Türkiye’de geçen yıl online alışveriş yüzde 23,4 artarak 68 milyar 368 milyon liraya ulaştı.
TUİK’in Hane Halkı Bilişim Teknolojilerini Kullanım Araştırması’na göre, 2015 yılında yüzde 33.1 olan internetten mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı, geçen yıl sadece yüzde 1 artarak 34.1’e yükseldi.
400’ü aşkın online mağazayı tek çatı altında toplayan Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, müşteri sayısı çok artmasa da 2012’den beri her yıl rekor düzeyde büyüyen sektörün, geçen yıl da, 2015’e göre yüzde 23,4 artışla 68 milyar 368 milyon liralık bir ciroya ulaştığını bildirdi. 2015’te e-ticaretin cirosu 55 milyar 389 milyon liraydı.
-Müşteri sayısı yerinde sayıyor
2012’de 25 milyar 178 milyon lira olan online alışveriş ve diğer işlemler karşılığı internetten yapılan kartlı ödeme miktarının 5 yıldır ara vermeden rekor seviyede büyüdüğünü anlatan Kayral, “Son 5 yıldaki büyüme yüzde 170’in üzerinde. E-ticaret 5 yıldır rekor seviyede artıyor ama TUİK araştırmasında aktif müşteri olarak görülen yüzde 34,1’in karşılığı olan 10 milyon müşteri sayısı hep yerinde sayıyor” dedi.
TUİK verilerine göre Türkiye’de her 10 haneden sekizinin internet erişimine sahip olduğunu anımsatan Kayral, şunları söyledi:
“Bu rakamlar ülkemizde yaklaşık 40-50 milyon kişinin e-ticaret sektörünün potansiyel müşterisi olduğunu gösteriyor. Buna karşın, online alışveriş sitelerinin aktif kullanıcısı 10 milyona takıldı kaldı. Son 5 yıldır yüzde 20-35 arasında artan e-ticaretin aslında yüzde 400-500 büyüme potansiyeli var. Ne yapıp edip bu müşteriyi online pazara çekmemiz gerekir” diye konuştu.
Dijital alışveriş her yıl rekor kırsa da Türkiye’de e-ticaretin genel perakende içindeki payının yüzde 2’lerde kaldığının da altını çizen Kayral, şunları söyledi:
-“3 milyar TL kasada kaldı”
“Sanal alışverişlerde öteden beri gelen bir güvenlik kaygısı var. Bu kaygılar aşıldıkça e-ticaretin genel perakende içindeki payı hızla dünya seviyelerine, hatta daha yukarılara çıkacaktır. Türkiye’deki bir başka sorun ise sanal alışverişlerin avantajlarının tam olarak kullanılmamasıdır. E-ticaretin çok yaygın olduğu İngiltere’de online alışverişlerin büyük çoğunluğu para iadeli alışveriş siteleri aracılığı ile yapılmakta. Bir örnek vermek gerekirse, İngiliz sitesi Quidco.com’un 5 milyon üyesi bulunuyor. Bu site üzerinden 800 milyon poundluk alışveriş yapılıyor ve bu site her yıl üyelerine 50 milyon pound dağıtıyor.”
Para iadeli alışveriş sitelerinin avantajlarına da değinen Kayral, “Müşteri, online mağazaya direkt girmek yerine Avantajix.com gibi siteler üzerinden girerse, bizler komisyon alıyoruz ve bu komisyonu müşteriye aktarıyoruz. Alışverişler benzersiz şekilde ucuza gelebiliyor. Para iadeli alışveriş siteleri kullanılmadan yapılan online alışveriş nedeniyle geçen yıl müşterinin cebine girmesi gereken yaklaşık 3 milyar TL, e-ticaret sitelerinin kasasında kaldı. Aslında bu para e-ticaret sitelerinin dağıtmaya hazır olduğu promosyon tutarıydı. Ama bu parayı sadece para iadeli alışveriş sitesinden geçenler kullanabildi” diye konuştu.
#ETicaret, #2016yılı, #rekor, #TUİK, #Araştırma #Avantajix, #sonhaber
Son Yorumlar