Rekabetin kızıștığı ortamda özellikle müșteriyi mağazanın içine çekecek girișimler önem kazanıyor. AVM’lerde veya ișlek caddelerde müșteriyi mağazalara çekmek, tüketicinin karar sürecinde etkin olmak, en önemli konulardan. Bir mekana ya da mağazaya girdiğimizde hatta bazen girmeden önce o an farkında olmadığımız etkenler tüketiciyi içeriye çekebiliyor veya satıș sürecini hızlandırabiliyor. Tüketici için satın alma kararı ihtiyacın yanı sıra duyuların da etkili olduğu bir karar süreci. Dolayısı ile günümüzde en bașta ‘’dijital ekranlar’’ üzerine sunulan mağaza çözümleri, müșteriyi içeriye çekmek için etkili oluyor. Flo Mağazacılık Pazarlama ve Kurumsal İletișim Direktörü Kemal Ömerci ile mağaza vitrinleri ve içine özel olușturdukları tek merkezden yönetilen ”Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları’’ üzerine konuștuk.
Digital Signage stratejilerinin markanıza katkıları neler oldu?
Ziylan olarak Digital Signage çözümlerini Flo ve Sport In Street mağazalarımızda vitrin önü ekranlar, videowall sistemleri, interaktif uygulamalar ve mağaza içi çözümler olarak kullanıyoruz. Vitrinler, içeride müşterilerimizi nelerin beklediğini anlatmak için çok önemli mecralar. Dijital ekranlar aracılığıyla vitrinlerimizde yaptığımız dinamik yayınlar sayesinde bu mecraları daha aktif kullanabiliyor ve tüketicilerimizin dikkatini mağazamıza çekebiliyoruz. Farklılığımızı ortaya koyabiliyoruz.
Bunun yanısıra dijital ekranlarımız sayesinde maliyetlerimizi de düşürdük diyebiliriz. Mağaza içi ve dışı için kullanılan basılı metaryellerin tasarımı, değişimleri, matbaa harcamaları ve bu çalışmaların uygulanması için operasyonel işlemlere yaptığımız harcamalarımızı azalttık.
Toplam kaç adet mağazanızda sistem aktif çalışıyor?
Flo markamızın 218 mağazasında 427 ekranda sistem aktif. Ayrıca 32 Sport In Street mağazasında da 122 ekran ile Digital Signage çözümlerini kullanmaktayız. Bundan sonra açılacak şubelerimizde de Digital Signage ekran çözümlerini kullanmayı planlamaktayız.
Dijital ekranları ve dijital ekran kullanmadığınız dönemleri kıyasladığınız da en büyük artıları nedir? En önemli avantaj; hız. Perakende; tüm özel günlerin yansımalarının görüldüğü, sürekli kampanyaların yapıldığı, hızlı değişimlerin olduğu bir sektör. Bu değişimler bazen tüm mağazalarımızda, bazen de tek bir mağazamızda olabiliyor. Bizim için bu değişime ayak uyduracak bir sisteme sahip olmak çok önemli. Dijital ekranlar bize her mağazamızda istediğimiz an değişiklik yapabilme imkanı sunuyor.
İçerik Yönetimi konusunda nasıl çözümler üretiyorsunuz? Dijitalleşmenin ve görsel kalitenin artmasının soyut ve somut katkılarını nasıl değerlendirirsiniz? İçerik yönetimi konusunda da şubelerimize veya bölgelerimize özel ürün yayınları yapabiliyoruz. Bu bizim için oldukça avantajlı bir konu. Yurt içinde veya yurtdışında bulunan tüm mağazalarımız için ayrı ayrı içerik hazırlayabilmek bizim için çok önemli. İstediğimiz zaman istediğimiz içerikte, herhangi bir baskı maliyetine girmeden, montajı ile uğraşmadan ve en önemlisi hataya yer vermeden tek merkezden kontrol ederek değişiklik yapabiliyoruz. Bu içerikler insanların dikkatini çekecek ve ürünlerimizi öne çıkaracak şekilde tasarlanıyor. Sonuç itibariyle kullandığımız Digital Signage çözümleri dijital yayıncılık ve hızlı içerik yönetiminin markaya olan katkısını açıkça gösteriyor.
Sistem 9 ‘un hizmetlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Anahtar teslim çözümler üretmesinin şirketinize katkıları hakkında sözedermisiniz?
DigitalSignage konusunda Sistem 9’dan hizmet alıyoruz. Çözüme yönelik yaklaşımları 200’ün üzerindeki mağazamızda bulunan 500’den fazla dijital ekranın yönetiminde bize büyük katkı sağlıyor. Sistem 9; kendilerine ait olan DS yazılımı, profesyonel sistem kurulumu ekipleri ve uzaktan erişim ekran takibi yapabilmesi, teknik desteği ve içerik yönetimi/üretimi veren bir firma olarak anahtar çözümler sunuyor. Gerek istediklerimize göre uygulanan yazılım geliştirme olsun, gerek içerik yönetimi olsun gerekse de entegrasyon konusunda başarılı hizmetler aldık. Sunduğu çözümler, sistemin montajından ar-ge geliştirmelerine, merkezi sistem yayın yapabilme kabiliyetinden altyapısına kadar büyük iş gücü ve bilgi gerektiren şeyler.

Suzi BAHARTİ
“Sistem 9 olarak, perakende sektörüne yönelik sunduğumuz; “Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları“ (Digital Signage) uygulamaları afiş, poster, vb. maliyetleri firmalar açısından ortadan kaldırıyor. İşletme sahipleri, sadece maliyet yükünden kurtulmakla kalmıyorlar, bunun yanı sıra bilgi ve tanıtımlarını en son teknolojilerle hazırlanmış görsellerle, grafiklerle sunarak, tüketicilerin beğenilerini kazanıyor. Hizmet verdiğimiz müşterilerimizin mağazalarında yer alan dijital ekranlar ve bu ekranlarda yer alan görsel kalitesi yüksek ürün tanıtımlarıyla satışların, yüzde 20-25 civarında arttığı gözlemlendi.”
#Sistem9,#FloMağazaları, #Teknoloji, #Dijitalleşme, #DigitalSignage, #DijitalYayın, #BilgilendirmeEkranları, #Flo, #KemalÖmerci, #EDönüşüm, #Manşet
Son Yorumlar