Türkiye’nin yenilikçi ödeme sistemi şirketi iyzico, 2017 yol haritasını belirledi. Odağına yurtdışı pazarları alan iyzico, şirketlere sunduğu farklı çözümlerle ödeme sistemleri sektöründe bölge liderliğini yakalamayı hedefliyor.
Kolay ve güvenli ödeme platformu iyzico, bölgesel liderlik hedefine adım adım ilerliyor. 9.500 üzerinde aktif üye işyeri ve 195.000 aktif satıcıya ödeme hizmeti sunan iyzico, 2017’de iyzicrossborder ile Türkiye’nin ihracatına da önemli bir katkı sağlamayı hedefliyor. Şirket, ilk olarak 2016 yılının başında İran pazarını dünyaya entegre etti. Bu pazarda yakalanan başarının ardında iyzico, şimdi ise odağına İstanbul’a maksimum 3 saat uçuş mesafesindeki bütün ülkeleri aldı.
e-ticaretin ihracattaki yerine değinen iyzico CEO’su Barbaros Özbuğutu, “Ekonomi Bakanlığı’nın hazırladığı 2017-2019 e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı’nda e-ticaret yoluyla mal ve hizmet ihracatının artırılması, bunun için bir ekosistem oluşturularak Türkiye’nin bölge için bir e-ticaret merkezi olması hedefleri yer alıyor. Bu çalışma özellikle KOBİ’ler gibi ihracat yapmakta zorlanan şirketler için büyük önem taşıyor. Dünya Bankası’nın Şubat ayı başında yayınladığı Türkiye Düzenli Ekonomi Notu’nda da 2017 yılında Türkiye’nin büyüme performansının iyileşen ihracat sayesinde artacağı tahmin ediliyor. Mevcut konjoktür doğrultusunda ihracat şirketlerin iş modellerinin merkezine doğru kayıyor. Biz de iyziCrossborder ile şirketlere ödeme çözümleri sunarak dünyaya açılabilmelerine olanak tanıyoruz. Bu hizmetimizle ürünlerini dünyanın her yerine ulaştırabilen şirketler, iş hacimlerini ve karlılıklarını artırıyor” dedi.
2016 yılında e-ticaretin global hacmi 1.8 trilyon dolara ulaştı. Bu rakamın yaklaşık yüzde 20‘sini crossborder ticaret oluşturuyor. Türkiye’deki e-ticaret hacmine ilişkin konuşan Özbugutu, şunları söylüyor: “BKM verilerine göre 2016’da internetten yurtiçinde yapılan kartlı ödemelerin toplamı 68,4 milyar TL iken bu rakamın 5,4 milyar TL’si crossborder harcamalar oldu. Global anlamda bu oran yüzde 20 iken Türkiye’de yaklaşık yüzde 8 oldu. Bu harcamaların yaklaşık yüzde 95’ini hava yolları, konaklama sektörü oluşturdu. Elimizdeki rakamlara baktığımızda Türkiye’nin crossborder e-ticaret hacminin ne kadar az olduğunu görüyoruz. Ancak bu durum aynı zamanda bir fırsata da işaret ediyor. Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin sınır ötesi satışlarda önemi artacak.”Şu anda turizm, oyun, tekstil gibi alanlarda hizmet veren birçok e-ticaret şirketiyle çalışan iyzico, İran’a finansal hizmetler sağlayan ilk ödeme şirketi oldu. Ambargoların kalkmasıyla kapalı bir ekonomi olan İran’daki potansiyeli gören iyzico, 2016 yılının Şubat ayında ülkede kullanılan kartları uluslararası ödeme sistemlerine entegre ederek yurtdışından yapılacak online alışverişlerde kullanılabilmelerine olanak tanıdı. 2015 verilerine göre İran’da yaklaşık 231 milyon adet banka ve kredi kartı bulunuyor. Kartlı ödeme hacmi yıllık bazda 300 milyar dolar, kartlı ödeme adedi yıllık ise 10 milyar adet seviyesinde… BKM 2016 yılı verilerine göre yaklaşık 58 milyon kredi kartı, 115 milyon adet ise banka kartının bulunduğu Türkiye’de ise kartlarla yapılan alışveriş tutarı 587 milyar liraya ulaştı.
İran’ın KOBİ’lerden uluslararası şirketlere tüm firmalar için fırsatlar barındıran yeni pazarlar arasına girdiğini hatırlatan iyzico CEO’su Barbaros Özbuğutu, sözlerine şöyle devam etti: “Şu anda Atlasglobal ve Modanisa İran pazarındaki çözümlerimizi kullanan şirketlerden bazıları… Kendimize iki yıllık bir hedef koyduk, bu süreçte daha çok şirketi İran pazarıyla buluşturacağız.”
#İyzico #ŞirketleriDünyayaBağlıyor #Şirket #ÖdemeSistemi #Çözümler #ETicaret
Son Yorumlar