Uluslararası danışmanlık ve denetim şirketi EY’nin (Ernst & Young) Küresel FinTech Kullanım Endeksi 2019 çalışması sonuçlarına göre; dünya genelinde tüketicilerin FinTech kullanım oranı yüzde 64’e yükseldi. Buna ilave olarak tüketicilerin yüzde 96’sı, para transferi ve ödemeye ilişkin en az bir FinTech hizmetinden haberdar olduğunu belirtiyor…
Dünyanın lider danışmanlık ve denetim şirketlerinden EY (Ernst & Young), Küresel FinTech Kullanım Endeksi 2019 çalışması sonuçlarını açıkladı. Endeks, 27 ülkeden 27 bini aşkın dijital olarak aktif tüketici ve Çin, ABD, Birleşik Krallık, Güney Afrika ve Meksika olmak üzere 5 ülkeden bin küçük ve orta ölçekli şirketle yapılan anket sonucu oluşturuldu. Endeks sonuçlarına göre; tüketicilerin FinTech (finansal teknolojiler) kullanım oranı dünya genelinde ortalama olarak yüzde 64’e yükseldi. En az iki FinTech hizmeti kullanmış olan tüketici oranının yüzde 87 olduğu Çin ve Hindistan FinTech kullanımında dünyaya öncülük ederken, Rusya ve Güney Afrika’da FinTech kullanım oranının %82 olduğu görülüyor. Açık bankacılığın ilerleme kaydettiği Avrupa’da ise Hollanda (%73), Birleşik Krallık (%71) ve İrlanda (%71) en yüksek FinTech kullanım oranlarına sahip ülkeler olarak öne çıkıyor.
Geleneksel finansal hizmetler sunan şirketler de FinTech’e yöneliyor
Yıllık olarak gerçekleştirilen ve bu yıl üçüncüsü açıklanan endeks sonuçları ile ilgili değerlendirmede bulunan EY Türkiye Danışmanlık Bölümü Ortağı ve Risk Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Emre Beşli şunları söyledi: “Kullanım oranının tahmin edilenin üzerinde bir artış göstermesi ile birlikte FinTech sektörünün güçlü bir büyüme kaydettiğini gözlemliyoruz. Geleneksel finansal hizmetler sunan şirketlerin de finansal teknoloji alanına yönelmeleri sektördeki bu büyümenin lokomotiflerinden biri olarak gösterilebilir.”
Para transferi ve ödeme hizmetleri FinTech farkındalığını artırıyor
Dünya genelinde tüketicilerin ortalama yüzde 89’u mobil telefon ödeme platformlarının varlığından haberdar olduğunu belirtirken, yüzde 82’si eşler arası (P2P) ödeme sistemleri ve banka dışı para transferleri ile ilgili bilgi sahibi olduğunu ifade ediyor. Hindistan ve Çin’de bu FinTech hizmetlerine erişimin kolay olmasının etkisiyle bu ülkelerde tüketicilerin yüzde 99,5’i para transferi ve mobil ödeme hizmetlerinden haberdar olduğunu dile getiriyor.
Tüketici öncelikleri değişiyor
Endeks sonuçlarına göre; tüketicilerin beklentilerinin değişmesi finansal hizmetler sektöründe dönüşüme ve inovasyona ön ayak oldu. Günümüzde geleneksel bankalar, sigortacılar ve varlık yöneticileri de dijital olarak erişilebilir ve teknoloji tabanlı hizmetler sunuyorlar.
Endeks sonuçları tüketicilerin FinTech hizmeti seçerken ki en önemli önceliklerinin hizmet ücretleri ve hesap açma kolaylığı olduğunu ortaya koyuyor. Fransa ve Japonya gibi ülkelerde ise güven tesisi FinTech hizmeti almada en önemli tercih sebebini oluşturuyor.
FinTech kullanımının yaygınlaşmasında KOBİ’lerin rolü büyük
Endeks sonuçlarında FinTech kullanan küçük ve orta ölçekli şirketlerin FinTech’in gelişiminde ve yaygınlaşmasında büyük bir rol oynadığı ifade ediliyor. Çin’de KOBİ’lerin yüzde 61’i FinTech kullanırken, ABD’de ise bu oranın yüzde 23 seviyesinde olduğu görülüyor. Bununla birlikte yakın bir gelecekte KOBİ’lerin küresel FinTech kullanım oranının yüzde 25’ten yüzde 64’e yükseleceği öngörülüyor.
#FinTech, #EY
Son Yorumlar