Sektörün bir asırlık çınarlarından birisi olan Brother’in önümüzdeki dönem yol haritasını ve hedeflerini Brother Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Batuhan Demirkök’ten dinledik. Demirkök, bir asırdan uzun mücadele ve müşteri değeri anlayışı ile çözüm ve hizmetler sunan Brother’in DNA’sını gelecek nesillere taşımaya devam edeceğiz dedi…
Brother Türkiye’nin yapısı, sektördeki konumu ve yol haritası hakkında neler söylemek istersiniz?
Brother Türkiye, Haziran 2003 tarihinde irtibat ofisi olarak kurulmuştur. Haziran 2009 tarihinden itibaren satış ofisi olarak satış, pazarlama ve teknik servis faaliyetlerine devam etmektedir. Dubai’de yer alan, Ortadoğu ile Doğu Akdeniz boyunca ve Güney Afrika da dahil olmak üzere Afrika kıtasının önemli bir bölümünde ticaretini devam ettiren Brother International (GULF) FZE ofisine bağlı çalışmaktadır.
Bir asırdan uzun bir süre önce iki kardeş Masayoshi ve Jitsuichi tarafından Japonya’da kurulan Brother, bugün dünya çapında tanınan yenilikçi bir teknoloji markasıdır. Dünyada öncü bir yazıcı markası olmanın bilincinde, küresel pazardan hepsi bir arada yazıcı grubuyla büyük pazar payı alan bir şirketiz. 40’tan fazla ülkede faaliyet gösteriyoruz ve ürünlerimiz dünya çapında 100’den fazla ülkede satılıyor. Brother’ın ilk büyük üretimi ve ihracat başarısı endüstriyel dikiş makineleriydi ve bu güçlü başlangıçtan beri sürekli olarak ürün yelpazemizi geliştirdik ve genişlettik.
Brother Grubu olarak, bir asırdan uzun mücadelemiz ve müşteri değeri anlayışımız sebebiyle Nisan 2018’de 110’uncu yıldönümümüzü kutlamayı başardık. Her türlü zorlu koşula uyum sağlamayı ve hayatta kalmayı başaran DNA’mızı gelecek nesillere taşıyacak ve müşterimize üstün bir değer katmaya devam edeceğiz.
Brother olarak sunduğunuz ürün gamınız ve çözümlerinizi anlatır mısınız?
En son teknolojiyi üretirken “yanınızda (at your side)” sloganına bağlı kalarak müşterilerimize yenilikçi çözümler sunmaktayız. Her anlamda büyük tasarruf sağlayan, çevreye duyarlı lazer ve mürekkep püskürtmeli yazıcılar, mobil yazıcı ve tarayıcıların yanında elektronik etiketleme sistemleri ile benzersiz ürünler yaratmaya devam ediyoruz.
Sunduğunuz çözümlerinizdeki önceliğiniz nedir? Sizi rakiplerinizden ayıran en önemli özelliklerinizi anlatır mısınız?
Brother olarak stratejik bir değişimin ortasındayız. Amacımız kendimizi bir donanım sağlayıcısından teknoloji hizmetleri sunan bir çözüm şirketine dönüştürmektir. Baskı çözümlerinin yönetilebilir hale gelmesi için büyük çaba gösteriyoruz. Sözleşmeli iş modelinin daha önemli hale geldiği bir ortamda, işlem odaklı bir yaklaşıma daha az odaklanıyoruz. Daha geniş iş hedefleri ile uyumlu olarak Türkiye’deki önceliğimiz marka konumumuzu bir adım öteye taşımaktır. Bu aynı zamanda son kullanıcılarımıza, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza daha tutarlı ve modern bir yüz sunmak için harika bir fırsat olacaktır.
Brother Türkiye olarak 2017 değerlendirmenizi ve 2018 yol haritanızı alabilir miyiz?
2018’de amacımız sürdürülebilir bir çerçevede verimli bir büyüme stratejisi izlemektir. Brother’ın misyonu, müşterilerimizi her zaman, her yerde öncelikli kılmaktır. “Başkalarını büyüterek kendimizi büyütmeyi” hedefliyoruz – ve insanlara yakınlaşarak, daha fazla kazanmaları için daha akıllı ve verimli çözümler sunacağız. Bu misyon kapsamında gerekli aksiyonları hayata geçireceğiz. Öncelikle mevcut iş ortaklarımızla işimizi geliştirip hem onların hem de bizim büyüyeceğimiz bir iş modeli ile hizmet verdiğimiz son kullanıcı sayısını arttırmayı planlıyoruz. Ayrıca, yeni iş ortaklarıyla çalışma alanımızı genişletip sağladığımız çözümler ile kurumlara, baskı ihtiyaçları anlamında ihtiyaç duydukları güvenilirlik, verimlilik ve düşük maliyet sunmayı hedefliyoruz.
Üretici firmalar olarak, amacımız yalnızca çevreci çözümler yaratmak değil, aynı zamanda bu çözümlerin yaygınlaşmasını sağlamak olmalıdır. Hem özel sektör, hem kamu kurumlarındaki baskı işlerinde karbon ayak izini azaltmak adına, çeşitli yazılım uygulamaları, mobil ve bulut teknolojiler, çift taraflı baskı, kullanıcılara baskı kotası belirleme seçenekleri gibi firmaların süreçlerine entegre olabilecek özel çözümler sunuyoruz. Bu çözümler, maliyet tasarrufu anlamında da şirketleri memnun edecek durumdadır. 2018’deki en büyük hedefimiz bu çözümlerin daha çok firma tarafından etkin olarak kullanılmasını sağlamaktır.
Batuhan Demirkök/Brother Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü
“İş hayatına hizmet sektöründe başlayan Batuhan Demirkök, bilişim sektöründeki kariyerine 2004 yılında Boğaziçi Bilgisayar’da başladı. Satış, pazarlama ve yönetim alanlarında farklı görevlerde bulunmuş, 2016 yılından beri Brother Türkiye’de satış ve planlama müdürlüğü görevini üstlenmiştir. İstanbul Üniversitesi İngilizce İşletme Fakültesi mezunudur.”
#Brother, #Masayoshi, #Japonya, #Teknoloji, #BrotherYazıcı
Son Yorumlar