Tayyar Bacak – ABH Genel Müdürü
CRM’in önemi nedir?
Bildiğimiz gibi mevcut ekonomik sistemde mal ve hizmet üreticilerinin rakipleri her geçen gün daha da artmaktadır. Müşterilerin önlerindeki alternatifler arttıkça, alıcılar fiyata ve kaliteye karşı giderek daha duyarlı hale gelmektedirler. Ürünleri ya da hizmetleri farklılaştırma gittikçe önem kazanmaktadır. Müşteri odaklı düşünme bu noktada ortaya çıkar. Koşulsuz müşteri tatmini anlamına gelir. Müşterinin değişen ve gelişen beklentilerini karşılayabilmek en önemli unsur haline gelmiştir. CRM’ in önemi de burada ortaya çıkar.
Üst yönetim tüm süreçleri tek bir platformdan izler, tüm departmanlarda maliyetler düşer; çapraz satış mekanizmaları oluşur; iş süreçlerinde yüksek verimlilik sağlanır; organizasyon hız ve çeviklik kazanır; müşteri tüm organizasyon tarafından tanınır; müşteri ile her türlü etkileşim sonucu bilgi toplanır; müşteriden toplanan ham veri, bilgiye dönüştürülür. Bu toplanan bilgiye zeka kazandırılır.
Böylelikle maliyetler azalır, yeni ve mevcut müşteriye satış imkanları artar, müşteri sadakati sağlanır, son tahlilde firmanın gelirleri ve karı artar. CRM bu sonuçlara ulaşmakta günümüz ekonomik sisteminde en önemli stratejidir.
CRM’in kalitelendirilmesi için neler gereklidir?
Öncelikle CRM’ in sadece bir teknoloji implementasyonu olmadığını belirtelim. CRM bir iş stratejisidir. Bu anlamda bu iş stratejisinin beklenen sonuçları vermesi ve kalitelendirilmesi için üst yönetim liderliği ve desteği kaçınılmaz olmalıdır. Sonrasında; CRM için sunulan teknolojinin tüm farklı iş süreçlerini verimli bir şekilde karşılıyor olması ve iş süreçlerinin doğru algılanıp teknoloji ile bütünleştirilmesi gerekmektedir. CRM implemantasyonu sürecinde iş analizi, proje yönetimi, teknik yetkinlik, uyarlama, dokümantasyon ve proje sonrası destek kritik noktalardır. Danışmanlık alınan firmaların CRM uygulamaları konusunda tecrübesi, uluslararası standartlarda proje yönetim ve hizmet metodolojisi sunması CRM’ in kalitelendirilmesi için kurumlar adına en önemli noktalardır.
CRM yatırımı yapmak isteyen şirketlere sunduğunuz çözümler ve fizibilite çalışmalarınız nelerdir?
Anadolu Bilişim olarak CRM yatırımı yapmak isteyen şirketlere SAP ve Microsoft gibi dünya lideri firmalarının çözümlerini sunuyoruz.
Öncelikli hedefimiz müşterilerimizin süreçlerini analiz edip, tam olarak ihtiyaçlarını belirlemek. Müşterimizin süreçlerini, ihtiyaçlarını, teknik altyapılarını kısacası Müşterimizi anladıktan sonra; süreçlerine, yapılarına ve bütçelerine en uygun çözümü konumlandırıyoruz.
ABH olarak müşterilerimize sadece teknoloji ve yazılım çözümleri sunmuyoruz. İş süreçleri danışmanlığı ve proje yönetimi konularındaki uzmanlığımızı da kendileriyle paylaşıp iş yapma biçimlerini daha verimli hale getiriyoruz.
Müşterilerimizin donanım, bakım, güvenlik, lisans maliyetlerini düşürmek için “hizmet olarak yazılım -SaaS- “ ve “Kullandığın Kadar Öde” programlarımızı da alternatif olarak sunuyoruz.
Son Yorumlar