Teknoloji dünyasının önemli oyuncularından olan Epson’un ofislere yönelik sunmuş olduğu çözümleri ve ürün portföyünü konuştuğumuz Epson Türkiye Müşteri Hizmetleri Müdürü Engin Hıraoğlu, sundukları geniş ürün yelpazesi ile her türlü ihtiyacı karşılayacak yazıcı çözümlerinin bulunduğunu ve dijital dönemin artarak değerini yükselttiği günümüzde baskının beklenenin aksine değerini kaybetmeyeceğine vurgu yaptı…
Epson’un ofis yaşamına yönelik ürün portföyünde neler yer alıyor?
Sadece ofis olarak değerlendirmek gerekirse yazıcılar, projektörler ve tarayıcılarımız mevcut. Tüm bu segmentlerde
model yelpazemiz oldukça geniş, özellikle de yazıcılar ve tarayıcılar tarafında.
Özellikle yazıcı segmentine baktığımızda rekabet çok güçlü. Epson olarak bu alanda hangi
noktadasınız ve sunduğunuz avantajlar nedir?
Biz Epson olarak yazıcı tarafında tüm ihtiyaçlara cevap verebilen genişlikte bir ürün portföyüne sahibiz öncelikle. Evofis tipinden açık hava reklamcılıkta kullanılan geniş formata, tekstil baskısından fotoğrafa, monodan 6 renk modellere, etiket çıktısına özel tiplerden mevcut mürekkep haznesiyle 86bin sayfa baskı alabilen yazıcılara kadar birçok tipte ve teknolojide ürünümüz mevcut. Dolayısıyla ürün yelpazesi genişliğinde rakipsiz diyebiliriz.
Orijinal mürekkep tankı sistemini dünya ve Türkiye bazında ilk lanse eden biziz. Bu çok önemli ve farklı bir teknoloji idi ki, artık birçok kullanıcı açısından yüksek benimseme oranına ulaştığı için normalleştiğini mutlulukla söyleyebiliriz. Bu sistem özellikle çok miktarda baskı alan şirketler için sayfa başı çıktı maliyetini minimize eden bir teknoloji. Örneğin 500 sayfalık bir top kağıdın siyah beyaz baskısı için harcanan mürekkep maliyeti sadece 3,43 TL. Bu teknolojinin tabir-i caizse abisi diyebileceğimiz, daha büyük mürekkep poşetleriyle donatılmış RIPS (ReplacableInk Tank System) serisi yazıcılarımız ilk mürekkep tesliminde 75bin ve üzeri baskı kapasitesiyle çok
nüfuslu şirketler, eğitim kurumları, holdingler gibi yapılanmalar için inanılmaz avantajlı zira sayfa başına düşen baskı maliyeti neredeyse yok. Kısacası sunduğumuz en büyük avantaj yüksek kalitede baskıyı minimum maliyetle sunuyor olmak. Ayrıca Epson inkjet yazıcılarda kullanım ömrü boyunca değişmesi gereken parçalar lazer teknolojisine göre son derece azdır ve baskı kafası bir sarf malzemesi değildir. Ömürlü malzemelerin az olması cihazın daha da az servis gerektirdiğinin en önemli göstergesidir. Bu durumlar esas dikkat edilmesi gereken unsur olan Toplam Sahip Olma Maliyeti açısından son derece kritik önem taşıyor. Epson’un tüm ürünlerindeki tüm parçalar yine Epson tarafından üretiliyor. Bu parçaların maksimum entegrasyonu, dolayısıyla ürünün yüksek performansı ve kalitesi açısından oldukça kritik. Bir diğer avantajımız ise satış sonrası hizmetler. Türkiye genelinde, her ilde Epson yetkili teknik servislerine kolaylıkla ulaşmak ve yüksek kalitede hizmet almak mümkün. Satış kadar satış sonrası hizmet ve dolayısıyla müşteri memnuniyeti son derece önemli malum. Son olarak değinmek istediğim konu ise çevre ki aslında tüm dünya ve kullanıcılar için tüm avantajlardan daha da önemli. Epson olarak biz tamamen çevre dostu bir kurumuz. Yazıcı teknolojisinde de inkjet tarafındayız. Epson inkjet yazıcı kullanan bir kurum, çevreye ve kullanıcılarına minimum zarar verdiğine gönül rahatlığıyla inanabilir. Rakamlarla örneklendirmek gerekirse sadece Batı Avrupa’da işletmelerin lazer yerine Epson inkjet yazıcı kullanması durumunda ortaya çıkan veriler oldukça dikkat çekici. Yüzde 94’e kadar daha az atık, en az 221 bin tonluk atığın olmaması anlamına geliyor. Yüzde 96’ya varan enerji tasarrufu, ortalama 507 bin hanenin elektrik, su vb. giderinin eşiti. Yüzde 92’ye varan daha az CO2 salımı ise 26 milyon 900 bin ağaç tarafından emilen miktar.
Her şey bu kadar dijitalleşirken baskının geleceğini nasıl değerlendiriyosunuz?
Dijitalleşme artan ivmeyle devam edecek ancak baskı da artmaya devam edecek. Tezat gibi görünse de değil. Özellikle ülkemiz gibi sürekli gelişmeye devam eden, her geçen günyeni birçok şirketin kurulduğu ve dolayısıyla sözleşme, teklif vb. dokümanların sürekli basıldığı bir ortamda baskı sayısı kesinlikle azalmayacaktır.
Yeni ofis kuracak girişimcilere veya mevcut teknolojik donanımlarını yenileyecek karar vericilere
neler önerirsiniz?
Öncelikle ‘İlk Sahip Olma Maliyeti’ yerine ‘Toplam Sahip Olma Maliyeti’ ne bakmalılar. Bir yazıcıyı uygun fiyata alabilirsiniz ancak kartuş değişiminde öyle bir bütçe söz konusu olur ki neredeyse yazıcı fiyatından yüksek kalabilir. Kullanım ömrü boyunca hangi periyotlarda hangi parçaların değişmesi gerekeceğini ve maliyetini bilmeleri gerekir. Diğer bir husus bu değişimlerin yazıcının durmasına ve iş kaybına yol açacağıdır. Teknolojik ürünler demirbaştır ve uzun ömürlüdür, dolayısıyla kullanım maliyeti önemlidir. Gerek işlevsellik, gerekse alan ergonomisi bazında çok fonksiyonlu ürünlere yönelmeleri diğer bir önerim. Akıllı teknolojiyi kullanmak da son derece önemli. Mesela projeksiyon seçiminde toplantıya farklı mekanlardan dahil olabileceğiniz ve/veya akıllı tahta özelliğine sahip – parmak dokunuşlu ürünler seçmek iş kalitenizi ve verimliliğinizi arttıracaktır.
#EpsonTürkiye #EnginHıraoğlu #dijitalleşme #İlkSahipOlmaMaliyeti #ToplamSahipOlmaMaliyeti #RIPS
Son Yorumlar