Dünyada giderek artan uzaktan çalışma trendinin Türkiye’deki ilk uygulayıcılarından olan Crossover çalışan verimliliğini artırmak için bir rehber hazırladı.
Sonbahar ile beraber tatilden ofise dönen çalışanların düşük motivasyonu, şirketlerde verimliliği düşüren en önemli etkenler arasında yer alıyor. Uzun tatil süreçlerinin ardından ekip ruhunu yeniden canlandırmak için farklı taktiklerin uygulandığı ofislerde, çalışanların iş yapma alışkanlıklarının değiştirilmesi amaçlanıyor. Tüm dünyada kabiliyetleri özel tekniklerle arayarak, şirketlere en uygun adayların işe yerleştirilmesini sağlayan ve uzaktan çalışma sisteminin Türkiye’ye getiren Crossover’a göre haftada bir dışarıdan çalışma izni verilmesi, verimlilik için kısa hareket molaları verilmesi ve ayrıca ışığın gücünden faydalanılması şart.
Crossover Türkiye Genel Müdürü Sinan Ata, değişen çalışma koşullarının verimlilik konusunda ciddi tartışmaları da beraberinde getirdiğini belirterek, özellikle uzun tatillerin ardından iş konsantrasyonunun sağlanmasının çok zor olabildiğini belirtti. Ata, sözlerini şöyle sürdürdü: “Gürültülü iş ortamı, çalan kornalar, akıllı telefonlar, farklı kanallardan gelen mesajlar gibi dikkati dağıtacak onlarca faktör varken, işe odaklanmak her zamankinden daha zor… Oysa ister evde, ister ofiste olsun, çalışma ortamında yapılacak küçük değişikliklerle verimliliği artırmak mümkün.”
Mesainin yüzde 30’u tüketiliyor
Microsoft’un araştırmasına göre çalışanların haftanın ortalama sadece üç gününü verimli geçirdiğini dile getiren Ata, “Yani haftanın yarısına yakını verimsiz geçiyor. Yine bir diğer araştırma çalışanların yüzde 80’ininin iş yerinde ‘vakit doldurduğunu’ doğruluyor. Buna göre 5 çalışandan biri günde 3 ila 5 saatini iş yapmadan geçiriyor. Gürültü, iş arkadaşlarının soruları gibi çevreden gelen uyarılmalar ile de bir iş gününün yüzde 30’una yakını tüketiliyor. Haftada bir dışarıdan çalışma izni veren şirketlerin çalışan bağlılığı ve verimlilik anlamında ciddi bir fark yarattığı biliniyor” dedi.
Crossover’un çalışanlar için hazırladığı ‘Verimlilik Rehberi’ şöyle:
1. Haftada bir dışarıda çalışın
Birçok global şirket çalışanların aidiyet ruhunu canlandırmak ve verimliliklerini artırmak için haftada bir dışarıdan çalışma izni vermeye başladı. Bu sayede çalışanlar,çalışma ortamlarını kendileri belirleyebiliyorlar ve şaşırtıcı biçimde verimliliklerini artırıyorlar.
2. Az mola ile daha çok iş bitirin
Pomodoro Tekniğini keşfedin. Buna göre bir iş gününü bölümlere ayırmak çok kritik önem taşıyor. 25 dakika boyunca bir konuda hiç bölünmeden çalışın ve her bölüm sonrasında 5 dakika mola verin. Uzun saatler boyunca çevreden gelen uyarılar eşliğinde bir işle uğraşmak yerine kısa ve etkili zihin çalıştırmak işlerin daha hızlı ve verimli yürümesini sağlıyor. Öte yandan insan beyninin birden fazla işle aynı anda uğraşmaya uygun olmadığı bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçek. Bir işe başlamak için diğerini bitirmeyi hedefleyin.
3. Çalışırken hareket molaları verin
Organizations in Motion (Hareketli şirketler) programının gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre gün içinde 1-2 dakikalık fiziksel aktivite yapan çalışanların verimliliğinde yüzde 40’a varan artış gözleniyor. Az seviyede bile olsa hareket etmek bilişsel aktiviteyi dolayısıyla verimliliği artırıyor. Yani öğleden sonra rehavetine kapılıp kahveye uzanmak yerine iki kat merdiven inip çıkmak performansı artırıyor.
4. Işığın gücünden faydalanın
İnsan yapısı karanlık ortamlarda içine kapanmaya daha müsait. Araştırmalar doğru aydınlatmanın verimlilik üzerinde ciddi etkisi olduğunu söylüyor. Buna göre eğer ofiste doğru ışıklandırma yoksa, çalışanlar masa lambası gibi çözümlere yönelebilirler.
#crossover, #verimlilikrehberi, #guncel
Son Yorumlar