Turkcell, 2010 yılında 1.110 kişiyi istihdam ettiği başarılı çalışmasının verdiği motivasyonla İŞKUR ile yürüttüğü işbirliğini 2011 yılında da arttırarak devam ettireceğini açıkladı.
İŞKUR Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Ali ÖZKAN ve Turkcell İş Destek Genel Müdür Yardımcısı Selen KOCABAŞ’ın katılımıyla, 28 Ocak Cuma günü Ankara Swiss Otel’de gerçekleştirilen basın toplantısında, Turkcell ve İŞKUR işbirliğinin Türkiye’ye kattığı değer ve bundan sonra 12 farklı ilde 2.000’in üzerinde işsiz genci kapsayacak projenin ayrıntıları açıklandı.
Turkcell bayi, satış kanalları ve çağrı merkezlerine yönelik eğitim ve iş imkânı
Turkcell’in 2010 yılında başladığı, 2011 yılında da tüm ekosistemini kapsadığı işbirliği, Türkiye genelinde 12 farklı ilde devam edecek. Perakende sektörüne yönelik programlar Ege Üniversitesi ve Turkcell Akademi Eğitmenleri tarafından İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Bursa, Samsun, Adana, Trabzon, Kocaeli illerinde gerçekleştirilecek.
Çağrı Merkezi sektörüne yönelik olarak da Atatürk Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve Global Bilgi Turkcell Akademi Eğitmenleri tarafından İstanbul, İzmir, Erzurum, Diyarbakır, Ankara ve Eskişehir illerinde eğitimler düzenlenecek.
İŞKUR’la düzenlenen eğitimi tamamlayan gençler, Turkcell ekosisteminde istihdam edilecek
Eğitimlere İŞKUR’a kayıtlı 21-35 yaşları arasında lise, önlisans ve lisans mezunu adaylar katılabilecek. 120 ila 272 saat arasında farklı uzmanlıklara yönelik düzenlenmiş eğitimleri tamamlayan kişiler Turkcell bayi, satış kanalları ve çağrı merkezlerinde istihdam edilecek.
Turkcell İş Destek Genel Müdür Yardımcısı Selen KOCABAŞ, Türkiye’de işsizliğin ötesinde mesleksizlik sorunu olduğunu ve bu nedenle fırsat olan alanlarda gençleri meslek sahibi yapıp, kalifiye elemanlar olarak iş hayatına katmak gerektiğini söyleyerek, “Turkcell olarak geçen yıl İŞKUR ile çok önemli bir projeye imza attık. Perakende ve çağrı merkezi sektöründe İŞKUR desteğiyle eğitim verdiğimiz 1.600 gencimizin, 1.000’den fazlasına istihdam sağladık. Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi olarak, istihdama katkı sağlayan, mesleki gelişim programlarına devam ederek öncülüğümüzü sürdürüp, iş dünyası, kamu, üniversite üçgeninde bağlayıcı, güçlendirici rolümüze bu yıl da devam edeceğiz” dedi. İŞKUR Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Ali ÖZKAN ise, “İşsizlik sorunu günümüz dünyasının en önemli sorunları arasında. Bu sorunla mücadele etmenin en etkili yollarından birisi de işgücüne nitelik kazandırmaktan geçiyor. Türkiye İş Kurumu’nun temel fonksiyonlarından birisi de işverenlerin eleman ihtiyaçlarının nitelikli işgücü ile karşılanmasına yardımcı olmaktır. TURKCELL ile gerçekleştireceğimiz bu eğitimlerle 2.000 işsiz gencimizin istihdam edilebilirlikleri artırılmış ve iş piyasasında geçerli bir meslek kazanmış olacaklar. Bu nedenle istihdama dönük kaliteli mesleki eğitimlere kurum olarak büyük bir önem veriyor ve destekliyoruz. Bundan sonra da işgücü piyasasının önemli aktörleri ile istihdam odaklı mesleki eğitimlere yönelik faaliyetlerimizi arttırmayı hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaşma yolundaki çabalarından dolayı Turkcell’e teşekkür ediyorum” dedi.
Katılım Şartları
Kurslara katılabilmek için İŞKUR’a kayıtlı olmak ön şartı aranıyor. Bu şartı taşıyanlar; Perakende Satış Gelişim Programına en az lise mezunu, çağrı merkezine yönelik programlara da en az ön lisans mezunu, 21 ile 35 yaş arasında olan adaylar İŞKUR’un web sitesinden “iş arayan butonu”ndan başvuru yapabilecekler.
Geçen yıl başlayan proje kapsamında, İstanbul, Ankara, İzmir, Erzurum ve Diyarbakır’da yaşayan, İŞKUR’a kayıtlı 1.600 gence eğitim verilmiş ve bunlardan eğitimlerini başarıyla tamamlayan 1.000’in üzerinde genç Turkcell ekosisteminde işe başlamıştı.
Son Yorumlar