Birleşik Ödeme’nin yaptığı araştırmaya göre, tüketicilerin halen yarısı faturalarını banka şubelerinden ödemeyi tercih ediyor. Cep mobil şube kullanım oranları ise hala yüzde 1 seviyesinde…
Akıllı ödeme teknolojileri aracılığıyla müşterilerine ve iş ortaklarına avantajlar sağlayan yeni nesil ödeme şirketi Birleşik Ödeme’nin yaptığı araştırma, tüketicilerin fatura ödeme alışkanlıkları, korkuları ve merakları hakkında ilginç sonuçları gün yüzüne çıkardı. Araştırmaya göre fatura ödeyenlerin neredeyse yarısı ödemeyi banka şubesinden yapmayı tercih ediyor. Cep mobil şubeleri kullananların oranı ise halen yüzde 1 seviyesinde. Araştırmaya göre Türkiye’de fatura ödeyenlerin en büyük korkusu su kesintisi. Nitekim 12 binin üzerinde Twitter kullanıcısı ile yapılan çalışmada ‘kesilmesinden en çok korkulan hizmete’ tüketicilerin yüzde 62’si ‘su’ cevabını verdi.
Tüketicilerin yüzde 22’si elektrik, yüzde 11’i internet, yüzde 5’i de doğalgaz kesintisinden korkuyor. Ankara’da düzenlenen 2. Su ve Çevre Ödülleri’nde “En İnovatif Kent Teknolojisi” kategorisinde ödüle layık görülen Birleşik Ödeme’nin öncülüğünde hazırlanan ve 350 bin verinin analizi sonucu ortaya çıkan çalışmada fatura ödeyememe gerekçesi de araştırıldı. Buna göre tüketicilerin yüzde 44’ü ‘parası olmadığı’ için faturasını ödeyemiyor ya da ödemeyi erteliyor. Yüzde 40’ı ‘fatura kendisine ulaşmadığı’ için, yüzde 9’u sistem arızası nedeniyle, yüzde 6’sı ise kurum hatası dolayısıyla, yüzde 1’i de ‘sıra’ yüzünden faturasını ödeyemiyor. Ürettiği inovatif, pratik, güvenilir ve farklı çözümler ile sektöründe ayrışan Birleşik Ödeme CEO’su İlker Sözdinler, fatura ödeyememenin teknolojik veya sistemsel arızalarını giderici çözümleri geliştirmeyi sürdüreceklerini belirterek, “Tüketicilerin yüzde 56’sı faturasını teknik sebeplerle ödeyemiyor. Biz geliştirdiğimiz Sumatik, Gazmatik gibi çözümlerle bu sorunları sıfıra indirmeyi amaçlıyoruz.” dedi.
Araştırmaya göre Türkiye’de faturaların yüzde 86’sını iş sahibi tüketiciler, yüzde 2’sini ise öğrenciler ödüyor. Geri kalanını ise ‘diğer’ tüketiciler ödüyor. Keza tüketicilerin yüzde 47’si faturasını banka şubesine giderek ödüyor. Yüzde 17’si internet bankacılığı, yüzde 8’i de cep telefonu üzerinden fatura borcunu ödüyor. Faturasını, Fatura Ödeme Merkezleri veya PTT Şubesi’nden gerçekleştirenlerin oranının ise yüzde 7’de kaldığına dikkat çeken Sözdinler, Türkiye’de yaşayanların yeni ve iş kolaylaştıran kanallara hızla adapte olabildiğine dikkat çekerek, “Biz de bu bilinçle tüketicilerin ve kurumların işini kolaylaştırmak için çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Nitekim yakın zamanda tanıtacağımız yeni ürünler de bu bakış açımızı yansıtıyor olacak.” değerlendirmesinde bulundu.
Ekim 2015’te Türkiye’nin BBDK tarafından e-para lisansıyla yetkilendirilen ilk şirketlerinden olan Birleşik Ödeme’nin öncülüğünde hazırlanan araştırmada dikkat çeken diğer ayrıntılar ise şöyle: Twitter’da fatura ödemeleri ile ilgili en çok konuşmayı tatil zamanına denk gelen ağustos ayında yapıyoruz. En çok konuştuğumuz fatura türü ise telefon faturaları. Yüzde 43,1 ile açık ara önde. Yüzde 17,4 oranında elektrik faturası ile ilgili konuşma yaparken, bunu yüzde 16 ile su, yüzde 13,4 ile internet, yüzde 6,4 ile TV platformu, yüzde 3,6 ile doğalgaz faturası hakkında konuşuyoruz.
#Fatura, #BirleşikÖdeme, #CEO, #İlkerSözdinler,#AkıllıÖdemeTeknolojileri, #BBDK, #Twitter
Son Yorumlar