Zyxel tarafından 2Europe araştırma şirketine yaptırılan ankete göre Wi-Fi internet erişimi hizmet kalitesi otel seçiminde önemli bir kriter. Aynı araştırma verilerine göre otel misafirleri gürültüden sonra en çok zayıf Wi-Fi sinyalinden şikayetçi oluyor.
Zyxel tarafından yapılan yeni bir araştırma, Avrupa’daki otellerin yarısından fazlasında (%55) müşterilerin en çok talep ettiği üç hizmetten birisinin Wi-Fi olduğunu gerçeğini ortaya koydu. Aynı araştırma verilerine göre otellerin yüzde 38’i, ağa bağlanan cihaz sayısının çokluğu sebebiyle daha iyi hizmet sunmak için ekstra çaba sarf ediyor ve yeni teknolojilere yatırım yapıyor.
İstatistikler, Zyxel’in Batı Avrupa’daki Otellerin Ağ İletişimi Raporu’ndan alındı. Zyxel ekibi hizmet kalitesini artırabilmek adına konaklama sektöründe, otel misafirlerinin internet erişim tercihleri ve ağ teknolojileri bağlantı kalitesi ihtiyacını araştırdı. Araştırmaya Avrupa’nın önemli pazarlarından dokuz ülkedeki 400’den fazla BT yöneticisi katıldı.
Araştırma verilerine göre Wi-Fi otellerde en çok talep edilen üç hizmetten biri olarak tanımlanıyor. Ankete katılanların beşte biri (%18) zayıf Wi-Fi sinyalini gürültüden sonra en çok şikayet alan ikinci konu olarak değerlendiriyor.
Otel yöneticilerinin yalnızca yüzde 37’si hizmetlerinde herhangi bir sorun yaşamadıklarını bildirmelerine karşın, yüzde 10’u, konuklara sunabilecekleri Wi-Fi hizmetinden memnuniyetini “çok değil” ya da “hiç memnun değil” şeklinde görüş bildirdi.
Araştırmaya katılan bilgi işlem yöneticilerinin yarısından fazlası ise (%52) ağa eş zamanlı olarak bağlanmaya çalışan cihazların sayısının sorun olduğunu belirtti.
Araştırma şirketi GlobalWebIndex, bireylerin sahip olduğu ağa bağlı cihaz sayısını aile başına ortalama 3,64 olarak açıklarken, Emarketer ise geçtiğimiz yıl Batı Avrupa’daki akıllı telefon sahipliği oranını genel nüfusa oranla yüzde 70’in biraz üstünde olduğunu bildiriyor. Her iki şirketin verilerine göre kurumlar bulut hizmetlerini kullanmaya geçtikçe ve kullanıcılar daha fazla online video izledikçe Wi-Fi hizmetleri sunmaktaki güçlük daha da artacak.
Bu global veriler ışığında bir değerlendirme yapan Zyxel Türkiye Kıdemli Ürün ve İş Geliştirme Müdürü Ömer Faruk Erünsal, araştırmanın sonuçlarına dair şöyle konuştu: “Ankete katılan otel yöneticilerinin yaklaşık üçte ikisi ağ performansı ile ilgili problemlerle karşılaştığını, yarısından fazlası ağa bağlanan cihaz sayısının düzenli olarak performansı engellediğini belirtiyor. Bir sorun varsa elbette misafirlerin 3G / 4G’ye geçmelerini beklemek uygun değil. Özellikle güvenilir mobil veri servislerine henüz sahip olmayan kırsal alanlarda birçok otel bulunmakta. Ayrıca yabancı misafirlerin hepsi data roaming avantajlarından yararlanamayabilirler. Bu nedenle Wi-Fi, internete bağlanabilmek için en ekonomik yol olabilir. Otellerin bu konudaki gerekli yatırımı yapması kaçınılmaz ”dedi.
Araştırma verilerine göre birçok Wi-Fi sorununun altında yatan nedenlerin, otel yöneticilerinin neredeyse yarısının (%49) kurulumdan önce saha keşfi yaptırmamış ya da yapılıp yapılmadığını bilmediği açıkça görülüyor. Ayrıca kurulumların yüzde 15’i otel müdürü ya da otelin başka bir personeli tarafından tamamlanmış olduğu anlaşılıyor.
Erünsal, “Her otel farklıdır ve her biri etkili bir Wi-Fi şebekesinin kurulması için belirli zorluklar içermektedir. Ortak sorunlar arasında, erişim noktalarından uzaklıklar, duvar kalınlıkları gibi konular sayılabilir. Bu gibi teknik bilgi içeren konular ancak uzman bir profesyonel yardımı ile çözüme kavuşabilir” diyerek, saha keşfinin önemine değindi.
Erünsal sözlerini şöyle sürdürdü:
“Saha keşfi yapmadan bir Wi-Fi ağı kurmak, mekanın misafir sayısına uygun olup olmadığını kontrol etmeden bir parti vermek gibidir. Otel yöneticileri açıkça, inşaat ortamının ihtiyaclarına veya misafirlerine uygun Wi-Fi kurmuyorlar, bu yüzden kullanıcı sorunları ile uğraşıyorlar.” dedi.
Zyxel’in otellere yönelik çözümleri hakkında daha fazla bilgi almak için Zyxel Türkiye Konaklama sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Editöre not:
Araştırma Hakkında
Zyxel, bağımsız piyasa araştırma ajansı olan 2Europe Ltd’yi, Avrupa çapında kilit pazarlardaki 405 bilgi işlem yöneticisi ile niceliksel telefon araştırması yapmak üzere görevlendirdi.
Otellerin büyüklüğü 50 ila 500 yatak arasında değişiyordu. Ankete katılan her bir kişi otel yöneticisi veya eşdeğeri pozisyonda bulunan ve ağ ve Wi-Fi ürün ve hizmetlerinin satın alınması ve şartnamesi ile ilgili sorumluluğu vardı.
Görüşmeler sırasında Zyxel’in araştırma sponsoru olduğu bilgisi verilmedi. 9 ülkenin her birinde en az 40 veya daha fazla olmak üzere, toplamda 405 görüşme gerçekleştirildi.
Zyxel Hakkında
İnovasyon ve müşteri merkezli çalışma sistemini benimseyen Zyxel, yaklaşık otuz yıldır insanları ve kurumları internete bağlıyor. Zyxel; ağ teknolojilerindeki deneyimini, telekom şirketleri, servis sağlayıcılar ile iş ve ev kullanıcılarının hayatlarını kolaylaştırmak için kullanıyor. Zyxel, iş ortakları ile yarının iletişim ağlarını inşa ederken, geleceğin kurumları ve iş profesyonellerine yeni nesil bir dünya yaratmak için potansiyel bir gücün ortaya çıkmasına aracı oluyor.
Zyxel; Ağ Dünyasındaki İş Ortağınız.
- Dünya çapında 1.500 iş ortağı
- Küresel bağlantıda kullanılan 100 milyon cihaz
- Zyxel çözümleriyle daha akıllı çalışan 700.000 işletme
- 150 farklı piyasada küresel hizmet
- Türkiye’de hali hazırda kurumlar ve bireysel nezdinde dört milyonu aşkın ürün kullanımı
- Türkiye’de 75 kişilik konusunda uzman kadro
- Türkiye ofisi üzerinden Ortadoğu ve Afrika Bölgesi üst düzey servis ve destek merkezi hizmeti
#internet, #kalite, #hotel, #guncel
Son Yorumlar