Son Yorumlar